1397-10-23 16:55
289
0
60343
عضو مجمع بسیج مهندسین عمرانی معماری گلستان:

اعزام 165 هزار نفر به اردوهای جهادی در هفت سال اخیر

عضو مجمع بسیج مهندسین عمرانی و معماری گلستان  از اعزام 165 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی طی هفت سال اخیر به مناطق محروم استان خبرداد و گفت: 52 خانه عالم ، یک مصلی 34 خانه بهداشت و 80 خانه محروم ، 58 مسجد و.. در این مناطق ساخته شد.

گزارش گلستان ما؛ عیسی مهری ظهر امروز در نشست خبری "ارمغان 40 سالگی جنبش مردمی پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در گلستان" در گرگان اظهار کرد: در حوزه زیرساختی و تاسیسات زیربنایی مانند ساخت راه، پل، خطوط انتقال آب، برق، گاز، خدمات روبنایی، ساخت مسکن، ابنیه، فرودگاه، پارک‌ و میادین اتفاقات خوبی در چله انقلاب اسلامی در استان گلستان رخ داد.

وی افزود:  درابتدای انقلاب بزرگراه چهار خطه در استان گلستان نداشتیم  اکنون 200 کیلومتر بزرگراه چهار خطه در این استان گلستان احداث شده است.

عضو مجمع بسیج مهندسین عمرانی معماری گلستان  با بیان اینکه راه‌های استان گلستان نزدیک به 320 کیلومتر است، تصری کرد: در سال 57  راه درجه یک در این منطقه وجود نداشت و در سال 96 راه درجه یک در استان گلستان به 110 کیلومتر رسید. در سال 78 راه‌های روستایی شنی و خاکی این منطقه 398 کیلومتر بود که به دلیل ارتقاء  کاهش یافت.تا سال 86 بنادر و کشتیرانی در این منطقه نداشتیم اما اکنون 390 گواهینامه دریانوردی و شناورهای تفریحی در استان صادر شده است.

بهره مندی 92 درصدی روستاهای گلستان از اینترنت

مهری با اشاره به تعداد روستاهای بهره‌مند از آب شرب سالم  گفت: در قبل انقلاب  150 روستا از آب شرب سالم بهره مند اکنون 852 روستا  ارتقاء پیدا کرده است.که 81 درصد روستاهای استان است.

وی گفت: 94 درصد روستاهای گلستان تلفن ثابت دارند و 872 روستا معادل 92 درصد به شبکه اینترنت متصل هستند.

رئیس کارگروه زیر ساخت  جنبش مردمی پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در گلستان با اشاره به گاز رسانی 100 درصد بخش شهری در استان ، بیان کرد: اکنون میزان گازرسانی به روستاهای استان گلستان به 81 درصد رسیده است.

وی اذعان کرد: سرانه ورزشی این منطقه در سال 57  معادل 0/14 درصد بوده و اکنون به 0/57 درصد رسیده است.

عضو مجمع بسیج مهندسین عمرانی و معماری گلستان  از اعزام 165 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی طی 7 سال اخیر به مناطق محروم استان خبرداد و یادآورشد: 52 خانه عالم ، یک مصلی 34 خانه بهداشت و 80 خانه محروم ، 58 مسجد ، 3 کتابخانه، 15 فقره سرویس بهداشتی، 14 مدرسه و 40 کیلومتر جاده بین مزارع با همکاری گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در استان مرمت ، بازسازی و ساخته شد.

photo ۲۰۱۹ ۰۱ ۱۳ ۱۰ ۴۲ ۵۷

شناسایی یک هزار و 500 نوجوان گلستانی مستعد ورزش های قهرمانی

حسن بالو در ادامه اظهار کرد: در حوزه ورزش بعد از انقلاب اسلامی تحول عظیمی  اتفاق افتاد و ورزش به چهار دسته ورزش تربیتی، همگانی، حرفه‎ای بود.

وی به تربیت ورزشی اشاره کرد و گفت:  اگر امروز در بخش‌های مختلف ورزشی مدال کسب می‌کنیم  ریشه آن در آموزش و پررش شکل گرفته است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی گلستان تصریح کرد: برای نخسین بار 5 هزار دانش‌آموز را از مدارس شناسایی شدند و یک هزار و 500 نفر استعداد یابی شدند.

بالو با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشته است، بیان کرد: اکنون 30 درصد  از مردم استان گلستان  به ورزشهای همگانی می پردازند و در این بخش تمام نهادها و دستگاه‎های اجرایی که به مسائل اجتماعی درگیر هستند به ما در این بخش کمک می‌کنند.

 704 ورزشکار ملی در گلستان فعالیت می کنند

 وی حوزه ورزش قهرمانی استان را بعد از انقلاب دارای رشد چشمگیر خواند و خاطرنشان کرد: : امروز تعداد باشگاه‎های ورزشی ما در استان ۲۵۶ باشگاه رسیده است و 46 هئیت ورزشی استانی و600 هیئت ورزشی در کل استان  فعالیت می‎کنند.

بالو گفت:  704 ملی‌پوش در رشته های مختلف در استان گلستان در طول 40 سال انقلاب اسلامی داشتیم.

این مقام مسئول به برگزاری 2 هزار 500 مسابقه سالانه در گلستان اشاره کرد و  ادامه داد : میزبانی 183 مسابقه کشواری و یک مورد جهانی و  و آسیایی از افتخارات است که بعد از انقلاب انجام شده است و به نوعی در توسعه ورزشی ما نقش داشته است .

وی متذکرشد:  50 باشگاه خصوصی در سطح استان گلستان فعالیت می‌کنند  که به تولید شغل در استان گلستان کمک کرده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی استان گلستان سرانه ورزشی استان 0/56 متربع  بیان کرد، گفت: 125 پروژه ورزشی، 88 فضای باز ، 2 استادیوم و 15 سالن اختصاصی بانوان در طول 40 سال در استان به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.