1396-04-23 12:31
980
0
41422

تجهیز هوانیروز سپاه ایران به بالگردهای جدید ساخت شرکت پنها

رسانه انگلیسی در گزارشی به تلاش‌های شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران و افتتاح اولین پایگاه هوانیروز سپاه اشاره کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، اولین پایگاه رسمی هوانیروز سپاه با نام سیدالشهدا (ع) چندی قبل با حضور «سردار حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه و «سردار محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه در شیراز افتتاح شد.

به گفته مقام‌های ایرانی ، این پایگاه ظرفیت پذیرش بیش از ده‌ها بالگرد را دارا بوده و با استفاده از جدیدترین فن‌اوری‌های روز جهان ساخته شده است.

گفته می‌شود که حوزه عملیاتی پایگاه هوانیروز سیدالشهدای سپاه در استان‌های فارس، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر و کهکیلویه‌و بویراحمد است.

وبگاه انگلیسی «شفرد میدیا» ویژه امور هوانوردی در تازه ترین مطلب به تاسیس پایگاه مزبور پرداخت و نوشت: پایگاه هوایی «سید الشهدا» به طور رسمی در چهارم جولای با نشست بالگردی در محوطه آن به طور رسمی افتتاح نشست.

شفرد میدیا در توصیف این رویداد نوشت: این مراسم تقریبا 18 ماه بعد از تاسیس هوانیروز سپاه پاسداران ایران به دستور «آیت الله خامنه‌ای» فرمانده کل قوای ایران رخ داد و دو روز بعد از تاسیس این پایگاه هوایی یگان هوا نیروز سپاه سه فروند بالگرد «بل-214 ای» و یک بالگرد «بل-206 بی» را از شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (PANHA ) دریافت کرد.

این رسانه با اشاره به تلاش شرکت پهنا نوشت: بالگردهای بل- 214 در جریان نبرد ایران و رژیم وقت عراق آسیب‌های جدی دیدند اما شرکت پنها با تهیه بدنه هواپیما شروع به ساخت مجدد بالگردهای جدید بل-214 نمود به طوری‌که این شرکت موفق شد در سال 2013 و 2015 دو فروند از این بالگردها را تکمیل کند و در سال 2016 نیز سومین بالگرد بل-214 را ساخت.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر بالگردهای بل -214 که به نام مستعار «اصفهان» و با استفاده از مواد و قطعات برجا مانده بازسازی شدند، شرکت پهنا بدنه و سازه بالگرد بل-206 را به طور کامل تولید کرد . البته ایران بخش‌های دیگر مورد نیاز این بالگردها را از طریق تامین کنندگان قطعات در خارج و بازار سیاه تهیه کرد.

شفرد میدیا در بخش دیگر نوشت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای پایگاه جدید هوا نیروز سپاه گنجایش پذیرش 14 بالگرد را دارد و مجهز به آشیانه‌ بزرگ برای پذیرش 6 تا 12 بالگرد برای پارک در داخل آن و نیز آشیانه نگهداری بالگرد با ظرفیت حداکثر 8 فروند را دارد.

در خاتمه این گزارش آمده است: برنامه‌های ایران در این پایگاه پذیرش از انواع بالگردهای  AH-1J، بل-214، بل-206 بی و Mi-171برای پشتیبانی از تانک‌های تی -72 و عملیات ضد تروریستی و حمایت از نیروهای زمینی سپاه در جنوب شرقی ایران و غیره است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.