1397-11-27 09:57
1615
0
61205
امروز انجام شد؛

تجمع اعتراضی شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان گنبدکاووس در مقابل شهرداری + تصاویر

اعضای شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان گنبدکاووس به نشانه اعتراض در مقابل شهرداری گنبدکاووس تجمع کرده و با شهردار و شورای شهر پیرامون مشکلات خود گفت و گو کردند.

 به گزارش گلستان ما به نقل از فارس؛ پیش از ظهر امروز جمعی از مردم گنبدکاووس در قالب شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان به نشانه اعتراض در مقابل شهرداری گنبدکاووس تجمع کرده و به دلیل برخی موارد که از نظر آنان عدم احقاق حق آنها تلقی می‌شد خواهان پاسخگویی و رفع مشکل سریع خود توسط مسؤولان بودند.

این جمع حدودا 100 نفره که به نمایندگی از 480 نفر در این مکان تجمع کرده بودند با در دست داشتن طومارها و نامه‌هایی به برخی سهم خواهی‌ها و مشکلات در روند تفکیک زمین‌های این شرکت تعاونی اعتراض داشتند که به همین منظور ابتدا با نماینده این معترضان گفت و گو کردیم.

* با آرامش به دنبال حق خود هستیم/ اعطای 43 درصد زمین به شهرداری بی‌عدالتی است

عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ما در کمال آرامش و فقط برای دریافت حق خود در این مکان جمع شده‌ایم، اظهار کرد: ما معتقد هستیم که حق ما توسط شهرداری و برخی نهادها رعایت نشده و مظلوم واقع شده‌ایم.

رایگانی با بیان اینکه ما 13 سال پیش برای دریافت پروانه ساختمانی زمین خود بالغ بر 26 هزار متر مربع و ساخت آن 200 میلیون تومان به شهرداری پرداخت کرده‌ایم، افزود: بنا به دلایلی از جمله عدم پرداخت سهم توسط برخی از افراد شرکت تعاونی ساخت این مجموعه به تاخیر افتاد و امروز شهرداری برای عودت این پول حاضر به پرداخت آن به طور کامل و با ارزش روز آن نیست.

وی با تاکید بر اینکه مدت‌هاست درخواست تفکیک زمین‌های این مجموعه به شهرداری ارائه شده و در بروکراسی اداری آن معطل مانده بود، خاطرنشان کرد: امروز که در حال به نتیجه رسیدن این ماجرا هستیم، شهرداری درخواست کرده 43 درصد این زمین برای مسائلی از جمله فضای سبز و حق شهرداری برای ساخت و ساز و سایر مسائل کسر شده و به شهرداری واگذار شود.

این عضو هیئت مدیره و نماینده معترضان با اشاره به اینکه در گذشته جلساتی را با معاون عمرانی فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر برگزار کردیم، گفت: در آن جلسه نبی‌الله آخوندی رئیس قبلی شورای شهر به ما گفت که شما خواستار کسر نهایتا 28 درصد زمین باشید ولی امروز خودش حاضر به دفاع از این موضوع نیست.

رایگانی با بیان اینکه معاون فعلی شهردار گنبدکاووس نیز با طرح شکایتی در دادگاه پیرامون این زمین دستور توقیف آن را گرفته است، ادامه داد: ما خواهان این هستیم که قصور و کوتاه هیئت مدیره گذشته و برخی نهادها را گردن ما نیندازند و دستور رفع توقیف آن را از دادگاه بگیرند.

 پس از آنکه حسین جعفری مسؤول حراست آموزش و پرورش با حضور در جمع معترضین که از مکاران فرهنگی وی بودند با صحبت با آنها و دعوت به آرامش سخنان آنان را شنید، با حضور در دفتر شهردار و هماهنگی با وی ترتیب جلسه‌ای را میان تمامی افراد حاضر با شهردار و رئیس شورای شهر را داد و در فضایی نسبتا آرام و منطقی خواستار حل مساله به صورت قانونی و شنیدن نظرات هر دو گروه شد.

* اعطای یک طبقه تشویقی حداقل انتظار ما از شهرداری است

در ابتدا رایگانی با طرح مشکلاتی که آنها را پیش از آن به خبرگزاری فارس منتقل کرده بود از شهردار گنبدکاووس خواستار تسریع در جریان پرونده این شرکت تعاونی شد و ادامه داد: ما علاوه بر شفافشدن موضوع 43 درصد سهم شهرداری و کاهش آن خواستار اعطای یک طبقه تشویقی به واحدهای این مجموعه هستیم.

وی با اکید بر اینکه برخی از اعضای شرکت تعاونی تمام دارایی خود را در این پروژه گذاشته‌اند، تصریح کرد: برخی افراد نیز که اتمام این پروژه به عمرشان نرسید و امروز در جمع ما نیستند و خواهش ما این است که بالاخره بدون پاسکاری میان نهادها کار ما امروز تعیین تکلیف شود.

* خودمان را مدیون فرهنگیان می دانیم/ 80 درصد پول پرداختی برای پروانه قابل عودت است

شهردار گنبدکاووس در جمع معترضین با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات این پروژه اصلا ربطی به شهرداری نداشته و قانونا باید توسط برخی نهادهای دیگر بررسی شود، اضافه کرد: برخی از موارد به دلیل ضعف در مدیریت شکرت تعاونی در گذشته و برخی تعلل‌ها و اشتباهات حقوقی و میدانی آنها بوده است.

منصور طعنه گنبدی با بیان اینکه ما خودمان را مدیون فرهنگیان و تربیت شده توسط آنها می‌دانیم، گفت: ما هر کاری که در چارچوب قانون از دستمان برآمده انجام داده‌ایم و از این پس نیز انجام خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه از سال 1378 کلید خورده و در آن زمان درخواست پروانه ساختمانی برای یک پلاک شده و مبلغ 200 میلیون تومان نیز پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به انصراف از ساخت در یک پلاک براساس قانون اگر هیئت مدیره درخواست عودت مبلغ را داشته باشد که تاکنون این درخواست را ارائه نکرده 80 درصد مبلغ مذکور به شما باز خواهد گشت.

شهردار گنبدکاووس 20 درصد باقیمانده را براساس قانون سهم شهرداری و آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: این سهم مدت‌ها قبل پرداخت شده و قانونا ما دخل تصرفی در این ماجرا نداریم و نمی‌توانیم بر خلاف قانون آن را کم و یا زیاد کنیم.

طعنه گنبدی پیرامون اعتراض به کسر 43 درصد از زمین با عنوان سهم شهرداری نیز گفت: به هیچ عنوان این مطلب درست نیست و تنها پس از دریافت درخواست تفکیک زمین به قطعه‌های بیشتر برای استفاده همه اعضای شرکت تعاونی ما بر اساس قانون و مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی عمل کرده‌ایم.

* 38 درصد زمین برای ایجاد معابر و فضای سبز کسر شده است/ من با اعطای یک طبقه تشویقی موافقم

وی با بیان اینکه طبق این قانون باید در میان قطعات تفکیک شده معابر و فضای سبز طراحی شود، افزود: تمام معابر طراحی شده و فضای سبز 700 متری در نظر گرفته شده برای پارک برای همین مجموعه به 38 درصد می‌رسد که باید طبق قانون اعمال شود و اصلا ربطی به شهرداری و منافع آن ندارد.

شهردار گنبدکاووس تنها بخش در نظر گرفته شده برای شهرداری را دو قطعه زمین 200 متری دانست که به ازای دریافت هزینه ساخت پارک و فضای سبز و هزینه‌های اجرای این تفکیک و زمین کسر شده است، گفت: اگر اعضای شرکت مخالف این موضوع باشند هم طی یک لایحه می‌توان آن را لغو و هزینه‌ها را به صورت ریالی از اعضا دریافت کرد که برای شهرداری نیز بهتر است.

طعنه گنبدی موضوع شکایت معاون شهرداری را نیز یک مساله شخصی و بر اساس شکایت با شخصیت حقیقی وی عنوان کرد و ادامه داد: ایشان چون یکی از اعضای خانواده شان سهمی در این پروژه داشته از عوامل گذشته شکایتی کرده‌اند و قاضی پرونده دستور به توقیف داده و ما نمی‌توانیم در روابط شخصی افراد دخالت کنیم هرچند بنده مجددا با ایشان برای اقدام جهت رفع توقیف صحبت می‌کنم اما نمی‌توانم دستوری بدهم چون موضوع شخصی است.

وی با اعطای یک طبقه تشویقی به این پروژه موافقت کرد و گفت: من با این موضوع موافقت می‌کنم و مصوبه شورای شهر را می‎گیرم اما برای تائید نهایی باید در کمیسیون ماده 5 استانداری نیز مطرح و مصوب شود.

* شورای شهر نمانیده مردم است نه شهرداری/ تابع قوانین شورای عالی معماری و شهرسازی هستیم

رئیس شورای شهر گنبدکاووس نیز با تقدیر از آرامش و منطق اعضای شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان، اظهار کرد: ما اعضای شورای شهر نماینده مردم هستیم نه نماینده شهرداری و تردیدی نکنید که پیگیر مشکلات شما بوده و برای رفع آن اقدام خواهیم کرد.

بابک پاکدل با بیان اینکه مسائل مطرح شده در مجموع به نهادها و ادارات مختلف و افراد بسیاری مرتبط است و نباید تنها مساله را به شهرداری مرتبط دانشت، افزود: آن بخش نیز که به شهرداری مربوط می شود باید مطابق با قانون و ضوابط موجود باشد که حتما از سوی ما همکاری لازم در این حوزه صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه از یک منظر قانون می‌گوید که برای تفکیک هر زمین بالای 500 متر باید ضوابط خاص مرتبط با طراحی معابر و فضای سبز در آن رعایت شود، خاطرنشان کرد: از منظری دیگر نیز مدیریت شهری وظیفه دارد یک بافت منظم و متناسب با همه نیازهای فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و فیزیکی شهروندان برای آنها ارائه دهد.

* فقدان زیرساخت‌های فرهنگی در آینده مشکل آفرین خواهد بود

رئیس شورای شهر گنبدکاووس با اشاره به اینکه امروز بیشترین مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در گنبدکاووس متوجه محلاتی است که در گذشته زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی آن رعایت نشده است، گفت: امروز ده‌ها برابر هزینه‌های اولیه باید برای بازآفرینی شهری و ایجاد فضاهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی صرف کنیم تا شاید بتوانیم نتیجه مطلوب را بگیریم.

پاکدل با توصیه‌ای مبنی بر برگزاری یک جلسه توجیهی دقیق میان اعضای شورای شهر، شهرداری و نمانیدگان شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان، تصریح کرد: ما از شهردار محترم تسریع در انجام کار شما را خواسته و از شما نیز می‌خواهیم مطابق با قانون مطالبات خود را مطرح کنید.

پس از اظهارات این دو مسوول و پاسخگویی به برخی سوالات معترضین، افراد حاضر با ختم صلوات ضمن تشکر از پیگیری و پاسخگویی مسؤولان شهرداری از آنها تسریع در نتیجه را خواستند و تاکید کردند که درصورت عدم تحقق وعده‌ها به فرمانداری و استانداری خواهند رفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.