1397-07-22 17:02
911
1
57821
مدیر آموزش و پرورش گرگان:

5 مدرسه روستایی در گرگان احیا شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: در راستای فراهم سازی زمینه تحصیل دانش آموزان روستایی در محل زندگی شان و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، تابستان امسال 4 مدرسه روستایی در غرب و یک مدرسه روستایی در شرق گرگان احیا شد.

به گزارش گلستان ما، «بهجت تربتی نژاد» در بازدید از ایسنا اظهار کرد: در سال تحصیلی 97-98 تعداد حدود 37 هزار دانش آموزان در مقطع ابتدایی، 20 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول، 11 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم نظری و در مقطع متوسطه فنی و حرفه ای 5 هزار و 400 دانش آموز در شهرستان گرگان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز در 495 مدرسه مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: در آموزش و پرورش گرگان 4 هزار و 600 پرنسل شاغل و 6 هزار و 500 بازنشسته داریم.

25 درصد مدارس گرگان تخریبی است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه حدود 25 درصد مدارس گرگان تخریبی هستند، خاطرنشان کرد: امسال بیش از 21 میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی مدارس این شهرستان در نظر گرفته شد که 14.5 میلیارد تومان آن از محل نوسازی مدارس کشور و مابقی از محل اعتبارات شهرستان تامین می شود.

تربتی نژاد یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش را کمبود منابع انسانی دانست و افزود: در حال حاضر حل این مشکل با استفاده از نیروهای حق التدریس، ‌اضافه کار شیفت مخالف و بکارگیری نیروهای بازنشسته دنبال می شود.

حل مشکل نیروی خدماتی مدارس با توزیع ساعات کاری در طول هفته

وی ادامه داد: در سالهای گذشته کمبود نیروی خدماتی در برخی از مدارس مشکلاتی را بوجود آورده بود که امسال با وجود کمبود نیرو سعی شد ساعات کاری نیروهای خدماتی در طول هفته در مدارس توزیع شود تا خصوصا در مدارسی که حداقل 40 دانش آموز دارند، حداقل دو روز در هفته نیروی خدماتی حضور داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش گرگان با اشاره به وجود 25 هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان، گفت: هنوز تفکیک شهرستانی این آمار در اختیار ما قرار نگرفت. مدرسه مهربانی پارس ویژه کودکان بازمانده از تحصیل در شهر گرگان افتتاح شد. در کوی صدف مدرسه ای ساخته شد که می تواند دانش آموزان باز مانده از تحصیل این منطقه را پوشش دهد. در غرب گرگان روستای قلعه محمود نیز افزایش کلاس درس را انجام دادیم تا جذب دانش آموزان این منطقه را بیشتر کنیم.

احیای 5 مدرسه روستایی

تربتی نژاد با تاکید بر اینکه یکی از دلایل عمده وجود کودکان بازمانده از تحصیل، مسائل مالی است، تصریح کرد: تابستان امسال 4 مدرسه روستایی را در غرب و یک مدرسه روستایی را در شرق گرگان احیا کردیم. یکی از دلایلی که کودکان روستایی تحصیل را رها می کردند، تحمل هزینه های سنگین رفت و آمد آنها به شهر بود که با این کار این مشکل برطرف شده است. مدیران مدارس نیز در سطح روستاها با ارتباط با روستاییان، دهیاران و اعضای شورا، دانش آموزان را جذب مدارس می کنند.

وی با اشاره به فرا رسیده فصل سرما و لزوم استفاده از وسایل گرمایشی، گفت: اکثر مدارس به سیستم های گرمایشی شوفاژ مجهز هستند. بحث رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز مدارس اقدام خوبی است که از مهرماه امسال اجرایی خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش گرگان یادآور شد: هیچ مشکلی برای ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی وجود ندارد و این دانش آموزان می توانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

پرداخت 30 درصد سرانه مدارس

تربتی نژاد در ادامه گفت: سرانه مدارس از 94 پرداخت نشده بود اما امسال تاکنون 30 درصد سرانه مدارس واریز شده است. البته میزان سرانه مبلغ زیادی نیست که بتوان با آن مخارج مدارس را تامین کرد. مدارس از محل مشارکت های مردمی، هزینه های خود را تامین می کنند. جمع آوری کمک های مردمی در مدارس با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان صورت می گیرد و مدیر نقش مجری کار را دارد.

وی در ادامه به موضوع جابجایی مدرسه ایرانشهر اشاره کرد و گفت: این مدرسه یک مدرسه خاص است. از قبل تصمیم گرفته شده بود که یک مدرسه نمونه دخترانه در محل فعلی مدرسه نمونه دولتی امام علی (ع) ساخته شود؛ ما تنها تغییری که توانستیم در برنامه بدهیم این بود که مدرسه را از دخترانه تبدیل به پسرانه کنیم.

امکانات مدرسه نمونه دولتی امام علی (ع) زبانزد است

مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه مشکلات خانواده ها را درک می کنیم، تصریح کرد: مدرسه جدید امکانات بسیار زیادی دارد و شاید بتوان گفت مانند این مدرسه در شمال کشور نباشد؛ اعتقاد داریم امسال کیفیت آموزشی دانش آموزان این مدرسه بالاتر می رود.

وی افزود: برای جابجایی مدارس خاص باید از آموزش و پرورش مجوز گرفته می شد که این کار صورت گرفت. مصلي نژاد یک چهره شناخته شده در کشور است و کیفیت کار و امکاناتی که در مدارس ایجاد می کند در کشور زبانزد است.

تربتی نژاد با اشاره به اینکه این مدرسه نمونه دولتی 360 دانش آموز دارد، گفت: با خانواده صحبت شد و مشکلات رفت و آمد دانش آموزان نیز مرتفع شد. در حال حاضر دانش آموزان در مدرسه جدید مشغول به تحصیل هستند و تنها چهار دانش آموز پایه دوازدهم مدرسه خود را جابه جا کردند.

اولین بانو مدیر در مجموعه آموزش و پرورش استان

مدیر آموزش و پرورش گرگان در ادامه در پاسخ به این پرسش که "از اولین بانوی مدیر بودن در مجموعه آموزش و پرورش استان چه احساسی دارید؟" گفت: این مسئله، مسئولیت را بسیار سنگین می کند زیرا من باید صف شکن باشم تا مدیران بانوی دیگر نیز وارد این عرصه شوند. حس خوبی است که بتوانم متولی تعلیم و تربیت شهرستان گرگان باشم.

وی با تاکید بر اینکه پیشبرد اهداف آموزش و پرورش نیازمند همکاری دستگاه های مختلف و انسجام مدیریتی است، خاطرنشان کرد: در شهر مهاجرپذیری مانند گرگان، کنترل تمام کیفیت کار آموزشی و پرورشی کار ساده ای نیست و نیازمند برنامه ریزی بسیار جدی هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

امیر

ژن برتر!!!!!!!!

0
0
پاسخ
1397-07-23 05:41

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.