1395-03-06 02:32
2652
2
32575
طی گفتگویی عنوان شد ؛

انتقاد یک مداح ورزشکار / برخی ها به اسم ورزش رقصیدن را در جامعه ترویج می دهند

کارشناس ارشد مدیریت تربیت بدنی گفت: برخی ها به اسم ورزش ، رقصیدن را درجامعه ترویج می دهند برخی ورزش ها به اعتقاد بنده ضد اخلاق است و چرا نباید با ورزش های صحیح همچون دویدن و نرمش کردن و ... سلامتی را در جامعه ترویج کرد.

به گزارش گلستان ما ؛ مجتبی رستگار رودبارکی کارشناس ارشد مدیریت تربیت بدنی اظهارکرد: در زمان صفویان پیشرفت های خوبی داشتیم در کشور و یکی از دلایل آن به نظر من این بود که مکانهای ورزشی و دینی در کنار هم قرار داشتند .

وی ادامه داد: ورزش یک سلاح است و همچون علم باعث ایجاد قدرت می شود و ورزشکاران باید به اصول و اعتقادات متعهد باشند تا بتوان پیشرفت های خوبی داشته باشیم  وقتی قدم های جدی در این زمینه برداریم می توانیم فرهنگ خود را قالب کنیم .

رستگار رودبارکی در ادامه اذعان داشت: برخی ها به اسم ورزش ، رقصیدن را در جامعه ترویج می دهند برخی ورزش ها به اعتقاد بنده ضد اخلاق است و چرا نباید با ورزش های صحیح همچون دویدن و نرمش کردن و ... سلامتی را در جامعه ترویج کرد .

وی ادامه داد: برخی از ورزش ها همچون کشتی کج به علت آسیب رساند به بدن ورزش درستی نیست و می توان آن را به همین دلیل ورزش حرام نامید .

این مداح ورزشکار در ادامه با بیان اینکه در هیچ دینی به اندازه اسلام به ورزش اهمیت داده نشده است ، افزود: از طرفی برخی ورزش ها همچون سبک رزم آوران به علت نداشتن فدراسیون مظلوم واقع شده است و افرادی که در این رشته فعالیت می کنند بعد از مدتی به دلیل نداشتن مسابقات منظم به رشته های دیگر کوچ می کنند.

وی ادامه داد: رزم آوران یک سبک ورزشی رزمی است که برگرفته از سبک های مختلف رزمی است و نیاز است مسئولین به جایگاه این سبک ورزشی توجه بیشتری داشته باشند.

گفتنی است ؛ مجتبی رستگار رودبارکی مداح یکی از هیات های گرگان است و از سال 79 در رشته رزم آوران فعالیت می کند و توانسته مدارج علمی را در رشته مدیریت تربیت بدنی در رتبه کارشناسی ارشد طی کند و در حال حاضر یکی از معلمین تربیت بدنی آموزش و پرورش گلستان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

امیر

سلام.اسلام تصیه به ورزش های همگانی کرده با توجه به نیاز وامکانات آنروزها.اما اکنون باید جامعه را بسوی فعالیت هایی سوق دهیم که برای همه مقدور باشد ودر ضمن باعث نشاط و تندرستی باشد چون دوست مداح مان خود در این رشته فعالیت می نمایداز ورزش مورد علاقه اش دفاع می کند واز طرفی چون تحصیلات تربیت بدنی دارد انتظار است تحلیل جامع تر وعلمی تری داشته باشد.هدایت جامعه به سمت ورزش همگانی با این موضع گیریها به سر انجام نخواهد رسید.( مدرس دانشگاه ودارای تخصص در رشته های ورزشی)

0
0
پاسخ
1395-03-06 07:57
رضا

رزم آوران علاوه بر این که جسم را می سازد روح اسلامی را نیز در انسان پرورش میدهد رزم آوران یه ورزش رزمی کاملی هم ایرانیه وهم اسلامی و با شرایط جسمانی ایرانیان منطبق است

0
0
پاسخ
1395-03-06 19:20

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.