1396-12-02 11:06
403
0
50758
سرپرست پلیس فتا گلستان خبر داد

هتک حیثیت بیشترین جرم فضای مجازی در گلستان/ افزایش فعالیت مجرمانه متاهلان در فضای مجازی

سرپرست پلیس فتا گلستان از افزایش 30 درصدی جرائم فضای مجازی در گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما ؛ وحید صاحبکاران صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یکی از آسیب‌های خاموش فضای مجازی اعتیاد به اینترنت و وابستگی بیش از حد به فضای مجازی است.

وی ادامه داد: برخی خانواده‌ها مراجعه می‌کنند و به دنبال ترک اعتیاد فرزندانشان از فضای مجازی هستند که این امر باعث می‌شود هوشیاری ما نسبت به این فضا بیشتر شود.

سرپرست پلیس فتا گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه فضای مجازی بخشی از امنیت فضای مجازی بر عهده کاربران است که باید وظیفه خود نسبت به فعالیت در فضای مجازی را بدانند و عدم اعتماد بی‌جا نسبت به افراد، مدیریت زمان مصرف اینترنت و فعالیت در فضای مجازی، عدم انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی و اطلاعات از قوانین و مقررات جرائم رایانه‌ای از جمله وظایف کاربران در فضای مجازی است.

صاحبکاران در خصوص اقدامات پلیس فتا گلستان در حوزه برخورد با جرائم رایانه‌ای، گفت: عدم آگاهی از قانون و مقررات جرائم رایانه‌ای، عدم شناخت و آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی و جرائم، عدم آگاهی نسبت به سیستم‌های امنیتی و پیشگیرانه در حوزه رایانه و فضای مجازی و اعتماد بی‌جا نسبت به افراد و عدم حفاظت از اطلاعات شخصی بیشترین دلایل وقوع جرم در فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه هتک حیثیت و جرائم علیه افراد رشد روز افزون دارد، گفت:  در 11 ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 30 درصدی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا گلستان هستیم.

سرپرست پلیس فتا گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته طی این مدت 86 درصد پرونده‌ها کشف شه بود که امسال در این مدت 92 درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا گلستان منجر به کشف شده است.

صاحبکاران تاکید کرد: برداشت غیرمجاز از حساب‌های افراد 19 درصد، کلاهبرداری رایانه‌ای 13 درصد، هتک حیثیت و جرائم علیه افراد 59 درصد و سایر جرائم 9 درصد کل پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: از سال 1490 تا 1394 برداشت غیرمجاز بیشترین جرم در فضای مجازی بود اما در سال 1395 و امسال شاهد افزایش جرم هتک حیثیت و جرائم علیه افراد را در فضای مجازی هستیم.

سرپرست پلیس فتا گلستان در خصوص اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا گلستان بیان کرد: در 11 ماه امسال 38 هزار نفر ساعت آموزش چهره به چهره داشته‌ایم که این آموزش‌های در ادارات، مساجد، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها بوده است.

صاحبکاران اضافه کرد: توزیع 31 هزار حلقه سی دی آموزشی و 31 هزار برگ بروشور آموزشی، برگزاری نمایشگاه 11 روزه آموزشی، مصاحبه رادیویی و تلویزیونی و پخش مستند تلویزیونی در سیمای مرکز استان از اقدامات پیشگیرانه و آموزشی پلیس فتا طی این مدت بوده است.

وی تاکید کرد: با اجرای این برنامه‌ها شاهد سیر نزولی جرائم فضای مجازی در استان هستیم که پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا گلستان در سال 1395 نسبت به سال 1394، 92 درصد افزایش داشت که در 11 ماه امسال نسبت به سال گذشته تنها 30 درصد وقوع جرم فضای مجازی در گلستان افزایش داشته است.

سرپرست پلیس فتا گلستان تصریح کرد: در این مدت 78 درصد مجرمان دستگیر شده توسط پلیس فتا گلستان مرد و 22 درصد خانم هستند که از این تعداد افرادی که بین 15 تا 24 سال سن دارند 33 درصد از متهمان بوده‌اند.

صاحبکاران اضافه کرد: 61 درصد متهمان دستگیر شده بین 25 تا 39 سال سن دشته‌اند و باقی متهمان بالای 40 سال سن داشته‌اند.

وی تاکید کرد: 50 درصد متهمان متاهل و 50 درصد مجرد بوده‌اند و در ماه‌های گذشته شاهد افزایش فعالیت مجرمانه متاهلان بوده‌ایم.

صاحبکاران تاکید کرد: از این تعداد متهمان دستگیر شده، 32 درصد افراد شاغل و 68 درصد بیکار بوده‌اند و دیپلم و افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم 67 درصد و افراد دارای تحصلات عالی 33 درصد بوده‌اند./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.