1397-07-29 14:55
766
0
58035
دادستان عمومی و انقلاب گرگان:

سیستم فعلی پرداخت تسهیلات، تولیدکنندگان را ورشکست می کند

دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: متاسفانه یکی از مشکلات تولید کنندگان شبکه بانکداری است و همانگونه که مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با مسئولان سه قوه فرمودند نظام بانکداری باید اصلاح شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از دادگستری گلستان، حجت الاسلام سید رضا سیدحسینی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور فعالان بخش تولید استان با بیان این که شبکه بانکداری ما ناکارآمد است و در حمایت از تولیدکنندگان نیست، اظهار کرد: سیستم فعلی پرداخت تسهیلات، تولید کنندگان را به سمت ورشکستگی سوق می دهد.

وی افزود: با کمک نمایندگان مجلس و بانک مرکزی باید نحوه پرداخت و بازپرداخت تسهیلات، نحوه محاسبه سود و نوع قراردادها با تولید کنندگان و کشاورزان اصلاح شود.

سیدحسینی با انتقاد از عملکرد بانک ها، گفت: بانک ها فقط به فکر سودآوری هستند و در تسهیلاتی که می پردازند بین تولید کننده و غیرتولید کننده تفاوتی قائل نیستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان این که نگه داشتن درصدی از مبلغ تسهیلات که بر خلاف بخشنامه های بانک مرکزی نیز هست در برخی بانک ها همچنان انجام می شود، تصریح کرد: بانک ها برای دور زدن این قانون پیش از پرداخت تسهیلات، از متقاضیان می خواهند مبلغی پول به حساب بانکی خود واریز کنند و همین مبلغ واریزی را به عنوان سپرده نگه می دارند.

دادستان مرکز استان، دریافت سود مرکب را از دیگر تخلف های بانکی در استان عنوان کرد و گفت: در این روش در برخی موارد سود دریافتی از وام گیرندگان تا 50 درصد می رسد که این خود یکی از علل ورشکستگی تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: پس از ورشکستگی هم بانک ها، کارخانه های تولیدی را برای وصول طلب برمی دارند و چون نسبت به کار تولیدی آگاهی ندارند کارخانه و همه سرمایه موجود در آن متوقف می شود.

سید حسینی اظهار کرد: هر چند ما در دادسرای مرکز استان برای حل مشکلات تولید کنندگان و استمهال تسهیلات شان تلاش می کنیم اما این اقدامات مقطعی است و برای حل اصولی و منطقی آن باید نمایندگان مجلس و بانک مرکزی با اصلاح قوانین بانکداری در راستای حمایت از تولید، این مشکل را یک بار برای همیشه حل کنند.

وی از تولید کنندگان خواست، اگر بانک ها سود اضافی از آنان دریافت کرده اند به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی شکایت کنند تا بانک ها سود اضافی را پس بدهند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان در پایان سخنان خود تنها راه عبور از تحریم ها را حمایت از تولید کنندگان خواند و گفت: اگر مردم به تولید تشویق شوند مشکلات حل می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.