1397-10-22 09:23
629
0
60290
بیانیه شورای هماهنگی جبهه انقلاب اسلامی گلستان در آستانه سفر رئیس جمهور؛

بسیاری از مشکلات کشور نتیجه سوء‎مدیریت و عدم ارزش‎گذاری منابع‎ملی و سرمایه‎های انسانی است

شورای هماهنگی جبهه انقلاب با ابراز پایبندی به آرمان های امام راحل و عظیم الشان و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، حضور رئیس جمهور محترم و هیات دولت را به استان گلستان گرامی داشته و آن را فرصت مغتنمی برای بیان مطالبات مردم عزیز استان گلستان می داند و بر این باور است که بسیاری از کاستی ها، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و... نتیجه سوء مدیریت و نداشتن راهبردهای مشخص و عدم ارزش گذاری به منابع ملی و سرمایه های انسانی است. 

به گزارش گلستان ما، در آستانه سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشور عزیزمان به استان گلستان، شورای هماهنگی جبهه انقلاب اسلامی استان گلستان بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد.

بسمه تعالی

لایحب الله الجهر بالسوء من القول الامن ظلم و کان الله سمیعا علیما (النساء 148)

« از نظر من هیچ کس مصونیت آهنین ندارد؛ همه در مقابل قانون و مسئولیت های خودشان پاسخگو هستند و باید جواب دهند. همیشه این ملت نیاز دارد به اینکه مسئولان او پاسخگوی مسئولیت های بزرگ خودشان در مقابل ملت باشند و روح پرسش و مطالبه گری در مردم وجود داشته باشد». مقام معظم رهبری

شورای هماهنگی جبهه انقلاب با ابراز پایبندی به آرمان های امام راحل و عظیم الشان و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، حضور رئیس جمهور محترم و هیات دولت را به استان گلستان گرامی داشته و آن را فرصت مغتنمی برای بیان مطالبات مردم عزیز استان گلستان می داند و بر این باور است که بسیاری از کاستی ها، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و... نتیجه سوء مدیریت و نداشتن راهبردهای مشخص و عدم ارزش گذاری به منابع ملی و سرمایه های انسانی است. 

همانطور که همگان می دانند با گذشت بیش از 20 سال از تاسیس استان گلستان و همچنین وجود قابلیت های لازم جهت توسعه همه جانبه، متاسفانه شاخص های توسعه یافتگی حاکی از عقب ماندگی شدید استان دارد که بخش بزرگی از این عقب ماندگی متوجه مدیریت بر این استان است. متاسفانه تا بحال در تربیت نخبگانی جوانان مستعد مدیریت و شایسته سالاری هیچ گونه توجهی نشده و همواره استان گلستان، سکوی پرش مدیران پروازی و غیر بومی بوده است و لذا نتیجه تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی کوله بار عقب ماندگی استان را سنگین تر کرده است.

اینک در آستانه سفر دولت محترم به استان گلستان انتظار می رود رهآوردها و دستاوردهای سفر برای مردم به طور ملموس تبیین گردد و از طرفی نگاه ویژه به مطالبات اساسی و برزمین مانده مردم استان به شرح ذیل داشته باشند. 

1 اهتمام جدی، سریع و صریح به معیشت آحاد جامعه و بخصوص اقشار کم درآمد و آسیب پذیر استان بخصوص مطالبات کارگران، کارکنان و حقوق بگیران. 

2 تسریع در تکمیل پروژه های ناتمام همچون پتروشیمی گلستان با بیش از 90 هزار سهامدار و راه آهن گرگان به مشهد طبق برنامه زمان بندی مشخص و گزارش مستمر و مرحله ای به مردم استان.

3 رصدکردن فرآیند ایجاد اشتغال در بالاترین سطح مدیریتی استان با تهیه بانک اطلاعات شاغلین و گزارش ملموس به مردم استان.

4 وفاداری حاکمیت استان و دولت مردان به شایسته سالاری برای تحقق شعار اعتدال در بهره مندی از تمامی ظرفیت های سیاسی و نخبگانی و نیروهای وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران و پرهیز از برخوردهای ناعادلانه، باندی، سیاسی و گزینشی.

5 بهره برداری بهینه از مراکز آموزشی و پژوهشی و ایجاد التزام عملی به نقشه جامع علمی کشور با نگاه ویژه به اشتغال دانش آموختگان به عنوان اصلی ترین دستاورد مراکز دانشگاهی.

6 تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری و ترغیب سرمایه گذاران و کارآفرینان به ارائه طرح های توسعه ای استان 

7 نظارت و بازرسی جدی و مستمر از نهادها و ادارات در راستای پاسخگویی، مسئولیت پذیری و کارآمدی اجزای دولت مردان با هدف تشویق خادمین ملت و عزل و برکناری افراد نالایق.

8 کنترل نوسانات بازار، قیمت کالا و خدمات با حضور مردم و تشکل ها و شبکه های مردم نهاد 

9 در تولید و عرضه برخی از محصولات کشاورزی استان گلستان جزو استان های برتر کشور می باشد؛ این در حالی است که راهبردهای توسعه نامشخص، الگوی کشت نامعین و کشاورزان عزیز بعضاً در تهیه ابتدایی ترین ملزومات کشاورزی با چالش های جدی مواجه اند.

10 یکی از بزرگترین ظرفیت های درآمد و اشتغالِ پایدار، توسعه گردشگری است؛ دورنمای این صنعت هنوز نامشخص است و سرمایه گذاران در کش و قوس های ادارات اسیر و سرگردانند. 

11 نرخ بیکاری جوانان، بانوان و دانش آموختگان بسیار بالاست. نرخ مشارکت اقتصادی طی دهه گذشته رو به کاهش است. آمار طلاق رشد نگران کننده دارد. راه های برون رفت از این چالش ها در دولت مدعی تدبیر و امید تا کنون نتیجه ای نداشته است.

12 علی رغم تاکیدات رهبری معظم انقلاب در توجه به اقتصاد مقاومتی، که یک اقتصاد درون زا است و تنها شیوه رشد و تعالی کشور در ثبات اقتصادی است و وابستگی ها را به حداقل می رساند در برنامه و رویکرد مدیران استانی دولت آشکار نیست و نیاز به اقدام جدی و عملیاتی دارد.

13 مردم انتظار دارند که دولت مردان استان عملکردشان را با برنامه های مدون خود مقایسه نمایند و میزان تحقق آن را بازگو کنند؛ آمار و ارقام پراکنده و گزینشی برای مردم قابل توجیه نخواهد بود.

14 استان گلستان جزو ده استان حادثه خیز کشور است و مخاطرات طبیعی (سیل، زمین لغزش، زلزله) و مسائل زیست محیطی (آلودگی، تصاحب بی رویه به منابع طبیعی و از بین رفتن آنها) همواره استان را با چالش های زیادی مواجه می کند؛ چه برنامه مدون و یا عزم جدی برای کنترل مدیریت شده و زیربنایی آنها وجود دارد.

15 صنعت استان و بازار کسب و کار بشدت از رونق افتاده است به طوریکه بسیاری از واحدهای تولیدی یا راکداند یا با حداقل ظرفیت فعالیت می کنند؛ آیا متولیان این بخش نباید پاسخ منطقی به این چالش بزرگ دهند؟ 

16 از دولت محترم انتظار می رود در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی پافشاری بر تحقق آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب را سرلوحه امور قرار دهد؛ از همه ظرفیت ها و سلیقه ها استفاده کند و از نفوذ و حاکمیت دولت در سایه (دولت رانت و قدرت) جلوگیری نماید.

شورای هماهنگی جبهه انقلاب اسلامی استان گلستان

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.