1396-05-26 11:30
1562
0
42848

نشریه انقلاب شماره 189 و 190 منتشر شد

با تلاش غلامرضا خارکوهی و همکارانش شماره جدید نشریه انقلاب- 189و190- مرداد سال 96 بصورت دو رنگ وارد بازار شد.

به گزارش گلستان ما ؛ با تلاش غلامرضا خارکوهی و همکارانش شماره جدید نشریه انقلاب- 189و190- مرداد سال 96 بصورت دو رنگ وارد بازار شد. تیتر اصلی این شماره نشریه اختصاص به چاپ دوم کتاب "استان گلستان در نهضت امام خمینی(ره)" دارد.

گفتنی است ، بخاطر آنکه کتاب فوق وقایع دوران مبارزات اسلامی مردم منطقه را بخوبی و دقیق و بطور مستند ترسیم نموده، مورد حمله برخی افراد ضد انقلاب و مخالفان جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

عناوین مهم این شماره نشریه انقلاب عبارتند از :

* خاطره ای از کودتای 28 مرداد سال 32 در گرگان                                        

*هم نوایی رسانه های داخلی با عقده‌گشایی های بی‌ بی سی انگلیس

* بیانیه سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص مطالب موهن فصلنامه استارباد

* خیز انحرافی استارباد در فضای مجازی

* فصلنامه اِستارباد باید بدون هیچ تعارفی به عُزلت برود.

* فرمایشات حضرت امام خمینی در باره منافقین

* استعلام از ساواک حتی برای کارگران ساده!

* خاطرات روزهای انقلاب از روستای سرطاق بندرگز تا مهرآباد تهران

* شیر زن گرگانی که به انقلابیونِ فراری پناه می داد/ او هر ماه آش پیروزی انقلاب می پزد و توزیع می کند                 

* "روایت رهایی"، نگاهی به حیات طیبه جهادگر شهید مهندس جهانگیر مرجانی

سرمقاله این نشریه چنین می باشد:

مژده به مردم خوب استان: چاپ دوم کتاب استان گلستان در نهضت امام خمینی(ره) .

منابع خبری مختلف: کتاب "استان گلستان در نهضت امام خمینی" اولین بار در سال 87 در قم منتشر شد، این اثر که توسط غلامرضا خارکوهی نگاشته شده، اولین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در استان گلستان می باشد. در آن سالها انتشار این کتاب مورد استقبال مردم قرار گرفت. بطوری که مدتی پس از چاپ اول کمیاب و نایاب شد. به همین سبب کتاب فوق اخیراً پس از ده سال مجدداً توسط کنگره شهدای استان به چاپ رسیده، و چاپ جدید آن 430 صفحه است که نسبت به چاپ اول 130 صفحه به حجم آن افزوده اند. در این راستا در ابتدای کتاب چند صفحه پیرامون حوادث قبل از نهضت امام تا مشروطه اضافه شده، همچنین بحث موافقان و مخالفان نهضت امام در فصل اول اضافه گردیده و سپس برای کاملتر شدن این اثر، چند صفحه نیز در باره حوادث بعد از پیروزی انقلاب تا دفاع مقدس و اسناد و تصاویری مرتبط با موضوع افزوده شده است.

برای تالیف این کتاب با صدها نفر از افراد مبارز و شاهدان عینی و مطلع از وقایع گفتگو و مصاحبه صورت گرفته ، و صدها سند تاریخ معاصر مورد بررسی یا استناد قرار گرفته و از 140 منبع تاریخی و آرشیوی استفاده شده و بیش از 400 پاورقی در آن عرضه شده که همه نشانگر عمق زحمتی است که مولف برای استحکام کار و تجزیه و تحلیل آن متحمل شده است. این کتاب در قالب 4 بخش و  9 فصل و یک پیشگفتار مفصل تدوین، و بیش از چهل عکس و سند تاریخی مربوط به دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب به آن ضمیمه شده است.

 پیشگفتار کتاب در باره اوضاع استان گلستان از مشروطه تا شروع انقلاب اسلامی در سال 41 می باشد. در بخش اول آن به مبارزات گلستانیها در دهه چهل و نیز مساله انقلاب سفید و اصلاحات ارضی و تخریب و غارت اراضی کشاورزی و جنگلها و مراتع توسط خاندان پهلوی پرداخته شده است. در بخش دوم به تکاپوهای سیاسی و فرهنگی دهه پنجاه ، مخصوصا به مساله اطلاع رسانی در مبارزات مردم مسلمان منطقه پرداخته شده. بخش سوم کتاب اوج گیری مبارزات و سیر حوادث را از دی ماه سال 56 تا 5 آذر سال 57 در بر می گیرد. و بخش چهارم که آخرین گفتار این کتاب است وقایع انقلاب از 11 آذر یعنی محرم سال 57 تا پیروزی انقلاب در 22 بهمن و نیز روزهای بازگشت امام و دهه فجر به اضافه برخی از وقاع مهم و تاثیر گذار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مثل جنگ گنبد، رفراندم جمهوری اسلامی، ترورها، فعالیتهای منافقین و سایر گروهها تا دوران دفاع مقدس را دربر می گیرد.

لازم به تذکر است که در این کتاب – برای جلوگیری از حجیم شدن آن- برخی از موضوعات ناگفته مانده که برای اطلاع از آنها می بایست به دیگر آثار این مولف مخصوصاً کتاب سه جلدی "استان گلستان در انقلاب اسلامی" و  دوره سه جلدی "استان گلستان در دفاع مقدس" به اضافه خاطرات آیت الله نورمفیدی و خاطرات آیت الله طاهری مراجعه کرد. به عبارت دیگر کتاب 430 صفحه ای فعلی، گزیده ای از چند جلد کتاب تاریخی بنده به حجم چند هزار صفحه است که از انقلاب مشروطه تا دهه 70 شمسی در دوران دفاع مقدس را در بر می گیرد.

با توجه به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در تلاشند تا رویدادهای انقلاب را – مخصوصاٌ در داخل کشور وارونه جلوه دهند انتشار اینگونه آثار کمک زیادی به آگاهی و روشنگری جوانان مخصوصا دانشجویان منطقه می کند. زیرا دشمنان انقلاب اسلامی فقط آمریکا و اسرائیل و عربستان و داعش نیستند، بلکه تروریستها ، منافقین ، کمونیستها و ملی گراها ، به اضافه قلم بدستانی که تعمداً ، در رسانه ها ، مطبوعات ، مصاحبه ها ، سخنرانیها ، کتابها ، نشریات، مقالات ، فضای مجازی (مثل تلگرام ، سایت ، وبلاگ)، شبکه های ماهواره ای و فیلمها ، وقایع روشن انقلاب را وارونه جلوه می دهند نیز جزء دشمنان انقلاب اسلامی هستند. متاسفانه اینگونه نویسندگان، تاریخ را عین روایت "بی.بی.سی" انگلستان و "سی.اِن.اِن" امریکا به نسل جوان ما ارائه می دهند. حتی برخی از اساتید دانشگاهها نیز چنین روشی دارند و با تحلیل های غلط و بزرگ کردن نقاط ضعف ، اذهان دانشجویان را نسبت به انقلاب اسلامی بدبین می کنند.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما

غلامرضا خارکوهی

مدیر مسئول نشریه انقلاب و تاریخ نگار انقلاب اسلامی

01

01

01

01

01

01

01

08

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.