1397-06-04 13:32
744
0
56395
به بهانه بسته جدید کمک‎های انگلیس به غزه؛

دُم خروس حقوق بشری انگلیس بیرون زد/ افزایش کمک لندن به رژیم صهیونیستی برای حملات بیشتر به فلسطین

بسته جدید کمک‌های انگلیس به نوار غزه در حالی تصویب شد که این کشور چشم خود را بر علت ریشه‌ای مشکلات پیش روی فلسطینیان یعنی آپارتاید و اشغال صهیونیست‌ها بسته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرگزاری میزان؛ بسته جدید کمک‌های انگلیس به نوار غزه در حالی تصویب شد که این کشور چشم خود را بر علت ریشه‌ای مشکلات پیش روی فلسطینیان یعنی آپارتاید و اشغال صهیونیست‌ها بسته است.

انگلیس برای توسعه نوار غزه و کرانه باختری کمک‌های مالی در نظر گرفته است. این در حالی است که این کشور سلاح‌هایی را به رژیم صهیونیستی می‌فروشد که برای تخریب، محاصره و نابود کردن همان منطقه‌ای به کار می‌رود که انگلیس ادعای کمک به آن را دارد.

کمک انگلیس به غزه وقتی همزمان به رژیم صهیونیستی اسلحه می‌فروشد، مضحک است/ انگلیس چشم خود را بر روی علت اصلی مشکلات مردم فلسطین یعنی آپارتاید و اشغال بسته است

دولت انگلیس در اواخر ماه جولای اعلام کرد که بسته‌های کمک خود به مناطق اشغالی فلسطین را دو برابر خواهد کرد. بسته جدید کمکی با مبلغی بیش از ۳۹ میلیون پوند در طول پنج سال برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی در کرانه باختری و نوار غزه در نظر گرفته شده است.

پایگاه میدل ایست آی می‎گوید که با شنیدن این خبر ممکن است این تصور ایجاد شود که گامی برای بهبود شرایط برداشته می‌شود؛ چرا که کرانه باختری و نوار غزه با فقر مزمن روبرو هستند. نرخ بیکاری همواره در سطح بالایی قرار دارد و عدم دسترسی به کالا‌های اساسی و خدمات اولیه شامل مراقبت‌های پزشکی، غذا، آب سالم و برق مهمترین مشکلات میلیون‌ها فلسطینی ساکن در این مناطق است.

انگلیس به وضوح از این بسته برای نشان دادن تعهد خود برای مقابله با بحران بشردوستانه در فلسطین استفاده می‌کند.

اما نگاهی عمیق‌تر به روابط انگلیس و رژیم صهیونیستی و مناطق اشغالی حاکی از آن است که پذیرش اقدام فوق در چارچوب اقدام بشردوستانه بسیار خوش بینانه است. این بسته توسعه محور برای شناسایی کاستی‌های فلسطینیان نیست.

هرگونه کمک رسانی و مشی توسعه در این منطقه بدون در نظر داشتن علل ریشه‌ای و بنیادین مشکلات فلسطینیان محکوم به شکست است. انگلیس همواره یکی از موانع پیشرفت ثبات اقتصادی و پیشبرد اهداف فلسطینی‌ها در مسیر صلح بوده است.

نوار غزه و کرانه باختری از فقر به دلیل فقدان کمک‌های انگلیس رنج نمی‌برند. این بحران که اکثریت مردم فلسطین در ۷۰ سال گذشته با آن مواجه شده و به دلیل آن اجبارا آوارگی را به جان خریده‎اند، اشغال نظامی سرزمین‎شان و محاصره ۱۱ ساله غزه است.

این سرزمین به صورت مستمر مورد حمله ارتش اسرائیل قرار گرفته است. این حملات با حمایت و کمک فعالانه دولت انگلیس برای حفظ سیستم اشغال نظامی و آپارتاید انجام شده است. این امر نشان دهنده سطح خطرناک ناسازگاری و تخریب کنندگی سیاست‌های انگلیس درباره فلسطین اشغالی است.

کمک انگلیس به غزه وقتی همزمان به رژیم صهیونیستی اسلحه می‌فروشد، مضحک است/ انگلیس چشم خود را بر روی علت اصلی مشکلات مردم فلسطین یعنی آپارتاید و اشغال بسته است

از سال ۲۰۱۴ دولت انگلیس بیش از ۴۴۵ میلیون دلار فناوری نظامی و تسلیحات به اسرائیل صادر کرده است. لیست مجوز صادرات انواع ترسناک تسلیحات مورد استفاده رژیم صهیونیستی در حملات روزمره علیه فلسطینی‌ها حاکی از توجه انگلیس به حقوق فلسطینی‌هاست.

بولدزر‌های زرهی که به ارتش اسرائیل فروخته می‌شوند، در تخریب روستا‌ها و خانه‌های فلسطینیان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هواپیما‌های بدون سرنشین، تفنگ، پرتاب کننده آر پی جی و ده‌ها تن از تجهیزات دیگر که توسط دولت انگلیس به رژیم صهیونیستی فروخته می‌شود، برای سرکوب وحشیانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع تسلیحات مورد استفاده در سرکوب بازگشت بزرگ ماه مارس که منجر به کشته شدن ۱۶۰ فلسطینی غیرنظامی و مجروح شدن بیش از ۱۳۰۰۰ هزار نفر شد، با موارد صادر شده از انگلیس مطابقت دارد.

در سال ۲۰۱۴ جت‌های جنگنده f-۱۶ و دیگر تجهیزات جنگی در بمباران وحشیانه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در مورد استفاده قرار گرفت. در این حملات بیش از ۲۲۰۰ فلسطینیجان باختند که بیش از ۵۰۰ تن از آنان کودک بودند.

کمک انگلیس به غزه وقتی همزمان به رژیم صهیونیستی اسلحه می‌فروشد، مضحک است/ انگلیس چشم خود را بر روی علت اصلی مشکلات مردم فلسطین یعنی آپارتاید و اشغال بسته است

هزاران فلسطینی در نتیجه این حملات آواره شدند و صد‌ها نفر در کرانه غربی در معرض ترک اجباری خانه‎هایشان به دلیل تخریب روستا‌ها توسط رژیم صهیونیستی قرار دارند. تاکنون هزاران نفر در اثر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه جان خود را از دست داده‎اند.

زیرساخت‌های عمده مانند نیروگاه‌های برق، بیمارستان‌ها و مدارس و نیز مراکز فرهنگی و پایگاه‌های سلامت اجتماعی هدف حملات قرار گرفتند. آیا انگلیس فکر می‌کند که ارائه کمک‌های مالی به فلسطین به دلیل نیاز مالی مردم، سبب چشم پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی با تسلیحات انگلیسی می‌شود؟

انگلیس نه تنها به پشتیبانی از رژیم صهیونیستی در ارتکاب به جرایم جنگی ادامه می‌دهد بلکه از انجام تحقیقات مستقل در مورد این جنایات خودداری می‌کند. پس از سرکوب وحشیانه بهار امسال در نوار غزه، انگلیس در شورای حقوق بشر سازمان ملل به ایجاد کمیسیون مستقل تحقیق درباره خشونت‌ها در غزه رای نداد و در توضیح این امر اعلام کرد از رژیم صهیونیستی خواسته تا درباره این خشونت‌ها تحقیق کند.

درست است؛ انگلیس از مرتکبین خشونت خواسته تا تحقیقات عادلانه و بی طرفانه‌ای در مورد اقدامات خود انجام دهند. این چرخه مجازات انگلیس است که بار‌ها و بار‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

درست همین هفته نتایج یکی از تحقیقات اخیر رژیم صهیونیستی درباره اقداماتش منتشر شد. این تحقیقات به بررسی جمعه سیاه سال ۲۰۱۴ پرداخت که طی آن مناطق مسکونی پر جمعیت رفح با بیش از ۲۰۰۰ بمب و موشک هدف قرار گرفته و بیش از ۲۰۰ فلسطینی جان باختند.

عفو بین الملل شواهد و مستندات بسیاری از حملات بی قید و شرط و نامتناسب رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان ارائه داد که در مواردی به افراد در حال فرار شلیک شده بود. کسی تعجب نکرد که رژیم صهیونیستی در بررسی این جنایات خود را گناهکار اعلام نکرد.

به نظر می‌رسد انگلیس با استفاده از کمک‌های خود درصدد است دوری خود را از اقدامات خطرناک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده و تظاهر کند که قصد تقویت ارتش آن را ندارد.

اگر انگلیس خواهان تاثیرگذاری کمک‌های خود است باید ریشه‌های اصلی فقر در قلمرو فلسطین اشغالی را برطرف کند و از تمام ابزار‌های موجود خود برای پایان دادن اشغال و محاصره نظامی بهره بگیرد.

تا زمانی که انگلیس به تجارت اسلحه با رژیم صهیونیستی ادامه دهد و از این رژیم در راستای عدم پذیرش مسئولیت در قبال جنایاتش محافظت کند، هیچ کمک مالی مفید فایده نخواهد بود.

اگر انگلیس برای تقویت اقتصاد فلسطین جدی است باید تجارت اسلحه با رژیم صهیونیستی را متوقف کند و از اشغال و محاصره غیرقانونی که سبب خفه شدن اقتصاد فلسطین می‌شود، جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.