1397-11-09 09:30
1149
0
60743
بررسی ریشه های یک رویکرد فرهنگی هنری ؛

نقدی بر مدیر کل ارشاد / جشنواره فیلم فجر در سالن مجهز کاپری برگزار شود نه تالار خسته فخرالدین اسعد گرگانی

چرا با وجود سینمای مجهز کاپری در بهترین مکان شهر جشنواره فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می شود ؟ تا دو سال پیش که ملک زاده و صفایی مدیریت سینما کاپری را داشتند ، همه کنسرت ها و برنامه هایی چون فیلم فجر در سینما کاپری اجرا می شد.

به گزارش گلستان ما ؛ در خبرها داشتیم که قرار است با محوریت انجمن سینمای جوانان استان گلستان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شود .

ذکر این نکته بجاست که برابر ادعای جناب قلیشلی مدیر تالار فخرالدین اسعد گرگانی ، این مکان قدیمی خسته است و به سختی نفس می کشد ، علت آن هم اینست که ما در استان گلستان سالن استاندارد و مناسب جهت برگزاری برنامه های مهم و کشوری نداریم .

لذا مجبوریم از این سالن بیش از حد انتظار و معقول کار بکشیم و نتیجه آن قطعا فرسودگی و مستهلک شدن امکانات و تجهیزات ، سرمایه انسانی و  ... است .

حال سوال اینجاست ؛ چرا خانم کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان قبول کرد که سی و هفتمین جشنواره فجر استان گلستان در این تالار خسته برگزار شود ؟

تالاری که قرار است میزبان برنامه های پرحجم و  مهم و محوری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در استان گلستان باشد و این مهم می تواند بر خستگی بیشتر تالار بیانجامد .

سوال مهم دیگری که مطرح می شود اینست ؛ چرا با وجود سینمای مجهز کاپری در بهترین مکان شهر جشنواره فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می شود ؟ مگر نه اینست که سینما کاپری با این هدف ساخته شد که بخشی از حجم سنگین برنامه های فرهنگی و هنری در این مکان مناسب که با استقبال مردمی هم روبروست اجرا شود ؟

چرا تالار فخرالدین اسعد گرگانی به عنوان بخش دولتی سعی دارد با کاپری به عنوان بخش خصوصی مقابله کند ، مگر نمی گوییم اصل 44 و برون سپاری ، پس چرا ؟

جواب هم روشن است ؛ تا دو سال پیش که آقای ملک زاده و صفایی مدیریت سینما کاپری را داشتند ، همه کنسرت ها و برنامه هایی چون فیلم فجر در سینما کاپری اجرا می شد و اگر برنامه های هم در تالار یا جاهای دیگر برگزار می شد ، اینها منتقد بودند که چرا به کاپری نیامدند .

اما امسال که جناب نجفی مالک کاپری آنها را به دلایل مختلف کنار گذاشته ، سعی دارند تمرکز برنامه ها را در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار کنند تا نشان دهند قدرت این را دارند که بتوانند کنایه ای به کاپری و مالک آن بزنند .

در اینجا نقش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان باید پررنگ باشد که اسیر چنین بازی هایی نشود که اولا تالار فخرالدین اسعد گرگانی از حجم سنگین برنامه ها بیرون بیاید و هم اینکه از ظرفیت بالا ، زیبا و توانمندیهای سینما کاپری استفاده شود .

24 salon

643401 orig

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.