1398-01-29 08:23
909
0
62650
یک کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

اثر بخشی تبلیغ پویای طلاب در پیاده سازی گام دوم انقلاب

یک کارشناس مذهبی گفت: در حوزه تبلیغ طلاب علوم دینی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، حوزویان ومبلغین دین مسئولیت سنگینی در امر تبلیغ پویا دارا هستند.

به گزارش گلستان ما؛ معصومه عبدالهی کارشناس مسائل دینی استان گلستان در یادداشتی نوشت: حوزویان ومبلغان دین با احیاء ارزشهای دینی و اهمیت بر سبک زندگی اسلامی با با رویکردتقویت معنویت و اخلاق و در یک جمله با خود سازی میتوانند قدم بزرگی در امر تبلیغ بردارند و اثرات مطلوبی بجای بگذارند زیرا جامعه امروز تشنه معنویت است ، مشکلات روانی ،آسیب های اجتماعی که در جامعه رو به افزایش است ریشه در درون انسان دارد که خود سازی میتواند در حفظ استقلال شخصیت موثر باشد و از تنش های روانی فردی واجتماعی جلو گیری کند.

تقویت ایمان وتقوا کلید مهم خود سازی است،زیرا زندگی انسان با نور ایمان روشن است وقتی زندگی انسان بانور ایمان همراه باشد انعکاس آن بر همه قلب ها اثر میگذارد وجلا بخش همه دلهاست.مبلغی که خود مزین به نور ایمان باشد مانند رودی همه سنگ لاخ های مسیر خود را صیقل داده و سبب شکوفایی جامعه میشو د.

تدبر در قرآن برای پاسخگویی به سوالات زندگی،حاصل تفکر اسلامی است ونیاز ضروری یک مبلغ دین است که از ابزار مناسب که حق وحقیقت است برای هدایت جامعه به سمت هدف مطلوب و الهی استفاده کند.جامعه امروز پویاست و قرآن برای همه نیازهای زندگی درس زندگی دارد که مبلغان دین میتوانند با کنکاش در عمق مفاهیم قرآنی به این امر مهم دست یابند.

اهمیت به جوانان در امر تبلیغ ؛ زیرا آینده هر کشور را جوانان آن جامعه رقم میزنند و هرچه جوانان در زمینه اخلاق ، معنویات و سبک زندگی اسلامی پربارترباشند قطعا جامعه در مسیر پیشرفت خود قرار خواهد گرفت وکمتر آسیب خواهد دید که البته باید به نیازهای علمی،هنری،فکری جوانان که منطبق بر نیاز های روز دنیاست توجه کرد و به آنها با توجه به اهداف انقلاب اسلامی ایران در ساختن یک تمدن اصیل و ناب اسلامی وگس ترش آن در دنیا تلاش کرد که مبلغان دینی در کنار آموزه های دینی با شناسایی استعداد ها به آنها جهت داده تا در مسیر درست و با هدف متعالی در جهت پیش برد اهداف انقلاب استفاده شود .

اقتدار در مقابل ظلم و رحم ومروت در در برابر مومن از چشمه های جوشان سبک زندگی اسلامی است زیرا بنای اسلام بر رحمانیت و مبارزه با ظلم چیده شده است که حاصل این تفکر روحیه جهادی است. ایجاد روحیه جهادی در عرصه های مختلف،فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی سبب رشدوبالندگی جامعه در همه ابعاد میشود.

ترویج اندیشه مهدویت که به عنوان عمود و محور اندیشه انقلاب اسلامی در جهان رواج پیدا کند از وظایف مبلغین علوم دینی است زیرا در ادیان منختلف اعتقاد به منجی وجود دارد و این اعتقادات را می توان باجهت گیری مناسب با استفاده از ابزار آیات وروایات وتاریخ و منطبق کردن آنها برهم جهت دهی مناسب داد.

اهمیت به عرصه اقتصاد ومبارزه با فساد اقتصادی اهمیت زیادی دارد که اقتصاد مقاومتی راهکاری است که است که برای اجرایی و عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است و ازوظایف مهم مبلغان دین ترویج این فرهنگ می باشد ،ترویج فرهنگ اقتصاد مقاوتی یعنی تاکید بر استفاده از کالای داخلی و تشویق تولید ملی است به طوری که مسأ له اقتصاد در سالهای اخیر به دلیل مواجهه نظام مقدس جمهوری اسلامی‌با تحریمهای ظالمانه اقتصادی، در صدر اولویت‌های مورد نظر رهبری معظم انقلاب قرار گرفته است.

مبلغان و حوزیان با توجه به نیاز دنیا به معارف ناب اسلامی وظایف سنگینی به عهده دارند تا ضمن مزین شدن به اخلاقیات و خودسازی در همه ابعاد اجتماعی،فرهنگی، اقتصادی تلاش کنند تا بتوانند در گسترش این تفکر به دنیا مفید باشند و لازمه آن آشنایی مبلغان به زبانهای بین المللی است که در امر تبلیغ بسیار کاربر دی و مفید است.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.