1397-08-27 11:58
1083
0
58843
جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام؛

سفرا و کاردارهای ۱۱ کشور در گلستان حضور می‌یابند

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین گفت: تاکنون سفرا و کاردارهای ۱۱ کشور برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، احمد گلچین ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده بودن استان برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام اظهارداشت: تاکنون سفرا و کاردارهایی از کشورهای نروژ، قزاقستان، چین، پاکستان، سنگال، اکوادور، مالزی، تاجیکستان، اندونزی، کره شمالی و قبرس در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام با محوریت "وحدت اقوام" در گلستان برگزار می‌شود،افزود: با توجه به اینکه فرهنگ، هنر و تاریخ اقوام نقش به‌سزایی در شکل‌گیری هویت و ارزش ملی دارد و با توجه به حضور اقوام مختلف در استان گلستان مانند فارس، کتولی، ترک، ترکمن، کرد، سیستانی، بلوچ، قزاق و تنوع فرهنگی، گلستان به عنوان کانون وحدت اقوام شناخته شده است.

گلچین ادامه داد: در جشنواره بین المللی اقوام از سفرا و کاردارها و رسانه‌های ملی وبین المللی برای حضور دعوت شده است.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین افزود: در بخش داخلی دو نوع میهمان خواهیم داشت گروهی مسئولان‌ ارشد کشوری و استانی و گروه دیگر هنرمندان و صنعت‌گران صنایع دستی و هنرهای سنتی و مسئولان‌ و اعضای غرفه‌های جشنواره هستند.

وی اظهار کرد: بازدید از همه موزه‌ها و امکان فرهنگی تاریخی سطح استان گلستان از 29 آبان تا 7 آذر ماه، همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام رایگان است.

کریمی با اشاره به اینکه 11 موزه و امکان تاریخی و فرهنگی در استان وجود دارد، افزود: میراث جهانی گنبد قابوس، سایت موزه شهر باستانی جرجان، کاخ موزه گرگان، موزه باستان شناسی گرگان، موزه صنایع دستی گرگان واقع درخانه امیرلطیفی و موزه گمیشان با محتوای مشاغل بومی ترکمن، آداب و رسوم محلی و صنایع‌دستی از این اماکن برای بازدید هستند.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در ادامه موزه تاریخ طبیعی علی‌آبادکتول، موزه آزادشهر و موزه مینودشت و موزه فرش گنبدکاووس و همچنین بافت تاریخی گرگان را از دیگر اماکن و موزه‌های قابل بازدید برای علاقمندان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.