1397-10-26 11:55
388
0
60415
کارشناس مسائل اجتماعی:

شرط ورود جوانان به عرصه های مدیریتی،انقلاب در مدیریت کاری است

کارشناس مسائل اجتماعی در خصوص راه استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریتهای کشوری گفت: باید ابتدا انقلاب اداری را هدف گذاری کرد تا از جوانان انقلابی، فهیم و متخصص به جای افراد دارای ژن خوب استفاده شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، مقام معظم رهبری در صحبتهای اخیر خود اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان و جوان گرایی در مسئولیتهای کشوری اشاره نمودند،در همین خصوص با جعفر جعفری، کارشناس مسائل اجتماعی، خبرنگار و فعال عرصه خبر در غرب کشور، گفتگو کردیم.

* به نظر شما علت عدم حضور نیروهای جوان در پستهای مدیریتی در کشور چیست؟

جعفری: به نظر بنده همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند باید دولتها به فکر به کارگیری نیروهای جوان متعهد و متخصص باشند ولی برای تحقق این امر، باید ابتدا انقلاب اداری را هدف گذاری کرد تااز جوانان انقلابی وفهیم ومتخصص استفاده شود نه جوانان دارای ژن به اصطلاح خوب!

* چرا این اتفاق خوب در کشور نمی افتد؟

جعفری: متاسفانه جریان های خاص موجود در کشور، که خود را صاحب انقلاب می دانند و پا به سن هم گذاشته اند، باعث شده که کشور با ذهن ونیروهای پیر اداره شود وجوانان بسیار بااستعداد و متخصص که حتی تعهد کاری بسیار بالایی هم دارند، به کار گرفته نشوند و نیروسازی هم در کشور صورت نگیرد.

*راه حلهای اعتماد به جوانان و استفاده از آنها در پستهای اجرایی و مدیریت را چه می دانید؟

جعفری: دلسوزان واقعی باید با متشکل شدن وانسجام وفراهم کردن زیر ساخت ها از جمله کادر سازی انقلابی، استفاده از راهنمایی نیروهای باتجربه برای این امر آماده شوند.

به نطر من می تواند در این زمینه به اقدامات شهید بهشتی در خصوص استفاده از نیروهای جوان اشاره کرد،کتاب تشکل حق ایشان وتوجه به کادر سازی جوانان مومن انقلاب با روحیه ی بصیرتی شان خود دلیل واضعی هست امثال شهید بروجردی ومتوسلیان ها هم با توجه ایشان به صحنه های مدیریتی ونظامی آمدند ومانع از نفوذ مجاهدین خلق در بدنه تصمیم گیری شدند تاحدودی وبخاطر همین شهید شدند.

جعفر جعفری، کارشناس مسائل اجتماعی و خبرنگار فعال در غرب کشور در پایان خطاب به مسئولین کشوری گفت: باید به فکر کادرسازی نیروهای جوان متعهد و متخصص باشیم قبل از آن که دیر شود و نه از نیروهای قدیمی خبری باشد و نه نیروی متخصصی تربیت شده باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.