1397-11-26 17:45
316
0
61195
امام‌جمعه بندرترکمن:

«اینستکس» توهین بزرگ به ملت ایران است / جان فرزندان فداکار این مرزوبوم را با مال دنیا عوض نمی‌کنیم

امام‌جمعه بندرترکمن گفت: اینستکس و شرایط جدید اروپا توهین بزرگ به ملت شریف ایران است، اروپا شرط گذاشته که ما باید لوایح چهارگانه استعماری را قبول کنیم، صنایع موشکی را کنار بگذاریم، قاچاقچیان مواد مخدر را اعدام نکنیم.

به گزارش گلستان ما؛ حجت‌الاسلام محمد صالح منصوری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ترکمن با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم اظهار کرد: معظم له به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کردند و فرمودند همه‌چیز عمر مفید دارد اما شعارهای جهانی انقلاب دینی ما مانند آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، عزت عقلانیت و برادری چون در فطرت بشر است انقلاب اسلامی را از این قاعده مستثنا کرده و موجب شده انقلاب اسلامی تاریخ‌مصرف نداشته باشد و عمر آن تمامی ندارد.

وی با اشاره به بخشی از فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی به نقدها حساسیت مثبت نشان می‌دهد ولی از ارزش‌ها فاصله نمی‌گیرد و انعطاف‌پذیر و آماده تصحیح خطاهای خویش است اما تجدیدنظر پذیر و اهل انفعال نیست، افزود: ما به برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب گلایه داریم که بعد از فرامین مقام معظم رهبری همسو با یکدیگر در صفحه نخست روزنامه خود بخش اول سخنان معظم له را تیتر زدند اما ادامه آن‌که فرمودند تجدیدنظر پذیر و اهل انفعال نیست را ننوشتند.

امام‌جمعه بندرترکمن افزود: جای گله‌مندی است که برخی روزنامه‌ها به فرمایشات معظم‌له نه به نفع دنیای مردم بلکه به نفع دنیای خودشان بازی می‌کنند.

منصوری اضافه کرد: معظم‌له همچنین فرمودند انقلاب اسلامی پس از نظام سازی به رکود و خموشی دچار نشد و متحجر در برابر پدیده‌ها و فاقد احساس و ادراک نیست، به اصول خود به‌شدت پایبند است و به مرزبندی‌های خود با دشمن به‌شدت حساس است؛ درواقع این فرامین رهبری قابل‌تحلیل و بسیار رهگشا نسبت به آینده و امیدوارکننده نسبت به قبل است.

وی گفت: معظم له در بخش دیگر از سخنان خود تأکید کردند که انقلاب مرتکب افراطی‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه ننگ بسیاری از قیام‌ها و جنبش‌ها است نشده و از آغاز تا امروز بی‌رحم و خون‌ریز نبوده و در هیچ معرکه‌ای گلوله اول را شلیک نکرده است ولی پس از حمله دشمن از خود دفاع کرده و ضربات متقابل را محکم فرود آورده است.

امام‌جمعه بندرترکمن با اشاره به فرمول جدید اروپا در مقابل FATF تصریح کرد: این مسئله در واقع تحقیر در برابر ملت ایران است و جای تعجب است که چگونه برخی آقایان مسوول و نمایندگان مجلس لوایح استعماری چهارگانه را مصوب کردند و امروز با فشار به مجمع تشخیص مصلحت نظام درصدد تصویب آن هستند.

منصوری با اشاره به سخنان محمود واعظی، مسوول دفتر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه در صورت عدم تصویبFATF از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام  به مردم فشار می‌آید، گفت: ما از این سخنان آقای واعظی گله‌مندیم و معتقدیم ایشان با این سخنان به دشمن چراغ سبز می‌دهند و گوش‌به‌فرمان رهبری نیستند چراکه معظم له فرمودند که مشکلات باید از درون حل شود و نباید در برابر دشمن زانو زد.

وی بابیان اینکه اینستکس و شرایط جدید اروپا توهین بزرگ به ملت شریف ایران است، یادآور شد: اروپا شرط گذاشته که ما باید لوایح چهارگانه استعماری را قبول کنیم، صنایع موشکی را کنار بگذاریم، قاچاقچیان مواد مخدر را اعدام نکنیم و به فروش نفت در مقابل غذا و دارو اجازه دهیم که این شروط توهین به ایران است.

امام‌جمعه بندرترکمن از برخی مسوولان کشورمان به‌ویژه نمایندگان مجلس برای تصویب لوایح چهارگانه استعماری گله‌مند هستیم.

منصوری حمله تروریستی گروهک تکفیری جیش الظلم در سیستان و بلوچستان را محکوم و اذعان کرد: اقدام این ایادی خودفروخته داخلی موجب شهادت 27 کبوتر خونین بال سپاه پاسداران شد؛ این پاسداران از مهندسانی بودند که مشغول ساخت راه‌آهن چابهار - مشهد بودند و زحمت‌کشانی بودن که درراه خدمت به مردم و مناطق محروم کوتاهی برخی مسوولان را جبران می‌کردند.

وی تأکید کرد: متأسفانه آقای آشنا به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور در خصوص حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان حرف بسیار بی‌ربطی زدند و گفتند: ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد مسوولیت بر عهده آمران و دیه بر عهده عاقله است.

امام‌جمعه بندرترکمن ادامه داد: پیشنهاد ما به امثال آقای آشنا این است که سکوت کنند نمک بر زخم امت حزب‌الله و خانواده‌های شهدا نریزند؛ ایشان بدانند ما انتقام خواهید گرفت و قاتلان به سزای اعمال خود خواهند رسید، ثانیاً نمی‌شود مانند ایشان همه‌چیز را با پول و دیه سنجید ما شرفمان و جان فرزندان فداکار این مرزوبوم را با مال دنیا عوض نمی‌کنیم دنیا برای شما دنیاپرستان و شرافت برای متقیان است.

منصوری در ادامه به سخنان علی مطهری در خصوص امام راحل اشاره کرد و گفت: باید گفت بیچاره مردم تهران که علی مطهری نماینده آنها در مجلس است و به‌عنوان فرزند شهید مطهری بر ضد امام راحل و پدر شهیدش سخن می‌گوید.

وی افزود: علی مطهری اخیراً در سخنان خود عنوان کرده نامه‌های امام راحل به آیت‌الله منتظری و نهضت آزادی با دست خط امام (ره) نبوده و بعید می‌دانم امام به منتظری نامه نوشته باشد این سخنان در حالی است که وقتی در زمان امام راحل نامه در تلویزیون منتشر شد بازرگان ادعا کرد این نامه با دستخط امام راحل نبوده مرحوم سید احمد خمینی فرزند امام (ره) شکایت کردند و کارشناسان دادگستری خط و امضای امام راحل را تائید کردند و این نامه در حفظ و نشر آثار امام راحل وجود دارد و جزو اسناد به شما می‌رود.

امام‌جمعه بندرترکمن متذکر شد: آقای مطهری یا خوابیده و یا خود را به خواب‌زده است اما مردم ما بیدارند و می‌دانند که در ششم فروردین‌ماه سال 1368 صداوسیما چندین بارنامه امام راحل درباره آیت‌الله منتظری را پخش کرده است.

منصوری در بخش دیگر از سخنانش به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و یادآور شد: مردم امسال پرشورتر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته به میدان آمدند و در بنرها، پلاکاردها و مصاحبه‌های خود اعلام کردند تنها به عشق رهبر و برای انجام‌وظیفه آمدیم، از گرانی‌ها گله‌مندیم اما به عشق وطن آمدیم، به خاطر سفارش امام و وصیت شهدا آمدیم، آمدیم تا عده‌ای لیبرال و برانداز تصور نکنند پشت رهبری را خالی کردیم.

 وی افزود: امسال اقشار مختلف مردم در 22 بهمن شرکت کردند عده‌ای با ویلچر و برخی با گاری‌دستی و یا عصا در هوای سرد، بارانی و برفی به میدان آمدند که نشانه بینش و شعور مردم است و حتی عده‌ای بسیجیان مانند اربعین کفش‌های مردم را واکس زدند که بسیار زیبا بود؛ متأسفانه دنیا و عده‌ای از لیبرال‌ها این زیبایی‌ها را درک نمی‌کنند.

امام‌جمعه بندرترکمن تصریح کرد: روز 23 بهمن رسانه‌های جهان حتی برخی رسانه‌های آمریکا و انگلیس حضور باشکوه مردم ایران در 22 بهمن را به تصویر کشیدند و نشان دادند مردم ولایتمدار و خواهان انقلاب هستند اما یکی از روزنامه‌ها در ایران با عنوان روزنامه مستقل یک‌کلام هم از حضور مردم ننوشت و هیچ تصویری از حضور مردم منتشر نکرد و به‌جای پوشش حماسه بزرگ به سخن خانم ابتکار درباره کودک همسری اشاره کرد.

منصوری ادامه داد: مگر روزنامه« مستقل» با هزینه بیت‌المال چاپ نمی‌شود و آیا مساله کودک همسری از حضور چندمیلیونی مردم در راهپیمایی دشمن‌شکن 22 بهمن مهم‌تر بوده است، متأسفانه عنوان این روزنامه را هم «مستقل» نامیده‌اند به نظر می‌رسد این روزنامه« مستقل« از مردم است و به منافع خود فکر می‌کند./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.