1396-06-15 11:19
868
0
43726
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان:

فرهنگ قصه گویی احیا شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: قصه واسطه تربیتی است ،هرجا آموزش و پرورش به بن بست می خورد و نمی تواند پیام های خود را به مخاطبان منتقل کند دست به دامان قصه می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ «عبدالرحیم سیفی» امروز در آیین افتتاحیه بیستمین جشنواره قصه گویی  که در مجتمع فرهنگی هنری در گرگان برگزارشد، اظهار کرد: فرهنگ قصه گویی بیش از گذشته ترویج پیدا کند .

وی افزود: قصه ، مفاهیمی که برای بچه ها قابل فهم نیست را به شکل مخاطب پسند به بچه ها منتقل می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد:  قصه گویی  بواسطه اندرزها و ارزش های اخلاقی منتقل کننده آداب و رسوم به نسل بعدی می شود بنا براین پدران و مادران باید آن را جدی بگیرند .

قصه به تبلیغات نیازی ندارد

سیفی بیان کرد: قصه مقوله ای است که برای عجین شدن با انسان به تبلیغات نیازی ندارد بنابراین بسیاری از پیام های اخلاقی و ارزش های اخلاقی از دل قصه ها یاد می گیرند .

وی اذعان کرد: نشان دادن مفاهیمی همچون  "زشتی و زیبایی"، "بدی وزشتی"، "حق و باطل"  و.. با زبان قصه راحتراست.

این مقام مسئول با اشاره به طرح "بخوانیم و ببخشیم" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت:  اهدای کتاب های خوانده به دیگران و شریک کردن همه دوستان و کسانی که شاید دسترسی به آن ندارند از دل قصه گویی ها  استخراج شده است.

قدمت قصه گویی به اندازه تمدن ایرانیان است

وی اذعان کرد: علیرغم پیشرفت تکنولوزی هنوز قصه در بین خانواده های ایرانی از جایگاه والایی برخوردار چرا که خواستگاه  و قدمت آن  به اندازه تمدن ایرانیان است.

گفتنی است؛ در بیستمین جشنواره قصه گویی در گلستان از تعداد 102 قصه، تعداد 33 قصه به مرحله استانی راه یافتند که از این میان 6 نفر،  3 نفر در ببن مربیان، 1 نفر بخش ازاد،1 نفر نوجوان و 1 نفر در بخش پدر بزرگ و مادر بزرگ انتخاب می شوند  و 4 نفر از انها به بخش منطقه ای راه می یابند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.