1397-03-30 02:59
650
0
54497
رئیس مجمع امربه معروف و نهی از منکر استان گلستان:

باید منابر موعظه را به خیابان بیاوریم/ روحانیت ارتباطش را با مردم قوی تر کند

رئیس مجمع امربه معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت: باید منابر موعظه ها و خطابه ها را به خیابانها آورد روحانیت نباید فعالیتش را محصور در مسجد کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، حجة الاسلام والمسلمین علی اکبر محمدی مهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجب ترین و مهمترین فرائضی است که امروزه در حال فراموشی است. این امر مهم را طلاب و روحانیون باید پرچمداری کنند.

رئیس مجمع امربه معروف و نهی از منکر استان گلستان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی یک شخص روحانی باید برود دنبال مردم، نه اینکه دوستان و همکاران ما انتظار انتظار داشته باشند مردم به دنبال آنان راه بیفتند.

محمدی مهر با بیان اینکه امر و نهی یک وجهه اجتماعی دارد تصریح کرد: حضور افراد آمر و ناهی در جامعه لازم و حیاتی است جایی که منکری وجود دارد باید آمر هم حضور پیدا کند تا منکر لازم مرتفع یا معروف انجام شود.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: واقعاً حضور روحانی در سطح اجتماع نماد دین و نماد اسلام است، مردم سوالات و مباحث و شبهات زیادی در ذهن دارند، مردم شاید رغبتی به حضور در مساجد نداشته باشند نبابر هر دلیلی. در این موارد بهتر نیست که روحانی و منابر را به سطح خیابانها ببریم؟!

وی افزود: یکی از بارزترین چیزی که حوزه های انقلابی را نسبت به دیگر حوزه ها متمایز می کند این است که طلاب و حوزه های علمیه در بازار حضور پیدا کنند و ارتباطشان را با مردم قوی کنند.

محمدی مهر با بیان اینکه باید در کنار مردم بود و پای حرف دل مردم کوچه و بازار نشست ادامه داد: حضور روحانی در گفتگو های خودمانی در خیابانها و بازارها می تواند در حل مشکلات مردم مفید فایده باشد، حل کردن بسیاری از مشکلات برای روحانیت بسیار ساده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.