1396-07-05 05:24
1430
0
44568
نایب رئیس اتحادیه پوشاک گرگان:

فروش فرم مدرسه در تولیدی‌ها، تخلف است

نایب رئیس اتحادیه پوشاک، خرازی و لوازم ورزشی گرگان با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و تهیه فرم مدارس از سوی خانواده ها گفت: با توجه به آغزا سال تحصیلی جدید و معرفی مدیران مدارس، برای خرید فرم مدرسه از یک تولیدی، گله‌مندی‌هایی از سوی صاحبان فروشگاه‌های عرضه لباس مدارس به گوش می‌رسد که بهتر بود اداره آموزش و پرورش پیش از این، با اتحادیه پوشاک هماهنگی به عمل می‌آورد.

به گزارش گلستان ما، حسن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خطاب به مسوولان آموزش و پرورش اظهار کرد: قبل از شروع سال تحصیلی، اداره آموزش و پروش باید اعلام می‌کرد که مثلا فرم‌های مدارس باید با این رنگ‌ها توزیع شود و آن وقت اتحادیه پوشاک، فرم‌ها را در بین فروشگاه‌های شهر توزیع می کرد که با این کار، هم شهروندان قدرت انتخاب بیشتری داشتند و هم صاحبان فروشگاه‌ها متضرر نمی‌شدند.

به گفته وی تولیدکنندگان باید فرم مورد نیاز مدارس را تولید و با نظر اتحادیه پوشاک اقدام به عرضه در واحدهای مجاز و مورد تایید این اتحادیه کنند اما اکنون تولیدکنندگان، هم تولید می‌کنند و هم در حال توزیع و فروش فرم مدارس هستند که این کار براساس قوانین و ضوابط اتحادیه پوشاک، تخلف است!.

نایب رئیس اتحادیه پوشاک، خرازی و لوازم ورزشی شهرستان گرگان ادامه داد: اگر تولیدکنندگان بعد از تولید، فرم های مدارس را در فروشگاه‌های تحت نظارت ما قرار دهند و فروشگاه های مجاز تحت نظارت ما اقدام به فروش کنند ما می‌توانیم بر نرخ و چگونگی عرضه فروشگاه‌ها نظارت داشته باشیم اما در حال حاضر این اتحادیه هیچ مسئولیتی در قبال نحوه عرضه و قیمت فرم مدارس ندارد.

احمدی اضافه کرد: مراجعه‌کنندگان بسیاری مبنی بر گرانی نرخ فرم مدارس به این اتحادیه مراجعه می‌کنند که با توجه به اینکه عرضه فرم مدارس در تولیدی‌ها غیرقانونی است و زیر نظر ما نیست، نمی‌توانیم هیچ اقدامی انجام دهیم.

وی ادامه داد: طی جلسات متعدد از آموزش و پرورش و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواستیم که فروش و توزیع فرم مدارس را به اتحادیه پوشاک شهرستان گرگان واگذار کنند تا این اتحادیه با فروشگاه‌های مجاز تحت نظارتش نسبت به توزیع و فروش فرم مدارس اقدام کند اما متاسفانه آموزش و پرورش و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اصرار داشتند که برای کاهش هزینه‌ها و عرضه فرم مدارس با قیمت مناسب‌تر، تولیدکنندگان خود اقدام به فروش فرم مدرسه در تولیدی‌های خود کنند که این اقدام، باعث شد اکنون شاهد نابسامانی‌هایی در عرضه فرم مدارس با قیمت‌هایی بیش از قیمت مصوب در شهر گرگان باشیم.

*خانواده‌ها موارد تخلف را اعلام کنند

رئیس بازرسی اصناف استان گلستان در ارتباط با گرانی‌فروشی و عرضه فرم مدارس با قیمتی بیش از قیمت مصوب، گفت: هیچ یک از مراکز تولید فرم مدارس حق ندارند مبلغی اضافه‌تر از قیمت مصوب شده از خانواده ها دریافت کنند.
جمشید پورتراب‌زاده افزود: براساس قیمت مصوب، سری دوزی لباس فرم مدارس شهرستان گرگان در دوره اول ابتدایی پسران 28 هزار تومان و تک دوزی 33 هزار تومان است.

وی ادامه داد: سری‌دوزی لباس فرم مدارس شهرستان گرگان در دوره دوم ابتدایی پسران 30 هزار تومان است و برای سری دوزی لباس فرم مدارس دوره ابتدایی دختران 36 هزار تومان است.
رئیس بازرسی اصناف استان گلستان اضافه کرد: سری‌دوزی لباس فرم مدارس در شهرستان گرگان در دوره متوسطه اول پسران 53 هزار تومان و متوسطه دوم پسران 56 هزار تومان و متوسطه دختران 43 هزار و 500 تومان اعلام شده است.   
به گفته وی؛ اولیای دانش‌آموزان می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق سامانه 124 به ما اطلاع دهند تا موضوعات را بررسی و پیگیری کنیم.

بر این اساس، لازم است یک متولی خاص برای ساماندهی لباس فرم دانش آموزان در آموزش و پرورش مشخص شود و از تمام سلایق استفاده و شیوه نامه مناسبی تدوین شود تا هم مدیران و هم والدین از این وضعیت رضایت کافی را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.