1398-05-27 19:02
511
0
65027
مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران 120 میلیون تومان در مناطق محروم گنبدکاووس هزینه می‌کند

مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: قرارگاه جهادی دانشگاه علوم مزشکی تهران به مدت 10 روز در مناطق محروم گنبدکاووس حضور یافته و در بخش تحویل دارو و درمان 120 میلیون تومان هزینه می‌کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، امیرحسین رسولی ظهر امروز در جلسه هماهنگی اعزام اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران به گنبدکاووس اظهار کرد: کمک و توانمندسازی مردم مناطق محروم گنبدکاووس از سال گذشته در برنامه قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفت و سال 1397  تعداد 130 نفر از از پزشکان، پرستاران و روحانیون این قرارگاه به گنبدکاووس اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته این قرارگاه در دهستان «سلطانعلی» مستقر شده و یک‌هزار و 100 نفر از مردم محروم این منطقه را ویزیت کردند که از این تعداد 600 نفر توسط پزشک متخصص، 273  نفر توسط ماما، 125 نفر فیزیوتراپی و 125 نفر گفتاردرمانی شدند و برای مجموع این ویزیت‌ها 60 میلیون تومان هزینه شد.

مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در کنار ویزیت مردم این مناطق خدمات دندانپزشکی برای 284 نفر به مبلغ 30 میلیون تومان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این قرارگاه برنامه‌های فرهنگی و عمرانی نیز در کنار فعالیت‌های پزشکی انجام داده است، ادامه داد: در سال گذشته چهار مدرسه در این دهستان بهسازی و رنگ‌آمیزی شد ضمن اینکه برنامه‌های فرهنگی برای کودکان این مناطق اجرا شد.

برنامه قرارگاه در دهستان «سلطانعلی» به مدت چهار سال ادامه دارد

رسولی با اشاره به اینکه برنامه قرارگاه در دهستان «سلطانعلی» به مدت چهار سال ادامه دارد، گفت: امسال برای دومین بار اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران از 30 مرداد ماه تا 9 شهریور ماه در دهستان «سلطانعلی» با 150 نفر حضور پیدا می‌کند که از این تعداد 45 نفر در قالب تیم درمانی، 65 نفر در قالب تیم فرهنگی، 15 نفر در قالب تیم عمرانی و 10  نفر در قالب تیم کارآفرین خدمت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال تیم‌های عمران، توانبخشی و رسانه به تیم‌های قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزوده شدند.

مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بیماری سالک در این منطقه تاکید کرد: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، درمانی توسط این قرارگاه آموزش خانه به خانه برای پیشگیری از بروز این بیماری در صورت کار بوده و بیماران مبتلا به این بیماری به طور ویژه تحت درمان قرار می‌گیرند.

پیش‌بینی ویزیت یک‌هزار و 200 نفر را در 12 روستای دهستان سلطانعلی برای برنامه امسال

رسولی ویزیت یک‌هزار و 200 نفر را در 12 روستای دهستان «سلطانعلی» برای برنامه امسال پیش‌بینی کرد و یادآور شد: سال گذشته این قرارگاه در 11 روستا به مردم محروم این منطقه خدمات ارائه داد و امسال این خدمات در 12 روستا صورت می‌گیرد.
وی افزود: این قرارگاه دو منزل مسکونی مددجو کمیته امداد را بهسازی و ترمیم می‌کند و 600 نفر از افراد تحت پوشش این ارگان ویزیت و درمان کامل خواهند شد.

مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: 56 نفر در قالب تیم فرهنگی با حضور 9 روحانی برنامه‌های فرهنگی خود را برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.

جانشین سپاه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه خدمات به سیل‌زدگان و مردم محروم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر حضور اردوهای جهادی برای ارائه خدمات به مناطق سیل‌زده و محروم تاکید بیشتری دارند.
سید یحیی قاضوی افزود: سپاه و بسیج شهرستان در این 10 روز به صورت شبانه‌روزی در کنار قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد بود.

وی تصریح کرد: خدمات زیادی در مناطق محروم و سیل‌زده به صورت جزیره‌ای صورت گرفته و هدف ما این است که با انجام فعالیت‌های متمرکز و مشارکتی ضمن جلوگیری از هرگونه فعالیت جزیره‌ای، خدمات خوبی را برای مردم این مناطق انجام دهیم.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: اولویت فرمانداری شهرستان در کنار انجام وظایف خود برنامه‌های اردوهای جهادی است و ما از همه توان و ظرفیت شهرستان برای کمک به این قرارگاه برای ارائه خدمات مطلوب به مردم مناطق محروم استفاده خواهیم کرد.

دهستان «سلطانعلی» در بخش مرکزی گنبدکاووس و در کنار این شهر واقع است و 28 روستا و 43 هزار و 404 نفر جمعیت دارد.

انتهای بیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.