1398-03-09 16:55
1328
0
63580
فرماندار گالیکش:

خانه فرهنگ گالیکش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شود / مرکز دیالیز گالیکش افتتاح می‌شود

فرماندار گالیکش گفت: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع برای جوانان خانه فرهنگ شهرستان بااعتبار 120 میلیون تومان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسین مایلی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات فرمانداری گالیکش گفت: مکان خانه فرهنگ در شهرستان گالیکش مشخص‌شده و به‌محض تخصیص اعتبار 120 میلیون تومان آن را تجهیز و راه‌اندازی می‌کنیم.

وی افزود: این مکان به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار گالیکش گفت: یکی دیگر از مصوبات جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در راستای سالم‌سازی جامعه ایجاد جاده سلامت است. دو مسیر کاجستان شهر گالیکش و ضلع شمالی جاده فارسیان برای جاده سلامت پیش‌بینی‌شده است.

به گفته وی، برآورد اولیه برای تخصیص اعتبار این جاده 400 میلیون تومان است. بخشی از اعتبارات این جاده از منابع داخلی شهرداری و بخشی نیز از 25 درصد بودجه اداره ورزش و جوانان تأمین می‌شود.

مایلی بیان کرد: شهرستان گالیکش در گذرگاه ورودی استان از شرق واقع‌شده و بیشترین آسیب‌های اجتماعی نسبت به دیگر نقاط استان متوجه این شهرستان است. سازوکار لازم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان دیده‌شده است.

وی ادامه داد: بیشترین آسیب‌های اجتماعی در شهرستان متعلق به زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست است. توانمندسازی بانوان و ایجاد فضای تفریحی در کاهش این آسیب‌ها تأثیر بسزایی دارد.

مایلی گفت: ایجاد پارک بانوان و بازارچه کارآفرینی و صنایع‌دستی برای زنان سرپرست خانوار از مطالبات جدی شهرستان بوده و به‌صورت جدی پیگیر آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های نشاط اجتماعی و شاد در شهرستان در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است. در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه شاد و بانشاط با حضور هنرمندان و بازیگران در این شهرستان برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان گالیکش بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر چهار دستگاه دیالیز بااعتبار 100 میلیون تومان بعد از ماه مبارک رمضان در شهرستان فعال می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دونیروی خانم و آقا برای ارائه خدمات به این بیماران در حال آموزش هستند. با توجه به ولتاژ ضعیف برق شهرستان در فصل گرما و به‌منظور کاهش آسیب به دستگاه‌های پزشکی شهرستان موتورپمپ موردنظر به مبلغ 200 میلیون تومان خریداری و راه‌اندازی شد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.