1395-04-05 16:59
4151
1
34111
پرورش دهنده گياهان دارویی:

گميشان مستعد پرورش گياهان دارويي ارزشمند است + تصاویر

پرورش دهنده گياهان دارويي گفت: خاك شور و شرايط خاص اقليمي در گميشان باعث مي شود گياهان دارويي به دست آمده از آن با ارزش و خواص بسيار بالا به بار بنشيند.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گميشان، بهمن نيازي، با توجه به تحصيلاتش كه كارشناس رشته كشاورزي است حدودا چهار سال پيش با كمك وام خود اشتغالي كميته امداد گميشان، كار تحقيق بر روي گياهان دارويي و پرورش و فروش آنها را در مغازه عطاري خود در شهرستان تركمن آغاز كرد.

نيازي امروز در كنار خواهر و همسر خود مغازه كوچك عطاريشان را مي چرخانند و در كنار آن مطالعه و پرورش چند نوع گياه دارويي را در دست دارند.

ahary03

بركت گياهان دارويي بزرگترين مزيت آن نسبت به گياهان شيميايي است

نيازي مي گويد: بركت طب سنتي و داروهايي گياهي بزرگترين مزيت آن نسبت به داروهايي شيميايي است .

وي در توضيح بركت طب سنتي مي گويد: خواص گياهان دارويي كه در طول سالها و طبق تجربه بدست مي آيد تغيير نمي كند اين احتمال وجود دارد كه پس از چند سال خواص جديدي در گياهان دارويي كشف شود ولي خواص قديمي گياه همچنان به قوت خود باقي است.

در حالي كه داروهاي شيميايي با دستكاري و استخراج تنها يكي از خواص گياه در شرايط آزمايشگاهي به دست آمده كه پس از چندين سال كل اطلاعات پزشكان ممكن است تغيير كند و در واقع روش هاي درماني با توجه به كشفيات جديد عوض مي شود و ممكن است حاصل سالها مطالعه يك پزشك از سوي محققان رد شود و اين موضوع هرگز در طب سنتي نيست و اين به معني بركت اين رشته مهم است.

ahary02

نيازي كه تجربه تحقيق و پرورش چند نوع گياه دارويي را نيز دارد مي گويد: گياهان دارويي كه در شرايط سخت رشد مي كنند خواص قوي تري دارند و ارزشمند تر مي شوند و خاك شور گميشان و بارش كم باران يك شرايط سخت براي پرورش گياهان است و گياهان دارويي كه در خاك گميشان رشد كنند گياهان بسيار ارزشمندي به لحاظ درماني مي شوند .

نيازي مي گويد : تصميم دارد در آينده نزديك كار پرورش گياهان دارويي را در گميشان آغاز كند.

 تعادل خدادادي كه در گياهان دارويي قرار دارد مضرات استفاده از آن را به حداقل رسانده است 

پرورش دهنده گياهان دارويي مي گويد: خداوند به طور طبيعي در گياهان چندين خواص قرار داده كه اثر تعديل كنندگي دارد مثلا اگر گياهي خواصي براي درمان يك بيماري دارد، خواص ديگري در اين گياه وجود دارد كه آن اثر بخشي را متعادل مي كند و اين موضوع عوارض مصرف را به حداقل ممكن مي رساند و اين در داروهاي شيميايي نيست چون فقط يكي از خواص آن را براي درمان خاص استخراج مي كنند و اين امر عوارض مصرف را بالا مي برد و هميشه اين احتمال است كه پس از چند سال كلا اين درمان رد شود.

ahary01

ahary02

ahary04

ahary06ahary05

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

خرید ممبر گروه

ممنون از سایت خوبتون

0
0
پاسخ
1396-03-20 09:01

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.