1396-12-12 17:58
982
0
51116
رئیس شورای شهر گرگان:

هنرمندان گرگانی برای سینماهای شهر طرح ارائه بدهند

رئیس شورای شهر گرگان از هنرمندان این شهر دعوت کرد تا طرح های خود را در خصوص سینماها و تماشاخانه ها، به شورای شهر ارائه بدهند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، محمدابراهیم جرجانی، عضو شورای شهر گرگان در نشست با اعضای حوزه هنری گلستان و هنرمندان گرگان گفت: بخشی از نگهداری نظام و انقلاب و ارزش های انقلابی بر عهده ی مردم و قسمتی نیز بر عهده فرهنگی کاران و قسمتی نیز بر عهده شهرداری است.

وی با اشاره به آثار هنری هنرمندان گرگانی در زمینه انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: وظیفه فرهنگی و اجتماعی ما کمک به جوانان هنرمندی است که در حیطه انقلاب فعالیت می کنند.

جرجانی با بیان اینکه مطالب ارزشمندی در حوزه انقلاب بر در و دیوار شهر دیده می شود که نباید بی تفاوت از آن بگذریم، متذکر شد: شعارها میراث ماندگاری از انقلاب است که باید همه ثبت و ضبط و نگهداری شود چرا که برای آیندگان مورد نیاز است.

این عضو شورای شهر گرگان ابراز کرد: بسیاری از آثار انقلابی بجا مانده بر در و دیوار محلات گرگان از بین رفته اند باید پیش از حذف تمامی آنها، این آثار پیدا شده و حفظ شوند، لازم است در مباحث مبلمان شهری از هنرمندان بومی استفاده شده و اسلامی بودن شهر به رخ کشیده شود.

فائزه عبداللهی، رئیس شورای شهر گرگان نیز در این نشست اظهار کرد: شهروند زمانی می تواند مدعی شهروندی باشد که احساس مسئولیت در قبال شهر داشته باشد یعنی هر شهروند در قبال شهر هم حق و هم تکلیف بر عهده دارد.

وی افزود: به جرات می گویم اگر زندگینامه شهدا بررسی شود در می یابیم که بیشترین سرمایه های انسانی ما در زمان های انقلاب بودند، باید همه ما تاریخ شفاهی انقلاب را بنویسیم و اگر می خواهیم ما نیز جزو تاریخ سازان باشیم باید از توان همه جامعه خصوصا توان هنرمندان استفاده کنیم.

عبداللهی خطاب به هنرمندان حاضر در جلسه تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها نظارت بر تماشاخانه ها و سینماهاست، طرح خود در خصوص سینماهای شهر را ارائه دهید ما نیز راغب به همکاری هستیم.

رئیس شورای شهر گرگان گفت: گرگان واقعا شهر فرهنگی است و واقعا به هنر توجه می کند ما نیز راغب هستیم کمک کنیم برای اینکه هنرمندان خود را معرفی کنیم، باید هنرمندان زمینه و بستر این آثار هنری را ارائه بدهند، راغب هستیم در المان ها از هنر شهروندان خودمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.