1398-04-26 12:58
579
0
64451
معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان خبر داد؛

برخورد با گروه‎های کوهنوردی غیرمجاز در گلستان

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان بر ضرورت برخورد با گروه‎های گوهنوردی غیرمجاز در استان تأکید کرد.

 به گزارش گلستان ما نقل از فارس؛ مسعود سلیمانی بعد از ظهر امروز امروز در آیین انعقاد تفاهم‎نامه ساخت پنج واحد مسکونی سیل‎زدگان با مشارکت هیئت کوهنوردی و کمیته امداد استان گلستان اظهار کرد: ارائه خدمت از سوی دستگاه‎های حاکمیتی به مردم از جمله سیل‎زدگان وظیفه آنها است اما این اقدام هیئت کوهنوردی برای ساخت پنج واحد مسکونی سیل‎زده که جزو وظایف این هیئت ورزشی نیست جای قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما حقوق عامه است و دادستان یک مقام قضایی صرف نیست و در همه شئونات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … می‎تواند ورود پیدا کند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان با بیان اینکه یکی از مصادیق حقوق عامه محیط زیست و منابع طبیعی است، بیان کرد: منابع طبیعی یکی از اموال تجدیدناپذیر است و کوچکترین تجاوز به آن صدمات غیرقابل‎جبرانی به بار می‎آورد.

سلیمانی تصریح کرد: کوهنوردان در حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست معین ما هستند و بسیاری از گزارشات از ناهنجاری‎ها و تخلفات حوزه محیط زیست و منابع طبیعی از سوی کوهنوردان به دست ما رسیده است.

* جمع‎آوری کافه‎های پلاستیکی در محور «زیارت» گرگان

وی با بیان اینکه از بازوهای بزرگ اطلاع‎رسانی ما ظرفیت مردمی است، افزود: مردم می‎توانند در معاونت پیشگیری از وقوع جرم و یا سامانه «سجام» عضو شوند و گزارشات خود را در حوزه‎های مختلف برای ما بفرستند تا پیگیری شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان به جمع‎آوری کافه‎های پلاستیکی در محور «زیارت» گرگان اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام از دغدغه‎های کوهنوردان بود که متأسفانه این کافه‎ها اقدام به قطع درخت و اقدامات دیگر می‎کردند که به منابع طبیعی آسیب وارد می‎کرد لذا ما در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست این کافه‎های پلاستیکی را جمع کردیم.

سلیمانی با بیان اینکه در هر گروهی و جامعه‎ای، عده‎ای افراد هر چند انگشت‎شمار با اقداماتی که انجام می‎دهند کلیه اقدامات و آن گروه را زیرسوال می‎برند، تصریح کرد: در جامعه کوهنوردی نیز عده‎ای هستند با اقداماتی که انجام می‎دهند نگاه جامعه را نسبت به این فعالیت ورزشی تغییر دادند.

* کوهنوردی سرگرمی و تفریح عده‎ای جوان در دامان طبیعت است

وی با بیان اینکه متأسفانه در گروه‎های کوهنوردی غیرمجاز و گروه‎های کوهنوردی مجاز که نظارت بر آنها کمرنگ است موضوعات اخلاقی دیده می‎شود، ابراز کرد: کوهنوردی سرگرمی و تفریح عده‎ای جوان در دامان طبیعت است اما آسیب‎هایی نیز وجود دارد که باید رفع شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان تأکید کرد: هیئت کوهنوردی باید با گروه‌های غیرمجاز برخورد کند و یا به ما اعلام کند تا ما با آنها برخورد کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه ساحت ورزش مقدس است و یکی از مصادیق قوی شدن ورزش است، متذکر شد: در کنار ورزش باید اخلاق و قانون رعایت شود و تذکرات لازم به گروه‎های کوهنوردی داده شود تا شاهد مخاطرات و آسیب در این حوزه نباشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.