1395-03-04 17:03
692
0
32500
کارشناس محیط‌زیست گالیکش؛

بهار فصل زادآوری حیات‌وحش/ کشاورزان حین برداشت محصول مراقب باشند

کارشناس محیط‌زیست شهرستان‌های مینودشت و گالیکش گفت: بهار فصل زادآوری حیات‌وحش است، بنابراین کشاورزان حین برداشت محصولات مراقب نوزادان حیوانات باشند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، احمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: بهار فصل زادآوری حیات‌وحش است، بنابراین کشاورزان حین برداشت محصولات مراقب نوزادان حیوانات باشند و در صورت مشاهده نکردن مادر، نوزاد را از محل تولد دور نکنند.

000ambfhff 1

وی افزود: برخی کشاورزان و کمباین داران هنگام برداشت محصولات گندم، جو و کلزا بخصوص در اراضی حاشیه جنگل وقتی نوزاد حیوانی را مشاهده می‌کنند اقدام به گرفتن و دست زدن به آن می‌کنند. اگر نوزادی در طبیعت تنها باشد، دلیل بر این نیست که نیاز به کمک دارد زیرا قطعاً مادرش در همان اطراف است بنابراین بهتر است افراد به نوزاد نزدیک نشوند زیرا بزرگ کردن یک نوزاد حیوان بسیار دشوار است و گذشته از آن حیوان را از محبت مادر دور می‌کنند.

به گفته وی دراین‌بین بیشترین آسیب متوجه گونه حمایت‌شده قرقاول است که در اراضی کشاورزی حاشیه جنگل فصل زادآوری را گذران می‌کنند.

احمدی تصریح کرد: زنده گیری و نگهداری جوجه‌های قرقاول جرم محسوب شده و مبلغ جریمه ضرر و زیان شکار و کشته شدن این پرنده چهار میلیون ریال است.

مسئول روابط عمومی محیط‌زیست شهرستان‌های مینودشت و گالیکش در پایان گفت: انتظار می‌رود مردم همکاری مضاعفی با محیط‌زیست داشته باشند و از مردم درخواست می‌شود به‌منظور حفظ حیات‌وحش ضمن همکاری با مأمورین محیط‌زیست شهرستان هرگونه خبر درزمینهٔ حیات‌وحش را به ادارات محیط‌زیست شهرستان‌های مینودشت و گالیکش با شماره 01735220018 گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.