1396-07-27 08:02
501
0
45483
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

تشکیلات سازمانی استاندارد در شهرستان‌های استان گلستان توسعه یابد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان گلستان از نظر نیروی انسانی در حوزه استاندارد مشکل داریم و نیاز است مجوزهای لازم در این بخش صادر شود و برخی از تشکیلات سازمانی باید در شهرستان‌های استان گلستان توسعه پیدا کند.

به گزارش گلستان ما ؛ نورمحمد تربتی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی استاندارد اظهارداشت: استادارد یک موضوع مهم در زبان بین‌الملل است و اثر بسزایی در تجارت، خدمات و تولید دارد.

وی تصریح کرد: شهروندان با استاندارد اطمینان حاصل می‌کنند که چیزی را که خریداری می‌کنند سالم و باکیفیت است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرن 21 از نظر کارشناسان قرن کیفیت است، یادآور شد: از نظر کیفیت همه به دنبال این هستند که رقابتی در جهان ایجاد شود و بتوانند در این فضای رقابتی موفق شوند.

تربتی‌نژاد افزود: در برنامه ششم توسعه و چشم انداز کشور به استاندارد توجه شده و برای اینکه بتوانیم از اقتصاد نفتی خارج شویم باید به استاندارد توجه کنیم.

تربتی نژاد افزود: در اقتصاد مقاومتی باید به استاندارد در کالا، استاندارد در خودروسازی، کاهش تلفات انرژی و ایجاد استاندارد زنجیره تولید مواد غذایی توجه شود.

وی با بیان اینکه در مجلس در پاسخ به این سوال که  آیا می‌توانیم محصولات تراریخته تولید کنیم بحث شد، افزود: در این رابطه  استاندارد با ایجاد زنجیره تولیدی نقش دارد و استاندارد می‌تواند یک شاخصی باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  از نظر کنترل کیفیت کالاها، استاندارد تعیین‌کننده است و در صادرات یکی از مشکلاتی که داریم این است که کالای ما کیفیت خوبی برای صادرات ندارد.

تربتی نژاد افزود: استاندارد از کالاهای غیرمرغوب باید جلوگیری کند و از سوی باید مانع ورود کالای بی‌کیفیت در کشور شود.

وی با بیان اینکه در حوزه استاندارد رتبه بیست سوم در بین کشورهای جهان را داریم، تاکید کرد: آزمایش کالا و صدور نشان استاندارد یکی از وظایف استاندارد است که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید امکانات بهتری را برای سازمان استاندارد در استان درنظر گرفت، گفت: اگر استاندارد را یک امر مهم در زندگی بشریت می‌دانیم باید این تجهیزات را برای کارشناسان حوزه استاندارد فراهم کنیم.

تربتی نژاد یادآور شد: در استان گلستان از نظر نیروی انسانی  در حوزه استاندارد مشکل داریم و نیاز است مجوزهای لازم در این بخش صادر شود و برخی از تشکیلات سازمانی باید در شهرستان‌های استان گلستان توسعه پیدا کند.

وی افزود: امیدواریم مرکز ملی استاندارد بتواند با ظرفیت قانون و حمایت دولت اهداف و برنامه‌هایی که دارد برسد./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.