1398-01-28 04:33
317
0
62621

تأکید تولیت آستان قدس رضوی بر اجرای طرح «هر مسجد یک خانه»/ اعزام ۱۰۰ گروه جهادی از آستان قدس

تولیت آستان قدس‌رضوی در خصوص طرح «جهاد همبستگی ملی» گفت: همه مردم در مرحله دوم امدادرسانی به سیل ‎زدگان در بازسازی و تجهیز منازل مسکونی مشارکت کنند تا سختی‎ها و گرفتاری‎های مردم سیل‎زده برطرف شود.

به گزارش گلستان ما، حجت‎الاسلام احمدمروی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل‎زده استان‌گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران ودر پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» و ساخت منزل مسکونی سیل‎زدگان با محوریت مساجد کشور، اظهار کرد: پس از وقوع سیل نیروهای نظامی، مردمی، بسیج و روحانیون برای رفع مشکلات مناطق سیل‎زده مشارکت کردند تا از مرحله بحرانی عبور کنیم که به لطف خداوند اقدامات انجام‎شده خوب بوده است.

وی افزود: همه مردم در مرحله‌دوم امدادرسانی به سیل‎زدگان و بازسازی و تجهیز منازل مسکونی به وسایل  زندگی مشارکت کرده و به دولت و نهادهای امدادی کمک کنند تا سختی‎ها وگرفتاری‎های مردم سیل‎زده برطرف شود.

تولیت آستان قدس‌رضوی با بیان اینکه مشارکت، احساس مسؤولیت و نوع‎دوستی مردم می‎تواند در بازسازی منازل مسکونی و تأمین کالاهای اساسی زندگی از رفع آلام و درد و رنج سیل‎زدگان بکاهد، گفت: هر توفیقی که در انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، در مبارزه با توطئه‎های دشمن و منافقین و حوادث طبیعی به دست آوردیم با مشارکت و همبستگی مردم بوده است.

مروی با بیان اینکه در حال حاضر همدلی و همبستگی بسیار خوبی بین مردم ایران وجود دارد، بیان کرد: همه مردم، بسیج، سپاه، ارتش، دستگاه‎های اجرایی، گروه‎های جهادی برای کمک به سیل‎زدگان پای کارآمدند و باید این همبستگی را همچنان تقویت کنیم تا بتوانیم به سلامت از این بلایا عبور کنیم.

وی ادامه داد: مردم سیل‎زده توقعاتی دارند که به‎جا است چراکه تمام زندگی و دارایی خود را در سیل از دست دادند و طبیعی است که گله‎مند و ناراحت باشند.

تولیت آستان قدس‌رضوی تأکید کرد: آستان قدس رضوی هم به‎عنوان نهادی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که به نیازمندان رسیدگی کنند کمک به سیل‎زدگان را جزو وظایف ذاتی خود می‎داند.

مروی با بیان اینکه آستان قدس رضوی 100 گروه جهادی را برای کمک به سیل‎زدگان در استان‎های سیل‎زده تشکیل داده است، یادآور شد: یک هزار نفر از خادمیاران در مناطق سیل‎زده در حال فعالیت هستند و آشپزخانه‎های آستان قدس‌رضوی در هر سه استان سیل‎زده مستقر شدند و غذای گرم به مردم می‎دهند که این اقدامات آستان قدس برای کمک‎رسانی به سیل‎زدگان در مرحله نخست بود.

وی با بیان اینکه اولویت فعلی آستان قدس رضوی مناطق سیل‎زده است، یادآور شد: در مرحله بعدی اقداماتی را که در آستان قدس‌رضوی در اولویت نیست حذف خواهیم کرد و بودجه‎های آن را برای بازسازی مناطق سیل‎زده به کار خواهیم گرفت و در ساخت مدارس، منازل مسکونی و مساجد آسیب‎دیده از سیل مشارکت می‎کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.