1398-05-05 13:57
1197
0
64655
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس:

تفکر و عمل الهی شهدا، تحول آفرین است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس گفت: عزت و سربلندی شهدا در تفکر و عمل الهی آنهاست که تحول آفرین است و برای آشنایی با آن باید به بازخوانی سیره شهدا بپردازیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، حجت الاسلام رضادیلمی در یادواره شهدای شاخص سال 98 در مسجد امیرالمومنین محله بهارستان گنبدکاووس با عنوان این مطلب افزود: شهدا عاقبت کار خود را می دیدند، الهی فکر و زندگی می کردند، هر جایی قدم نمی گذاشتند ، با هر کس همنشین نمی شدند و هر سخنی را هر جا بیان نمی کردندو خداوند متعال این جایگاه و فوز عظیم را به آنها اهداء کرد.

شهدا ارزش محور بودند

وی با اشاره به اینکه شهدا ستارگان درخشانی هستند که راه را بر ما روشن می کنند تصریح کرد: شهدا ارزش محور و حافظ قداست ها بودند و اگر انسان در گرداب فتنه ها و القاء شبهات امروز ، به گفتمان امام و شهدا تأسی کند، راه را پیدا می کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس ، خلوص، ولایتمداری، دشمن شناسی و شجاعت را از دیگر ویژگی های شهدا برشمرد که عزت آفرین است و تاسی از آنها را موجب جلای روح عنوان کرد.

وی تشریح کرد در تمامی وصیت نامه های شهدا و اغلب چندین بار بر ولایتمداری تاکید شده است و همچنین در کنار ولایتمداری، شهدا هر گز تن به ذلت نداده اند، از نهیب دشمن نترسیدند و دشمن شناس و لحظه شناس بوده اند.

حجت الاسلام دیلمی ادامه داد: اگر تا دیروز پشت درهای بصره بودیم و امروز پشت درهای بیت المقدس رسیده ایم و رژیمی که مدعی نیل تا فرات بود امروز دور تا دور خودش را دیوار کشیده استبه برکت خون شهداست.

دشمن به دنبال گرفتن هویت مقاومت و ایستادگی ما است

وی یادآور شد: امروز دشمن به دنبال ادراک سازی از طریق رسانه و جنگ نرم است تا با القاءیأس و ناامیدی این هویت مقاومت و ایستادگی را از ما بگیرد و هویت غربی را جایگزین فرهنگ ایثارو شهادت کند.

بزرگترین منکر امروزعدم توجه به گفتمان اقتصاد مقاومتی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس ضمن اشاره به امربه معروف و نهی از منکر به عنوان یکی دیگر از ویژگی های شهدا گفت: باید منکرها و معروف‌هایی که امروز می توانند در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی مصادیق بسیاری داشته باشند را بشناسیم.

وی بزرگترین منکر امروز را عدم توجه به گفتمان اقتصاد مقاومتی، احتکار و گران فروشی دانست و بزرگترین معروف را ترویج فرهنگ ایثارو شهادت به عنوان یک مولفه قدرت نرم برای امروز نام برد.

حجت الاسلام رضادیلمی با تاکید بر مطالعه کتب سیره شهدا به ویژه کتاب "سلام بر ابراهیم"خاطر نشان کرد: آنچه در گام دوم انقلاب برای ما مهم است آشنایی جوانان ما با این فرهنگ است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.