1396-03-01 18:58
1117
0
39355
بنا به مصوبه مجلس ؛

دوره پنجم شورای شهر گرگان از ۱۴ مرداد ماه آغاز به کار می‌کند

دوره ۴ ساله، شوراهای اسلامی شهر و روستای چهارم در تاریخ ۱۳ مرداد ماه پایان می‌یابد و از ۱۴ مرداد ماه ۹۶ پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز به کار می‌کند.

به گزارش گلستان ما ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه سال 95 در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اصلاحاتی را در این قانون به وجود آوردند.

ماده 3 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مقرر می‌دارد؛

دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ تشکیل، چهار سال می‌باشد که یک ماه پس از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شروع می شود و چهار سال بعد خاتمه می‌یابد.

پس از تصویب این قانون، شورای نگهبان مخالفت خود را اعلام کرد، زیرا در صورتی که یک ماه پس از انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، شوراهای جدید شروع به کار کنند، دوره 4 ساله شورای چهارم به طور کامل پایان نمی‌یابد.

با توجه به اینکه 13 مرداد سال 92 چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا آغاز به کار کرده، قاعدتا برای اتمام دوره 4 ساله این شورا نمی‌توان یک ماه پس از انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال جاری، دوره پنجم شوراها شروع به کار کند.

پس از این نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فروردین ماه سال 96 جهت تأمین نظر شورای نگهبان ماده 3 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را به شرح زیر اصلاح کردند:

دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا 4 سال می‌باشد که از 14 مرداد ماه شروع و در 13 مرداد ماه 4 سال بعد خاتمه می‌یابد.

تبصره- دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا در 13 مرداد ماه 1396 خاتمه یافته و دوره پنجم این شوراها از 14 مرداد ماه 1396 آغاز می‌گردد.

بنابر اصلاحی که مجلس شورای اسلامی در قانون مذکور انجام داده، روز 14 مرداد ماه سال جاری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز به کار می‌کنند.

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان آغاز پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: ابتدا مجلس شورای اسلامی زمان آغاز به کار پنجمین دوره شوراها را 29 خردادماه تعیین کرد ولی پس از آن نمایندگان به منظور پایان یافتن دوره 4 ساله شورای چهارم، 14 مرداد ماه 96 را زمان آغاز به کار شورای پنجم تعیین کردند./

پایان پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.