1396-06-21 08:36
1595
0
43933
تقبیح حرف‌های آزمون از سوی کمیته ضد دوپینگ؛

حرف‌های سردار مغرضانه و غیرکارشناسانه است

رییس کمیته ضد دوپینگ فدراسیون سوارکاری به شایعات اخیر پیرامون کورس اسبدوانی تهران واکنش نشان داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از ورزش سه، چند روز قبل بود که سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران درباره اتفاقات مشکوک در کورس اسبدوانی تهران متنی را منتشر کرد. او در این اظهارنظر درباره دوپینگ اسب ها هشدار داده بود. صحبت های آزمون که خودش در سوارکاری فعالیت می کند و در چند مرحله از کورس تهران اسب او شرکت داشته، باعث واکنش فدراسیون شده است. 

بعد از چند روز علی حسینی، رییس کمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون سوارکاری در واکنش به اظهارات سردار آزمون بیانیه ای را در اختیار "ورزش سه" قرار داده است. متن این بیانیه را در ادامه می خوانید: 

بدینوسیله در خصوص برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و گاه مغرضانه مطرح شده در روزهای اخیر یک بار دیگر خلاصه ای از فرآیند مبارزه با دوپینگ در مسابقات اسبدوانی به استحضار علاقه مندان و اسب دوستان پاک نیت می رسد: 

نمونه گیری از اسبها جهت آزمایشات دوپینگ توسط دکتر دامپزشک اعزامی از سوی فدراسیون سوارکاری و نیز در حضور مالک، مربی و یا نماینده اسب انجام پذیرفته و ظروف نمونه گیری از شرکت های مورد تایید مجامع بین المللی که تنها بدین منظور تولید می شود، انجام می گردد. مراحل نمونه گیری، کدگذاری و پلمپ نمونه ها با حضور مالک، مربی یا نماینده ایشان انجام و اثر انگشت ایشان بر روی کلید کد نمونه نزد فدراسیون سوارکاری حفظ می گردد.

سپس نمونه ها بوسیله پست DHL به یکی از معتبرترین آزمایشگاههای مورد تاید فدراسیون جهانی اسبدوانی در خصوص ردیابی داروهای ممنوعه در اسب ارسال می شود. در این روند نمونه ها با کدهای تکرارنشدنی بسته بندی و ارسال می گردد و هیچ مقامی اعم از افراد و یا آزمایشگاه هیچ گونه شناختی از هویت اسب، مالک یا مربی آن ندارد. تنها یک شماره همراه با نمونه به آزمایشگاه فرستاده می شود که پس از طی مراحل آزمایش کد نمونه ها توسط آزمایشگاه به فدراسیون فرستاده و پس از رمزگشایی به اطلاع همگان رسانده می شود. 

همچنین لازم به ذکر است از نظر فدراسیون سوارکاری هیچ تفاوتی بین افراد اعم از معروف و سرشناس و یا گمنام نبوده و نخواهد بود و قانون برای همگان یکسان اجرا می شود.

کمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون سوارکاری همواره بر این عقیده بوده است که نظارت قانومند بر این روند موجب افزایش اعتماد افرادی می گردد که با نیت خیر قصد پیشرفت ورزشهای سوارکاری در کشور را دارند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.