1398-02-21 16:03
993
0
63150

استقبال پرشور مردم از افطاری ساده در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) + تصاویر

مراسم افطاری ساده در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس با استقبال پرشور مردم این شهرستان در روزهای گذشته برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، افطاری ساده بیش از یک مراسم مذهبی و آئین دینی به یک فرهنگ مردمی و ارزشمند در سطح کشور تبدیل شده است که به نوعی ضمن فرهنگ‌سازی در حوزه سبک زندگی اسلامی و ایرانی در حوزه تغذیه تلویحا گوشه و کنایه‌ای نیز به برخی مراسمات افطاری مجلل و به دور از نگاه معنوی در این ماه مبارک زده است.

چند سالی است که این فرهنگ و سنت خیر در بسیاری از شهرها و مناطق کشور به راه افتاده و حتی برخی از مردم با برپایی این سفره‌های ساده اما صمیمی در محلات و خیابان‌های شهر به توسعه و تعمیق روابط انسانی و عاطفی میان مردم کمک کرده‌اند.

این سنت حسنه دو سال است که در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس به همت خیرین و مردم عزیز و با حمایت و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و خادمان و مدیران این آستان مقدس اجرایی شده و مورد استقبال پرشور مردم، زائران و مجاوران این آستان مقدس قرار گرفته است.

این مراسم که هر روز بعد از مراسم جزءخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود توانسته ضمن ترویج فرهنگ افطاری ساده و پرهیز از تجمل‌گرایی و اسراف به نوعی به ایجاد یک جمع همدل و ارادتمند به ساحت مقدس خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کمک شایانی کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.