1396-04-28 14:34
1294
0
41652
گزارشی از وعده‌هایی که رنگ باخت؛

نامه وزیر هم گره‌گشا نشد/ سرگردانی خانواده «عماد» در تهران

بخش اعظمی از وعده های وزارت بهداشت در حق عماد دو ساله، مشهورترین فرد حادثه تروریستی حمله به مجلس محقق نشده و این کودک و خانواده اش برای پیگیری درمان در تهران سرگردان هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از مهر، دقیقاً ۴۱ روز پیش بود، حوالی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه که خبر حمله تروریستی در تهران به خبر تیتر یک شبکه‌های منطقه‌ای و جهانی تبدیل شد، حادثه‌ای که منجر به شهادت ۱۸ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر از هم‌وطنانمان شد. این رویداد تروریستی یک حاشیه خبرساز داشت و آن هم حضور یک کودک دوساله به همراه مادرش در این حادثه تروریستی بود.

عماد اسماعیل نژاد کودک دوساله گرگانی مبتلا به mps در آن روز همراه مادرش به مجلس رفته بود تا بلکه راهی برای تأمین هزینه‌های درمانش پیدا کند. حادثه فوق منجر به تبدیل‌شدن این کودک دوساله به چهره‌ای جهانی شد و البته مشکل بیماری‌اش هم به کمک این حادثه رسانه‌ای و در معرض کانون توجه قرار گرفت.

درهمان لحظات ابتدایی اعلام کمک برای این خانواده، خیرین دست‌به‌کار شدند و مبالغی را به‌حساب این خانواده واریز کردند. وزیر بهداشت هم در دیدار با خانواده عماد قول درمان عماد و رایگان شدن هزینه‌های درمانش را داد، قولی که موجب آرامش خاطر این خانواده و خیران شد.

 حال ۴۱ روز از آن حادثه و جو رسانه‌ای می‌گذرد و کمتر کسی به یاد عماد دوساله که همراه خانواده‌اش این روزها را در غریبی تهران به سر می‌کنند، می‌افتد.

طی تماس با محمد اسماعیل نژاد روند درمانی این کودک دوساله را از پدرش جویا شدیم.

 اسماعیل نژاد گفت: بعد از آن حادثه تروریستی عماد برای جراحی یک غده مادرزادی که در گلویش داشت در بیمارستان طبی کودکان تهران بستری شد و ما در ابتدای بستری مبلغ ۵۰ هزار تومان به‌حساب بیمارستان واریز کردیم.

وی افزود: فیشی که برای ترخیص عماد صادرشده بود مبلغ ۲۶۰ هزار تومان بود که بعد از نشان دادن نامه‌های مربوط به‌رایگان بودن درمان، بیمارستان این مبلغ را از ما دریافت نکرد و مبلغ ۵۰ هزار تومان هم عودت داده نشد.

پدر عماد ادامه داد: هفته گذشته از سوی روابط عمومی وزارت بهداشت پیامکی به دست من رسید مبنی بر تهیه آنزیم عماد، اما ما دو روز گذشته (شنبه) با مراجعه به دکتر عماد متوجه شدیم این آنزیم تهیه نشده است، بعد از پیگیری از معاونت روابط عمومی به ما گفتند در ارسال پیامک اشتباه شده و در حال پیگیری نسخه عماد هستیم.

اسماعیل نژاد گفت: طی این مدت روند درمان عماد توسط دکتر حمیدی در بیمارستان طبی کودکان در حال پیگیری بود اما از ما خواسته شد به بیمارستان دکتر شریعتی برویم تا عماد تحت نظر دکتر دیگری باشد و درواقع این کار جز دوباره کاری نتیجه دیگری برای ما نداشت.

وی افزود: در این جریان هیچ یک از مسئولان استان از نماینده ولی‌فقیه و استاندار گرفته تا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قول مساعدت به ما ندادند و ما را در این جریان تنها گذاشتند.

پدر عماد ادامه داد: بااینکه قول رایگان بودن درمان عماد همراه با اسکان به ما داده‌شده بود اما متأسفانه به‌جز اسکان چندروز، در مابقی اوقات ما هزینه اسکان خود را پرداخت کرده‌ایم و طی این مدت نزدیک به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه کرده‌ایم.

اسماعیل نژاد در رابطه با وعده‌های وزیر بهداشت گفت: تاکنون به‌جز اسکان پنج‌روزه و هزینه عمل عماد که آن‌هم با منت از سوی مسئولان بیمارستان بخشیده شد هیچ‌کدام از وعده‌های وزیر بهداشت عملی نشده است.

وی ادامه داد: خانواده یکی از بیماران مبتلا با mps با ما تماس گرفته و اعلام کردند برای درمان فرزندشان هزینه‌های زیادی متحمل شده‌اند و از من می‌خواهند تا صدایشان را به گوش مسئولان برسانم.

سرگردانی در مراحل درمان عماد

پدر عماد گفت: در این مدت افراد زیادی آمدند و از عماد عکس و فیلم و مستند تهیه کردند اما هیچ‌کدام از این کارها نفعی برای عماد نداشت.

اسماعیل نژاد اظهار کرد: قبل از وقوع این حادثه تروریستی روند درمان عماد منظم جلو می‌رفت و ما تنها مشکل تأمین هزینه داشتیم اما بعدازاین حادثه تروریستی گرچه وعده رایگان بودن درمان داده شد اما ما دچار سردرگمی در مراحل درمان شدیم و برخی از هزینه‌ها را دوباره پرداخت کردیم.

وی بابیان اینکه از درمان عماد ناامید شده‌ام، گفت: در این مدتی که برای درمان عماد به تهران مراجعه می‌کردیم به دلیل نداشتن مکان مناسب برای اسکان به‌شدت دچار آزار و اذیت شدیم و به لحاظ روحی وضعیت خوبی نداریم.

پدر عماد ادامه داد: حضور عماد در آن حادثه تروریستی تنها منجر به معرفی بیماری‌اش و سختی‌های درمانش شد اما برای خودش و بیماران مشابه اش هیچ فرجی نداشت.

با توجه به شرایط به وجود آمده لازم است مسئولان درجه‌یک استانی نیم‌نگاهی متفاوت به وضعیت این کودک دوساله داشته باشند تا بخشی از کوله بار مشکلات آن‌ها رفع شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.