1398-01-29 11:57
924
0
62662
رئیس اداره ورزش و جوانان گالیکش:

گالیکش هزار و 400 ورزشکار سازمان‌یافته دارد / تنها 10 هیئت ورزشی فعال داریم

رئیس اداره ورزش و جوانان گالیکش تشکیل اتاق فکر در حوزه ورزش، پیگیری اختصاص مکانی برای ورزش شطرنج، راه‌اندازی ورزش شنا و افزایش سهم ورزش بانوان را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام اداره ورزش و جوانان این شهرستان برشمرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، جواد عجم در نشست صمیمی با جوانان و روسای هیئت‌های ورزشی گالیکش با ابراز خرسندی از وجود استعدادهای فراوان ورزش در این شهرستان، گفت: ورزشکاران گالیکش در برخی رشته‌ها در سطح استانی، ملی و بین‌المللی موفق به کسب مقام شده‌اند که باید موردتوجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه 1400 ورزشکار سازمان‌یافته در گالیکش داریم، افزود: در حال حاضر 25 هیئت ورزشی در گالیکش وجود دارد که فقط 10 هیئت آن فعال است که تلاش داریم تعداد هیئت‌های فعال را به 20 هیئت افزایش دهیم.

وی با اذعان به وجود مسائل و مشکلات در هیئت‌های ورزشی گالیکش، اضافه کرد: برای رفع این مسائل باید از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه ظرفیت نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و دیگر ادارات و نهادهای این شهرستان و استان گلستان استفاده شود.

عجم، تشکیل اتاق فکر در حوزه ورزش، پیگیری اختصاص مکانی برای ورزش شطرنج، راه‌اندازی ورزش شنا و افزایش سهم ورزش بانوان را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام اداره ورزش و جوانان گالیکش برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهر گالیکش نیز در این جلسه از مساعدت شورا و شهرداری برای لوله‌کشی آب شرب و احداث سرویس‌های بهداشتی زمین فوتبال این شهر خبر داد و گفت: این نهاد برای رفع مشکل سقف یکی از سالن‌های ورزشی شهر اقدام و کمک‌های مالی موردی نیز به هیئت بوکس داشته است.

حمید خانی راد افزود: شورای شهر و شهرداری گالیکش در حد توان به هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران قهرمان کمک می‌کنند و در بودجه امسال خود اجرای فاز نخست جاده سلامت از ورودی شهر تا دانشگاه پیام نور، احداث سه‌دهنه پل کوچک در این مسیر و تأمین روشنایی بلوار وسط خیابان گلزار شهدا را در دستور کار دارد.

محمود صباغیان رئیس هیئت فوتبال گالیکش در این جلسه گفت: بیش از بیست سال است که مالکیت تنها زمین فوتبال این شهرستان در گالیکش با مشکل روشن شدن وضعیت سند آن مواجه بود که به حمدالله این مشکل باهمت مسئولین مربوطه مرتفع گردیده ولی همچنان از سال‌های نخست انقلاب تاکنون این زمین ورزشی از امکانات اولیه نظیر لوله‌کشی آب شرب، سرویس‌های بهداشتی و نگهبانی محروم است و سکوی تماشاگر در این میدان سال‌هاست که نیمه‌تمام رهاشده است.

علی‌اکبر بارانی رئیس هیئت کاراته این شهرستان هم از عدم تأمین هزینه ورزشکاران برای مسابقات برون‌مرزی و داخل استان خبر داد و گفت: این هیئت علی‌رغم داشتن استعدادهای فراوان و قهرمانان بین‌المللی، آسیایی، کشوری و استانی و شهرستانی متعدد با مشکل اسپانسر مواجه است و اکثراً ورزشکاران با هزینه شخصی سعی در رفع مشکلات دارند.

رسول خسروی رئیس هیئت وشو گالیکش نیز گفت: نداشتن اسپانسر یکی از مشکلات اصلی ورزشکاران در این شهرستان است.

موسی اکبری رئیس هیئت ورزش‌های همگانی اظهار داشت: برای این بخش ۲۳ رشته تعریف‌شده است که در حال حاضر به علت وجود مشکلات اعتباری فقط سه رشته پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ایروبیک فعال‌اند.

دبیر هیئت فوتبال نیز عنوان داشت: حدود بیش از بیست سال است که ما فقط در جلسات مشکلات را مطرح می‌کنیم ولی هیچ خبری از رفع مشکلات وجود ندارد.

رضا خسروی افزود: بااینکه استعدادهای فراوانی در این شهرستان داریم ولی برای برگزاری این مسابقات حتی شهرستانی خجالت می‌کشیم میهمانان دعوت‌شده با مشکل سرویس بهداشتی و حتی آب آشامیدنی در این میدان مواجه بشوند.

یعقوب قمی تمکی رئیس ورزش‌های بومی و محلی و رئیس ورزش روستایی برای این قسمت ۴۴ رشته رزشی را تعریف کرد و گفت: هیچ بودجه‌ای برای سرپا نگه‌داشتن رشته‌های ورزشی نداریم.

محمود قربانی رئیس هیئت شطرنج در این جلسه عنوان کرد: با توجه به اینکه استعدادهای خوبی در این رشته داریم و حتی سال گذشته در لیگ برتر شرکت داشتیم ولی حتی از داشتن یک مکان برای تمرین محرومیم.

هاشم‌آبادی رئیس هیئت کشتی از اینکه ورزشکاران در این رشته در یک سالن به‌طور مشترک و نامنظم با چند رشته‌های مختلف  فعالیت دارند و ورزشکاران با نداشتن تشک کشتی و مکان مستقل در گوشه‌ای از این سالن مواجه بوده؛ همچنین امراض پوستی آنان را تحدید می‌کند انتقاد کرد.

هادی شاقوزایی رئیس هیئت بوکس این شهرستان ضمن اعلام رضایت و قدردانی از رئیس جدید ورزش و جوانان این شهرستان گفت: با توجه به اینکه سال‌ها بود که تنها رینگ بوکس ما در حال نابودی بود ولی با درایت رئیس جدید ورزش و جوانان این مشکل به حمدالله مرتفع شد و مکانی مناسب در اختیارمان قرار داده شد.

وی از افتتاح این مکان در آینده نزدیک خبر داد.

شاقوزایی خاطرنشان ساخت: به حمدالله این رشته ورزشی از استعدادهای بالایی برخوردار است که نمونه آن در سال ۹۷ سه ملی‌پوش داشتیم که دو تن از آنان در رده نوجوانان و ۱ تن در رده جوانان فعالیت دارد.

وی افزود: بوکس گالیکش به‌عنوان قطب بوکس استان گلستان در مسابقات کشوری مطرح است.

رئیس بوکس گالیکش از اینکه در مسابقات در مسابقات کشوری که در این شهرستان با مشکلات عدیده برگزار شد مسئولین غول تحویل رینگ بوکس را دادند ولی تاکنون تحقق‌نیافته است.

رئیس هیئت تکواندو گالیکش تنها مشکل اساسی این رشته را نداشتن سالن اختصاصی اعلام داشت.

سید حسین حسینی گفت: ما در حال حاضر در سالنی که مشکل سیستم گرمایشی و سرمایشی دارد فعالیت داشته و تمرینات هوازی را در تنها استادیوم ورزشی این شهر که فاقد نگهبان بوده و این میدان برای ورود احشام و خودروهای متفرقه آزاد است و با توجه به ناهمواری‌های ایجادشده در این زمین، ورزشکاران این رشته و فوتبالیست‌ها با مشکلات عدیده جسمی به‌خصوص برای پاهایشان مواجه می‌باشند.

علی کلانتری از رشته بدن‌سازی با لحن خاصی اظهار داشت: وقتی بااین‌همه مشکلات هیئت‌های ورزشی حتی در رشته شطرنج مواجه هستیم بنده باکمال شرمندگی از اعلام مشکلاتمان صرف‌نظر می‌کنم.

تنها خانم‌رئیس هیئت در گالیکش در رشته بدمینتون می‌گوید: نزدیک مسابقات که می‌شود مسئولین از ما انتظار آوردن مدال‌های رنگی را دارند ولی از مکان مناسب برای تمرین و حتی امکانات اولیه محرومیم.

زهرا خسروی گفت: در این شهرستان بانوان فعال فراوانی داریم ولی با مشکلات عدیده نداشتن ایستگاه سلامت اختصاصی ویژه بانوان برای تمرینات و جاده سلامت روبرو هستیم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.