1396-12-26 07:32
801
0
51694

تلاش شهرداری گنبد برای معرفی شهر به عنوان شهر خلاق

چند صباحی است که بحث معرفی گنبد به عنوان نامزد شهر خلاق مطرح است که روز پنجشنبه جشنواره ای با همین نام با حضور مشاور مدیرکل برنامه ریزی شهرداری های کل کشور و رئیس اداره سازمان ها و مجامع بین المللی مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در شهرستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، جشنواره شهر خلاق در 7 حوزۀ سینما، موسیقی، هنرهای رسانه، ادبیات، صنایع دستی و هنرهای فولکور، خوراک شناسی و طراحی برگزار می شود که گنبدکاووس در بخش موسیقی و هنرهای فولکور اعلام آمادگی کرده است.

رئیس اداره سازمان ها و مجامع بین المللی مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر فراخوان این جشنواره اعلام شده است و شهرهایی که شاخصه ها و شرایط پیوستن به شبکه شهر های خلاق را دارند در حوزه مورد نظر خود اعلام آمادگی می کنند.

فاطمه جوانی اضافه کرد: ما هم با حضور در این شهرها به بررسی شاخص های مورد نظر برای انتخاب شهر خلاق می پردازیم و در مرحله بعد بنا داریم آموزش هایی را برای شهرداری های که شهر خود را به عنوان شهر خلاق معرفی می کنند، برگزار کنیم تا بتوانند به خوبی ظرفیت مدنظر خودشان را به یونسکو معرفی کنند.

وی با عنوان این مطلب که اواخر سال 2018 ثبت جهانی شهرهای خلاق از سوی یونسکو انجام می شود اذعان کرد: تا کنون در میان شهرهای این شبکه دو شهر اصفهان در بخش صنایع دستی و هنرهای مردمی و رشت در بخش خوارک شناسی از ایران ثبت شده اند و شهر شیراز نیز در آستانه پیوستن به شبکه شهرهای خلاق در بخش ادبیات است.

شهردار گنبدکاووس نیز هدف از این اعلام آمادگی را معرفی گنبدکاووس به عنوان رنگین کمان اقوام و ظرفیت های این شهرستان در عرصه جهانی عنوان کرد.

منصور طعنه گنبدی با اشاره به اهمیت صنعت توریسم اظهار کرد: طرح شهر در سطح جهانی می تواند در این حوزه و جذب توریسم کمک شایانی داشته باشد و درآمدهایی پایدار را برای شهر به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.