1398-02-07 06:56
601
0
62818
عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس:

بیمه بیکاری کارگران بیکار شده در گلستان زودتر پرداخت شود

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سیل اخیر خسارت‌های زیادی به بخش‌های مختلف وارد شده و تعداد زیادی از مردم نیز شغل خود را از دست داده‌اند؛ دولت باید بیمه بیکاری کارگرانی که بر اثر سیل شغل خود را از دست داده‌اند زودتر برقرار کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم ، قره‌جه طیار عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهارداشت: باید از تلاش همه بخش‌ها در سیل اخیر قدردانی کرد اما معتقد هستم می‌توانستیم بهتر از این کار کنیم و با اقدامات پیشگیرانه میزان خسارت‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه انتقاداتی به برخی از دستگاه‌ها در سیل اخیر وارد است، گفت: دریچه‌های سد وشمگیر حدود 8 سال است که خراب شده و کار نمی‌کند و در این سال‌ها اقدامی برای تعمیر آن صورت نگرفته است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: در سیل اخیر خسارت‌های زیادی به بخش‌های مختلف وارد شده و تعداد زیادی از مردم نیز شغل خود را از دست داده‌اند؛ دولت باید بیمه بیکاری کارگرانی که بر اثر سیل شغل خود را از دست داده‌اند زودتر برقرار کند. 

وی ادامه داد: بسیاری واحدهای تولیدی و مشاغل خسارت دیده و دولت برای جبران آنها باید سهم استان گلستان از تسهیلات اشتغالزایی را افزایش دهد. هم‌چنین بخشی از طرح‌های اشتغالزایی به بانک‌ها ارسال شده که لازم است زودتر به مردم به ویژه در مناطف سیل‌زده پرداخت شود.

وی گفت: در رسته‌هایی که برای طرح‌های مشاغل خانگی و تسهیلات اشتغال روستایی پیش‌بینی شده است، دولت باید رسته پرورش دام حتی با 10 راس را هم لحاظ کند. چون مردم زیادی در استان هستند که با چند راس دام زندگی خود را می گذرانند و این تسهیلات می تواند سبب بهبود وضعیت معیشتی آنان شود.

طیار اظهارداشت: سرانه تسهیلات برای ایجاد اشتغال در حال حاضر 150 میلیون تومان به ازای هر یک نفر است که با توجه به نرخ تورم و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده انتظار داریم سهم سرانه به 200 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس با جاذبه‌های تاریخی مانند برج جهانی قابوس و دیوار دفاعی و شهر تاریخی جرجان برای میزبانی از گردشگران و مسافران، هتل ندارد، افزود: باید از محل تسهیلات روستایی شرایطی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنیم که بتوانند هتل و واحدهای اقامتی در گنبدکاووس بسازند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.