1396-05-28 07:04
613
0
42897

نخستین نشست تخصصی کتابخوان کشور با مشارکت قضات در گلستان / حمایت دادگستری استان از کارکنان قضایی و اداری دست به قلم

در این نشست هر فرد یک کتاب انتخاب می کند و پس از مطالعه ، خلاصه ی آن را با دیگران به اشتراک می گذارد .

 
به گزارش گلستان ما ؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در این نشست گفت: هر چند رسیدگی به سالانه حدود 400 هزار پرونده در محاکم استان ، مجال مطالعه را کمتر برای قضات فراهم می کند اما از فرصت نشست های کتابخوانی برای ترغیب همکاران به مطالعه بیشتر ، استفاده می کنیم .
 
هاشمیان افزود : به همین منظور سال گذشته تفاهم نامه ای با اداره کل کتابخانه های استان امضا کردیم که بر اساس آن ، توزیع 10 هزار جلد کتاب در حوزه های قضایی استان آغاز شده است و در آینده ی نزدیک نیز در همه دادگستری ها و دادسراهای استان ، ایستگاه مطالعه راه اندازی می شود .
 
وی با بیان این که از ظرفیت کتابخانه های استان برای افزایش آگاهی مردم استفاده می کنیم گفت : ما از کمک همه دستگاه های فرهنگی برای افزایش آگاهی های مردم استقبال می کنیم زیرا اگر مردم به حقوق و تکالیف شان آگاه شوند هم خودشان کمتر به درسر می افتند و هم پرونده های ورودی به محاکم استان کم می شود.
 
این مقام ارشد قضایی استان افزود : خوشبختانه با تفاهم و تعامل صورت گرفته در استان، همه دستگاه های فرهنگی مانند آموزش و پرورش ، صدا و سیما ، فرهنگ و ارشاداسلامی و علمای شیعه و سنی برای افزایش آگاهی مردم به کمک دستگاه قضایی آمده اند .
 
هادی هاشمیان افزود : نخستین خروجی این تعامل و همراهی ، کاهش ورودی 20 هزار پرونده به محاکم و کمتر شدن تعداد زندانیان استان در سال 95 بود .
 
هاشمیان در ادامه سخنان خود در این نشست قول داد از قضات و کارمندان دادگستری های استان که دستی در نوشتن دارند حمایت کند .
 
رئیس کل دادگستری گلستان گفت : در نخستین گام ، کتاب های دو قاضی گلستانی که امروز رونمایی می شود از آنان خریداری و بین حوزه های قضایی استان توزیع خواهد شد .
 
رضا قوانلو مدیر کل کتابخانه های استان نیز در این نشست، سرانه ی مطالعه ی کتاب را یکی از شاخص های توسعه ی هر کشور خواند و گفت : امیدواریم نشست های کتابخوانی بتواند در ترغیب جامعه به کتابخوانی نقشی هر چند کوچک ایفا کند .

در نشست تخصصی کتابخوانی امروز استان ، کتاب " حق زارعانه " نوشته ی قدرت عموزادی مهدیرجی مستشار دادگاه تجدید نظر استان و کتاب " پرونده شخصیت کیفری ایران ، فرانسه و انگلستان " نوشته ی حسینعلی ایزد بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب علی آباد کتول " رونمایی شد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.