1396-09-02 17:44
832
0
46935
مدیر کمیته امداد استان گلستان خبر داد؛

اختصاص 10میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان گنبدکاووس

مدیر کمیته امداد استان گلستان در دیدار با فرماندار و روسای بانک های عامل این شهرستان به اعتبارات تخصیص یافته به اشتغال‌زایی مددجویان اشاره کرد، گفت: امسال 10میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی با اولویت مناطق محروم و روستایی به کمیته امداد شهرستان گنبد کاووس اختصاص یافت.

به گزارش گلستان ما به نقل از کمیته امداد، امان اله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به همکاری بانک های عامل در تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: تعامل و همکاری بانکهای عامل شهرستان گنبدکاووس با کمیته امداد موجب افزایش 2.5 برابری سقف تسهیلات اختصاصی اشتغال در سال جاری به مبلغ 10 میلیارد تومان شد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از اصلی ترین منابع تامین کننده درآمد هر فرد در خانواده است،افزود: اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان شهر گنبد که در سال گذشته یک میلیارد و 640 میلیون تومان تخصیص یافته بود ، با تعامل مثبت بانک های عامل این شهرستان، در سالجاری چهار میلیارد و500میلیون تومان و در منطقه داشلی برون که تسهیلات اشتغالزایی آن دو میلیارد و 170 میلیون تومان در سال 96 بود به پنج میلیارد و 500میلیون تومان ارتقا یافت.

حسین پور در ادامه افزود: در سال جاری تاکنون یک میلیارد و 460 میلیون تومان به 87 طرح اشتغال زایی در شهر گنبد و یک میلیارد و 530 میلیون تومان به 106 طرح اشتغال زایی و خودکفایی منطقه داشلی برون پرداخت شده است.

وی با اشاره به اختصاص 50درصدی تسهیلات اشتغال‌زایی به زنان سرپرست خانوار گنبدی یادآور شد: از 193طرح اشتغال زایی شهرستان گنبدکاووس در هشت ماهه نخست سال جاری تعداد 93 زن سرپرست خانوار با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی و خودکفایی مشغول به کار شدند. 

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان افزود: بانکهای عامل شهرستان گنبدکاووس در سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان را برای تسهیلات اشتغال و توانمندسازی نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان پرداخت کردند. 

وی یادآور شد: این میزان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی در بخش‌های صنایع دستی ، صنعتی و معدنی ، دامپروری، شیلات،خدمات و کشاورزی پرداخت می شود تا زمینه توانمند سازی خانوار‌های تحت حمایت این نهاد در سال جاری فراهم آید.

حسین پور نیز در این جلسه از جذب ۱۳۵ درصدی اعتبارات اشتغال مددجویان استان در سال گذشته خبر داد و افزود: کمیته امداد استان گلستان با ایجاد دوهزار و 700شغل رتبه اول کشور را در ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد کسب کرده است تا بتواند سالانه ۱۰ درصد از مددجویان را با توانمندسازی و ایجاد اشتغال از گردونه ی حمایت این نهاد خارج کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در این دیدار خواستار همکاری بیش از پیش بانک ها با کارگروه اشتغال کمیته امداد برای جذب بیشترتسهیلات اشتغال شد و افزود: در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال اعتبارات خوبی در حوزه ایجاد شغل به این استان اختصاص یافته است در همین راستا تسهیلات اشتغال زایی در بخش منابع بانکی کمیته امداد این شهرستان نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

لازم بذکر است،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در ادامه ی این بازدید با امام جمعه و خیران این شهرستان دیدار کرد.

Emdad 1

Emdad 1

Emdad 1

Emdad 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.