1397-11-26 10:35
384
1
61192
فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس:

۳۰۰ عملیات شناسایی برای آزادسازی فاو داشتیم

فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: ۳۰۰ عملیات شناسایی برای آزادسازی فاو داشتیم و یکی از این شناسایی‎ها لوح نرفت.

به گزارش گلستان ما؛ سردار «مرتضی قربانی» در چهارمین همایش فاتحان فاو که با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس گیلان، مازندران و گلستان برگزار شد، اظهار کرد: پرچمی که خداوند بزرگ و شهدای بزرگ اسلام بر سر مناره فاو قرار دادند هرگز فراموش نمی‎کنیم.

فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس ادامه داد: به برکت خون شهدا 40 سال از عمر انقلاب اسلامی گذشت در سال 1357 و در محروم و صفر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی تاکید کرد: امروز وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شدیم و امام خمینی رحمت الله علیه بیش از 10 سال تلاش کرد تا این انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

وی متذکر شد: در جنگ تحمیلی؛ دشمن با تمام تاوان به ما حمله کرد و ما غافلگیر شدیم و در تلاش بود در یک هفته به تهران برسد ولی ما هشت سال مقاومت کردیم و در نهایت فاتح جنگ شدیم.

فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس افزود: دنیای کفر توان حمله نظامی به ما را ندارد ولی ما باید متحد باشیم و در کنار هم در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

قربانی تاکید کرد: لشکرهای عراق را بیش 400 میلیارد تومان برای اینکه ایران را شکست دهند تجهیز کردند و ما با کمترین هزینه پیروز شدیم و دشمن در بصره بیش از 2 هزار تانک را منهدم کرد ولی خود را بازسازی کرد و ما مجبور شدیم جنگ را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: وظیفه داریم راه انقلاب اسلامی را ادامه دهیم و آن را به نسل آینده انتقال دهیم، پاسدار امام خمینی(رحمت الله علیه) باید در راه اسلام و انقلاب اسلامی باشیم.

وی به عملیات آزادسازی فاو اشاره کرد و گفت: بیش از 10 لشکر و بیش از سه هزار غواص برای عملیات انتخاب شد و به این رزمندگان می‎گفتیم که می‎خواهیم عملیات فریب انجام دهیم و ممکن است که به شهادت برسید، شش ماه این بچه‎ها روزه گرفتند و نماز شبشان قطع نشد.

فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه 300 عملیات شناسایی برای آزادسازی فاو داشتیم و یکی از این شناسایی‎ها لوح نرفت، افزود: در شب عملیات پرچم متبرک به حرم امام رضا(علیه السلام) به دست ما رساندند و نور الطاف این امام همام وارد سنگرهای ما شد.

قربانی گفت: 48 ساعت قبل از اتمام عملیات مهمات ما به پایان رسید و محسن رضایی خدمت امام خمینی(رحمت الله علیه) رسیدند و گفتند مهمات ما تمام شد و امام( رحمت الله علیه) فرمودند کار را ادامه دهید و پس از این مدت دیدم که نیروهای عراقی آتش را از سر ما برداشتند.

وی افزود: شبی که عملیات قرار بود اتفاق بیفتد صدام می‎گفت تا 6 ماه آینده ایران نمی‎تواند عملیات کند و فرماندهانش را به بصره دعوت کرده بود و ما با فتح فاو به 6 کیلومتری بصره رسیدیم.

قربانی با بیان اینکه هر کسی در هر مقامی در کشور به بیت المال دست درازی می‎کند باید توبه کند، افزود: 200تا 300 مفسد کشور را به فساد کشاندند و از قوه قضائی تشکر می‎کنیم و اعتقاد داریم که باید این افراد را به جوخه اعدام سپرد./شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.