1396-05-02 04:27
1449
1
41799
سید علی طاهری در گفتگو با جوانان انقلابی استان :

جریان انقلابی بعد از دفاع مقدس برای جذب جوانان و بانوان برنامه ریزی نداشت / به صدا و سیما در خصوص نحوه پوشش سخنان مقام معظم رهبری انتقاد دارم

نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان با اشاره به اینکه جریان انقلابی بعد از دفاع مقدس برنامه ای برای جذب جوانان نداشته افزود:متاسفانه صدا و سیما کوتاهی می کند و صحبت های آقا را یک بار پخش می کند و دیگر تمام .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی طاهری نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان شامگاه گذشته (31 تیرماه) در جمع اعضای جمعیت جوانان انقلابی استان گلستان اظهار کرد : متاسفانه باید بگویم بعد از دفاع مقدس و در طول انقلاب اسلامی جریان انقلابی برای جذب جوانان و بانوان به عنوان اقشار فعال جامعه برنامه ریزی خوبی نداشته است .

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در خصوص برخی نظرات درباره روشهای جذب جوانان به اسلام و انقلاب افزود : نباید از هر روشی برای جذب جوانان استفاده کرد و تصور نکنیم برای جذب جوانان باید از برخی اصول خود عقب نشینی کنیم .

وی با اشاره به اینکه جوانان ما فطرتی الهی دارند ، تاکید کرد : بایستی روش های جذب جوانان چارچوب ایرانی ، انقلابی و اسلامی داشته باشد اما تاکید می کنم اسلام اجازه نمی دهد از هر روشی استفاده کنیم .

نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان خاطرنشان کرد : جاذبه های اسلام آنقدر زیاد است که خلاها و کمبودها را می پوشاند فقط باید اسلام را آنگونه که هست معرفی کنیم ، پیامبر (ص) که آمد جوانان دور و بر ایشان را گرفتند ، امام خمینی (ره) که قیام کرد باز هم همین جوانان بودند ، در دوران انقلاب و دفاع مقدس هم نقش برجسته از آن جوانان بود .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر طاهری اضافه کرد : در بحث جذب جوانان از طلبه ها غفلت نکنید ، طلبه ها نقش موثری در جامعه دارند ، من معتقدم طلبه ای که در جامعه و با جوانان دم خور باشد بهتر می تواند به جوانان و جامعه خود کمک کند .

وی تاکید کرد : یکی از دلایل انحراف اصلاح طلبان و جریانهای زاویه دار با انقلاب اسلامی این بوده که از روحانیت اصیل فاصله گرفتند و گاها با روحانیت انگلیسی و شیعه انگلیسی همراه شده اند اما تجربه نشان داده هر گروهی با مبانی دینی و اعتقادی کار کرده حرکتش سالمتر و موفق تر بوده است .

نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : برای جذب جوانان به انقلاب باید نیت ها را خالص کرد ، هر کاری بدون نیت خالص یا منحرف و یا متوقف می شود ، در دوران دفاع مقدس بخاطر همین نیت های خالص و پاک بود که هشت سال در مقابل تمامی دنیا ایستادگی کردیم .

طاهری اذعان کرد : یکی دیگر از کارهای خوبی که جمعیت جوانان انقلابی استان گلستان می تواند انجام دهد بحث و بررسی فرمایشات حضرت آقاست چون سخنرانی ایشان خاصیتش اینست که حرف اضافه ندارد و هر جمله اش یک پیام است و برای بند بندش باید برنامه ریزی کرد .

وی با اشاره به برخی سخنرانی هایش در ماه رمضان در انتقاد به صدا و سیما و رسانه ملی در خصوص نحوه پوشش سخنان مقام معظم رهبری گفت : متاسفانه صدا و سیما کوتاهی می کند و صحبت های آقا را یک بار پخش می کند و دیگر تمام ؛ در حالیکه باید روزانه و در فواصل مختلف به مدت 10 دقیقه سخنان ایشان باید تکرار شود .

عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد : متاسفانه جریان انقلابی ما 90 درصدشان حرفهای آقا را بطور کامل نگاه نمی کنند و بصورت بریده از اخبار و جراید دنبال می کنند لذا باید شما جوانان روی سخنان ایشان کار کنید و در جلسات شما روی این موارد بحث شود .

نخبگان در حاشیه قرار دارند

در ابتدای این جلسه مجید محمد نژاد دبیر جبهه جوانان انقلابی استان گلستان طی سخنانی از عدم توجه به جوانان در دولت طی سالیان گذشته انتقاد کرد و گفت : متاسفانه شاهدیم که از ظرفیت و توانمندی جوانان در پستها و عرصه های مهم کشور مانند عرصه علم و فناوری ، اداری و صنعت و کشاورزی و ... استفاده نمی شود و نخبگان در حاشیه قرار دارند .

محمد نژاد جوانان انقلابی استان گلستان را سرمایه های اجتماعی نظام یاد کرد و افزود : باید آنهایی که در جریان اصولگرایی اسم و رسم و سابقه ای دارند جوانان این طیف را دریابند و به آنها کمک کنند .

006

همچنین در این نشست مواردی چون  گزارشی از چگونگی شکل گیری تشکل، لزوم تشکیل و اعلان موجودیت ، نقش و عملکرد جبهه در جریان انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ، نقد بر بعضی از جریانات انقلابی استان در جریان انتخابات گذشته ، برنامه های اتی تشکل از جمله انتخابات مجلس ، انتقاد از جریان انقلابی گلستان به علت کم توجهی به حوزه جوانان و لزوم آتش به اختیار بودن تشکل به عنوان یک نهاد مستقل به منظور تاثیر گزاری بر جریانات سیاسی استان مطرح شد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.