1397-07-08 16:50
1368
0
57406
درگیری فیزیکی سد معبر با یک دستفروش؛

به وقت تسویه حساب با شهردار / علی نصیبی پاسخگوی وام های روستایی باشد !

بهتر بود قانون را نصب العین خودمان قرار داده و از جو زدگی و احساساتی شدن بپرهیزیم که در شان یک مدیر کل نیست اینگونه شتابزده اظهار نظر کند .

به گزارش گلستان ما ؛ ماجرای درگیری فیزیکی سد معبر شهرداری گرگان با یک دستفروش در میدان سرخواجه گرگان امروز محل مناقشه گروههای مختلف در سایتها ، خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی شد .

عوام معمولا در نگاه اول با دیدن جمعیتی که یک نفر را در حصار گرفته اند و با او بر سر جمع کردن بساطش جر و بحث می کنند که گاهی نیز به یقه کشی و درگیری محدود فیزیکی منجر می شود ، فورا احساساتی شده و ماموران سد معبر شهرداری را با صفاتی چون وحشی و ... مورد خطاب قرار می دهند ، برخی ها خانم های مسن نیز فورا می گویند : بیچاره برود دزدی کند و از دیوار مردم بالا برود ....

خبرگزاری تسنیم گلستان نیز برای این حادثه تیتری عجولانه شاید هم برای جذب مخاطب زد و گفت : "مرگ حقوق شهروندی" ، در حالیکه طبق قانون ماموران سد معبر شهرداری برای صیانت از حقوق شهروندانی که از آن مسیر رفت و آمد می کردند و این دستفروش مزاحم آنها بود ، دست به این اقدام زدند .

چه اینکه معاون خدمات شهری هم گفته بود : این فرد شاکی خصوصی داشت و مردمی که از آنجا رفت و آمد می کردند درخواست کردند که مسیر رفت و آمدشان باز شود .

مدیر کل امور روستایی استانداری گلستان نیز عجولانه قضاوت کرد و فیلم این درگیری را در اینستاگرامش گذاشت ، نصیبی که این روزها شنیده هایی مبنی بر حضورش در انتخابات آتی مجلس از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا به گوش می رسد مثل عوام الناس به ماموران سد معبر حمله کرد و از شهردار خواست تا متخلفان را مجازات کند .

اما ماموران سد معبر شهرداری چکار کردند ؟

در اینکه تعدادی از ماموران سد معبر شهرداری گرگان آموزش ندیده اند و اهل دیالوگ نیستند و شاید به هنگام سیاست ، راه چالشی را در پیش می گیرند شکی نیست ، اصولا ذات سد معبر چالش با افرادی است که برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند و با این رویکرد این اولین و آخرین باری نخواهد بود که شاهد چنین درگیری هایی هستیم .

اما چرا برخی ها دوست دارند با کوچکترین اتفاقی همه چیز را گردن شهردار گرگان بیندازند و از او انتقام بگیرند ؟ مگر در سازمانی عریض و طویل مثل شهرداری با بیش از 5 هزار پرسنل و یا هر سازمانی دیگر ، یک نیرویی اگر خطایی کرد ، باید رئیس آن مجموعه یا شهردار تخریب شود ؟

وقتی جوانی بعد از نوشیدن مشروبات الکی با حالت مستی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت از زیر گذر عبور می کند و به مانع می خورد و فوت می کند ، این موضوع چه ارتباطی به شهردار دارد ؟ آیا باید بجای آسیب شناسی این موضوعات فورا انگشت ملامت را به سمت شهردار دراز کنیم ؟ چرا به دنبال اصلاح فرهنگ نیستیم که جوانان را از مضرات نوشیدن مشروب آگاه کنیم ؟

یا اینکه در فلان کوچه خیابان امام رضا (ع) گرگان مقداری آشغال دپو شده ، چرا شهرداری کاری نمی کند ؟ در واقع برخی کانال های تلگرامی مردم را بازیچه خود قرار داده اند و بجای روشنگری ، لگام بر سواد رسانه ای کم مردم می زنند ، در حالیکه همه می دانیم که تنظیف شهر و جمع آوری آشغال وظیفه شرکت های خصوصی و پیمانکار شهرداری است و باید آنها را در جریان گذاشت نه به شهردار حمله رسانه ای کرد .

جناب آقای نصیبی ! شما لازم نیست در امورات شهری دخالت کنید ، شما یک نیروی دولتی هستید و سمتی مهم و حساس دارید ، بهتر است در این مقطع حساس دلسوزی و حس وظیفه مندی تان را خرج روستائیان عزیز بکنید که در دولت تدبیر و امید مظلوم واقع شده اند و هنوز بسیاری از آنها ته مزه خدمات شیرین دولت نهم و دهم را سینه به سینه نقل می کنند.

ضمن اینکه بی صبرانه منتظر دریافت آمار افرادی که وام های میلیاردی مشاغل روستایی گرفته اند هستیم چرا که شنیده های موثقی داریم افرادی خارج از بافت روستایی وام های کلان دریافت کرده اند و بعضا در شهرک های صنعتی سرمایه گذاری نموده اند .

بهتر بود قانون را نصب العین خودمان قرار داده و از جو زدگی و احساساتی شدن بپرهیزیم که در شان یک مدیر کل نیست اینگونه شتابزده اظهار نظر کند .

بیشـــــــــــتر بدانیــــــــم ...

بارها افراد زیادی برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانعی باید به ناچار مدتی را صبر کرده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر دهند و طبیعی است که این عمل احتمال حادثه و ترافیک را زیاد می‌کند، پس چاره چیست؟ چه باید کرد تا فرهنگ درست استفاده از معبرها را احترام به قانون و حق شهروندان تلقی کنیم؟

در ابتدا باید تعریفی از سد معبر نمود:

سد معبر : کارشناسان می ‌گویند سد معبر به هر عملی اطلاق می ‌شود که باعث انسداد معابر عمومی ‌شود. اشغال و مسدود کردن معابر و آنچه به ‌عنوان سد معبر، مطرح می ‌شود، به لحاظ قانونی عملی مجرمانه بوده و مرتکب این عمل مستوجب مجازات است ؛ معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و نامی معابر را انتفاع شخصی نموده و آن را مسدود کند.

انسداد معابر هم این‌گونه تعریف می‌ شود که عبور و مرور از آن‌ها به ‌طور دائم یا موقت غیرممکن یا دشوار شود.

تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداریها: سدمعابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان و پارک ها و باغ های عمومی برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیه ماموران خود اقدام کند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.