1396-09-24 08:25
851
0
47831
تکرار ادعاهای بی‌اساس نیکی هیلی؛

مشکل ایران تنها هسته‌ای نیست/ برای متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هر کاری انجام خواهیم داد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بی اساسی را مطرح کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در پنتاگون مدعی ارسال سلاح از سوی ایران به یمن شد.

وی افزود:توافق هسته‌ای ایران کاری برای متعادل کردن رفتار ایران در حوزه‌های دیگر نکرده است. موشک‌های بالستیک و سلاح‌های پیشرفته ایران در مناطق مختلف منطقه یافت می‌شوند.
هیلی گفت: ظریف چند روز پیش در یادداشتی گفت که برنامه نظامی ایران با قوانین بین‌المللی سازگارند. اما سازمان ملل گزارشی منتشر کرده که خلاف ادعاهای وزیر خارجه ایران است. 

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: گزارشی که سازمان ملل منتشر کرده نشان می‌دهد که ایران برای حوثی‌ها در یمن سلاح ارسال کرده است. این اقدام ایران نقض قطعنامه‌های سازمان ملل بوده است. آمریکا و متحدانش با خارج کردن اطلاعات از حالت محرمانه اقدامات زیادی برای حمایت از تحقیقات سازمان ملل درباره اقدامات مخرب ایران انجام دادند.
 هیلی گفت: همان‌طور که می‌دانید ما اغلب این نوع تجهیزات نظامی که از مناطق درگیری بازیابی شده‌اند را علنی نمی‌کنیم. اما امروز ما با انجام اقدامی فوق‌العاده این تجهیزات را به صورت علنی به نمایش گذاشته‌ایم.نمی‌توان اجازه داد رفتارهای خلاف قانون ایران ادامه پیدا کند.
وی مدعی شد: در انباری، شواهد ملموسی درباره سلاح‌های غیرقانونی ایران وجود دارند که از حملات مستقیم آنها به شریکان ما جمع‌آوری شده‌اند.  پشت سر من، یکی از نمونه‌های این حملات دیده می‌شود. اینها قطعات بازیابی‌شده موشک‌هایی هستند که حوثی‌ها از یمن به سمت عربستان سعودی شلیک کرده‌اند.

نیکی هیلی خطاب به خبرنگاران گفت:  در چند دقیقه آینده نماینده ما در پنتاگون تجهیزات جمع‌آوری شده در اینجا را به شما نشان خواهند داد، ما از بررسی جامع تجهیزات موجود در اینجا، نه تنها توسط اصحاب رسانه، بلکه توسط جامعه بین‌المللی حمایت می‌کنیم. در روزهای آینده چندین کشور هیئت‌های خود را برای مشاهده تجهیزات موجود در اینجا اعزام خواهند کرد.
تمام اعضای کنگره را به مشاهده این تسلیحات دعوت می‌کنیم.

نماینده آمریکا در تکرار ادعایی بی اساس افزود: باید در افشای ایران هم صدا شویم.ایران تهدیدی علیه امنیت و صلح تمام جهان است وما از همه ملت‌ها می‌خواهیم به ما بپیوندند و در برابر این تهدید جهانی، جبهه‌ای متحد تشکیل دهند. 

مشکل ایران تنها هسته‌ای نیست/   برای متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هر کاری انجام خواهیم داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نیکی هیلی با اشاره به موشکی در پشت سرش گفت: این موشک، وحشتناک است. کاملاً وحشتناک است و به همین دلیل است که باید این کار متوقف شود. به خاطر همین است که می‌گوییم مسئله فقط برنامه هسته‌ای ایران نیست.

نماینده امریکا در سازمان ملل افزود: ایران احساس می‌کند که با برجام به رفتارهایش توجهی نمی‌شود اما تمام این رفتارهای باید متوقف شوند. امارات و عربستان به ما این قطعات را امانت داده و این یعنی جامعه بین المللی علیه ایران است

هیلی گفت: رئیس جمهور برجام را تایید نکرد و حالا در انتظار تصمیم کنگره هستیم، ما قبلا گفتیم نباید همه چیز به توافق هسته‌ای بستگی داشته باشد اما این تسلیحات نقض آشکار قطعنامه‌هاست،هچکس هیچ چیزی نمی‌گوید چون جامعه جهانی می‌ترسد ایران ناراحت شود و از توافق هسته‌ای خارج شود. جامعه جهانی حالا ببیند مشکلات دیگری وجود دارد و این موشک می‌توانست به فرودگاه‌های خود آنها اصابت کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: می‌خواهیم ائتلافی برای مقابله با ایران تشکیل دهیم.در شورای امنیت و سازمان ملل هم خو استار همکاری هستیم. باید بنشینیم یک طرحی برای مقابله با ایران بریزیم، قطعنامه ۲۲۳۱ نقض شده است.چون ایران تسلیحات صادر کرده‌ موضوع را به شورای امنیت می بریم‌. ایران در یمن سوریه لبنان و عراق اقدامات بی‌ثبات‌کننده انجام می‌دهد در آینده شواهد بیشتری ارائه خواهیم داد.

اما ادعاهای بی اساس نیکی هیلی واکنش هایی را به دنبال داشت از آن جمله که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در صفحه توییتر خودنوشت: «وقتی من در سازمان ملل [نماینده] بودم این نمایش و آنچه به بار آورد را دیدم.»

مشکل ایران تنها هسته‌ای نیست/ برای متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هر کاری انجام خواهیم داد

 همچنین جان آراووسیس، روزنامه‌نگار آمریکایی نیز در توییتر خود در واکنش به نمایش تبلیغاتی نماینده آمریکا در سازمان ملل نوشت: «هیچ دلیلی برای باور کردن اظهارات نیکی هیلی درباره ایران وجود ندارد. او نماینده یک دروغگوی بیمار (ترامپ) است.»

مشکل ایران تنها هسته‌ای نیست/ برای متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هر کاری انجام خواهیم داد

 «داریل کیمبال» رئیس انجمن کنترل تسلیحاتی آمریکا به ادعاهای نیکی هیلی علیه ایران نیز واکنش نشان داد و در صفحه توییتر خود نوشت: احمقانه است که کاخ سفید فکر کند می‌تواند برای رسیدگی به نگرانی‌ها درباره نقش ایراندر درگیری‌های خاورمیانه حمایت بین‌المللی جلب کند و وضعیت توافق هسته‌ای را با خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم‌های هسته‌ای ارتقا دهد.

مشکل ایران تنها هسته‌ای نیست/ برای متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هر کاری انجام خواهیم داد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.