1398-05-08 14:57
1347
0
64725
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس:

115 واحد مسکونی خسارت دیده از سیل، توسط سپاه گنبد مرمت می شود

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گنبدکاووس گفت: 115 واحد مسکونی خسارت دیده از سیل با کمک گروههای جهادی بسیج و کمک خیرین مرمت و بازسازی می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سرهنگ رمضانعلی قاسم پور در نشست با خبرنگاران، با اشاره به ورود سپاه و بسیج در کمک رسانی به مردم سیل زده از همان ساعات اولیه وقوع سیل ، تصریح کرد: پس از پاکسازی اولیه منازل و معابر با کمک بسیجیان گردان های بیت المقدس، امام علی(ع) و کوثر و پایگاه های مقاومت بسیج که حدود 25 روز به طول انجامید با توجه به قولی که به مردم دادیم و شعار خدمت رسانی تا تثبیت نسبی آرامش در زندگی مردم سیل زده، با طرح های جهاد همبستگی ملی در راستای بهسازی و مرمت خانه های آسیب دیده وارد میدان شدیم.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 80 پروژه پیگیری شده است و توانستیم مرمت 20 واحد را با اعتبار 200میلیون ریال به پایان برسانیم و مشکلی در این راستا نداریم و تنها  باید مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بتوانند وام و تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند تا با آورده آنها و فعالیت گروههای جهادی سپاه،دکار بهسازی  و ساخت تسریع شود.

photo 2019 07 29 16 38 10

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با عنوان این مطلب که اردوهای جهادی بسیج در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی که محرومیت زدایی است پایه گذاری شده است و عموما بر اساس نیازهای مناطق محروم برنامه ریزی می شود، گفت: با توجه به وقوع سیل اخیر در استان و گنبدکاووس و با توجه به غفلتی که در مورد کمک رسانی به شهرستان گنبد از سوی سایر شهرستان ها شد، اولویت ما کمک رسانی به این مناطق و فعالیت های عمرانی است. اما این امر منافاتی با برنامه های فرهنگی ما  نداردکه در جای جای شهرستان به ویژه روستاها از سوی حوزه های مقاومت برگزار می شود.

گذشته در جهت تبیین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب حضرت آقا نیز برنامه هایی را خواهیم داشت و از ابتدای امسال تا کنون نیز بسیجیان 2250 نفر روز در بخش های مختلف خدمات عمرانی ، فرهنگی ، مشاوره و توزیع اقلام به مردم عزیز شهرستان به ویژه سیل زدگان، شرکت کرده اند.

سرهنگ قاسم‌پور همچنین اضافه کرد: 35 پروژه بهسازی دیگر علاوه بر آن 80 پروژه در دستور کار بسیج سازندگی سپاه شهرستان قرار داردکه امیدواریم با کمک خیرین و گروههای جهادی و با اعتبار 600 میلیون ریال تا دو ماه آینده به اتمام برسد.

اعزام گروههای جهادی متخصص به مناطق محروم از اقدامات دیگری بود که فرمانده سپاه گنبدکاووس به آن اشاره کرد و گفت: در این بخش حدود 25 مرحله اعزام گروه خصصی به ویژه پزشک به مناطق روستایی محروم و مساجد داشته ایم.

وی با اشاره به  توزیع اقلامی چون 2500 بسته سبد غذایی، پخت و توزیع بیش از 15 هزار پرس غذا ، بیش از 350 کیلو شیرینی، 200 کیلو عسل و 11 تخته فرش و 15 دستگاه ، انواع لوازم خانگی در بین سیل زدگان و برپایی ایستگاه صلواتی ، اظهار کرد: غیر از تمرکز به خدمت رسانی در شهرستان و اقدامات مذکور، 350 نفر نیز در قالب گروههای جهادی برای کمک به شهرستان آق قلا اعزام کردیم.

فرمانده سپاه گنبد تصریح کرد: این موارد تنها بخشی از اقدامات انجام شده از سوی سپاه گنبد است و در راستای محرومیت زدایی علاوه بر مناطق سیل زده در راستای رفع برخی مشکلات روستاهای محروم به ویژه روستاهای بخش سلطانعلی که از نعمت آب شرب بی بهره اند نیز پیگیری هایی انجام شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در کنار توزیع بیش از 4 هزار باکس آب معدنی در مناطق سیل زده شهرستان، 200 باکس نیز در روستای سلمان فارسی1و2توزیع شده است و پیگیر فراهم کردن تانکر آب رسانی هستیم تا بتوانیم بخشی از نیاز مردم منطقه را در کنار آبرسانی که به طور معمول انجام می شود، تامین کنیم.

سرهنگ رمضانعلی قاسم‌پور خاطر نشان کرد: سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز به عنوان معین شهرستان گنبد، در منطقه مستقر است و با شناسایی منازل آسیب دیده در دهستان های باغلی مرامه، سلطانعلی، آق آباد و کرند ، احداث ۱۵۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان این شهرستان را متعهد شده است و تاکنون با 2 هزار نفرروز کار جهادی،63 واحد نیز مرمت منازل سیل زده انجام شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.