1397-08-02 14:58
687
0
58139
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی گلستان خبر داد؛

فعالیت بالغ بر 100 پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های گلستان/ ائمه جمعه پدر معنوی دانشجویان بسیجی هستند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان با اشاره به لزوم تعامل بسیج دانشجویی با ائمه جمعه، گفت: دانشجویان بسیجی ائمه جمعه را پدران معنوی خود می‌دانند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، بسیج دانشجویی که در لسان رهبر معظم انقلاب یکی از ارزنده‌ترین یادگارهای امام راحل عظیم‌الشان نام گرفته است بدون تردید پایگاه تمام عیار انقلاب در فضای علم و فناوری و در دانشگاه‌های کشور است که در کنار صبانت و حراست از ارزش‌های متعالی انقلاب وظیفه تربیت و کادرسازی برای نظام اسلامی را نیز برعهده دارد.

بسیج دانشجویی در استان گلستان که با حضور علی لشکربلوکی جانی تازه یافته بود و با شکل و شمایلی قدرتمند و عزت‌آفرین توانست هویتی مثال‌زدنی را در استان گلستان برای خود دست و پا کند حال و چندین سال بعد با جوانگرایی دوباره و حضور نیروهای بسیجی در مسندهای مختلف آن در صدد است تا از ظرفیت ائمه جمعه و تریبون نماز جمعه در راستای انجام رسالت‌های خود کمک بگیرد.

از این‌رو در ادامه سلسله جلسات مسوولان بسیج دانشجویی استان گلستان با ائمه جمعه و مدیران شهرستان‌های مختلف استان، این بار جمعی از دانشجویان بسیجی به همراه مسوولان ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان با حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس دیدار کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان در این دیدار با ارائه گزارشی از ساختار و تشکیلات این ناحیه مقاومت، اظهار کرد: در حال حاضر دو دفتر معین در شرق و غرب استان به مرکزیت گنبدکاووس و گرگان ایجاد کرده‌ایم که دفاتر شهرستانی را در این دو منطقه مدیریت می‌کنند.

علیرضا طاهری‌زاده با بیان اینکه در شهرستان گنبدکاووس سه حوزه مقاومت بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور داریم، افزود: در کنار این حوزه‌ها که هر کدام چندین پایگاه دارند، در 6 مرکز دانشگاهی دیگر گنبدکاووس نیز پایگاه‌های مقاومت برادران و خواهران راه‌اندازی شده که مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر که تقریبا 72 واحد دانشگاهی در سطح استان وجود دارد، بسیج دانشجویی حدود 1/5 برابر این تعداد پایگاه مقاومت بسیج ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: امروز همه دانشجویان بسیجی بدون هیچ چشم‌داشتی در تمامی دانشگاه‌های استان گلستان مشغول به انجام وظیفه برای اعتلای انقلاب و ارزش‌های انقلابی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان با اشاره به اینکه فضای دانشگاه‌ها همواره در جامعه حساس و مهم بوده است، ادامه داد: امسال در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی این حساسیت افزایش یافته و به همین دلیل در همین آغاز فصل دانش و تحصیل جلساتی را با بزرگان استان و شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم تا بتوانیم در این شرایط اقدامات شایسته‌ای را صورت دهیم.

طاهری‌زاده ائمه جمعه را نماینده امام امت در شهرستان‌ها و ملجا و پناهگاه دانشجویان بسیجی دانست و تصریح کرد: همواره به مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و دفاتر شهرستانی تاکید کرده‌ام که تعامل و ارتباط خود را با این پناهگاه مردمی حفظ و تقویت کنند.

وی با انتقاد از رویه فرهنگی دانشگاه پیام نور در استان گلستان، گفت: متاسفانه استانی اداره شدن این دانشگاه مانع از تحقق اهداف فرهنگی در واحدهای شهرستانی به طور کامل می‌شود و تلاش‌های رئیس این دانشگاه در مرکز استان قابل تقدیر اما کافی نیست.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از همه دانشجویان بسیجی می‌خواهم ارتباط خود را با دفتر ما و ستاد نماز جمعه تقویت کنند، افزود: به هر میزانی که دوستی و ارتباط ما با دانشجویان بسیجی بیشتر شود بدون تردید اطلاع ما از فضای دانشگاه‌ها و دسترسی برای اقدامات تاثیرگذار فرهنگی به مراتب افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با تاکبد بر اینکه دانشجویان بسیجی در وهله نخست باید روش تعامل با روسای دانشگاه‌ها را با حفظ استقلال و عزت نفس بیاموزند، اضافه کرد: شما دانشجویان بسیجی باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای اعتلای انقلاب اسلامی و بهره‌مندی انقلاب از توان دانشجویان جوان و دانشمند استفاده کنید.

وی با بیان اینکه تعامل بسیج دانشجویی با دانشگاه‌ها و مسوولان باید حول محور ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: ما دانشجویان بسیجی را فرزندان صالح این انقلاب می‌دانیم و در حد وسع و توان از آنها با تمام وجود دفاع خواهیم کرد.

گفتنی است در این دیدار محسن صبوری مسوول دفتر بسیج دانشجویی شرق استان گلستان، مهدی باقریان مسوول قرارگاه علمی و مطالبه‌گری شرق استان گلستان و جمعی از فرماندهان و جانشینان حوزه و پایگاه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گنبدکاووس نظرات و دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، علمی، اجتماعی و اقتصادی در دانشگاه‌ها مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.