1397-11-18 18:38
2317
0
61040
به مناسبت دهه مبارک فجر برپا شد؛

چهارمین نمایشگاه خوشنویسی مشترک انجمن خوشنویسان در گالیکش + تصاویر

به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی چهارمین نمایشگاه خوشنویسی دوره‌ای مشترک انجمن خوشنویسان گالیکش در مدارس دخترانه شاهد و شهید صباغیان برپا شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، سرپرست انجمن خوشنویسان شهرستان گالیکش در خصوص برپایی این نمایشگاه گفت: اجرای زنده خوشنویسی توسط خوشنویسان شعبه و هنرجویان انجمن محصل در دبیرستان‌های فوق دخترانه شاهد و شهید صباغیان ازجمله برنامه‌هایی بود که در این نمایشگاه به انجام رسید.

سید احمد صفی الحسینی افزود: معرفی فعالیت‌های انجمن از مدت شروع فعالیت، اهدای آثار خوشنویسی نوشته‌شده در محل و آثار آماده‌شده قبلی، به مدعوین، دبیران، کارکنان و دانش آموزان دبیرستان شاهد بنت‌الهدی از برنامه‌های دیگر این نمایشگاه بود که با بازدید شهردار و اعضای شورای اسلامی گالیکش، مسئولین، فرهنگیان و استقبال پرشور دانش آموزان آموزشگاه‌ها همراه شد.

به گفته وی انجمن خوشنویسان گالیکش به‌عنوان متولی امر خوشنویسی و تنها مرجع رسمی آموزش این هنر قدسی در شهرستان بر خود وظیفه می‌داند که در معرفی هرچه بهتر به عامه مردم و جذب حداکثری علاقه‌مندان به این هنر والا، این راه را (نمایشگاه‌های دوره‌ای در مدارس) ادامه دهد.

صفی الحسینی اظهار داشت: به نظر می‌رسد که  از بهترین مسیرهای معرفی و فرهنگ‌سازی برای گرایش به خوشنویسی در نسل نونهال و نوجوان همین آشنایی و آموزش در این مقاطع باشد.

سرپرست انجمن خوشنویسان شهرستان گالیکش گفت: متأسفانه هنوز آموزش‌وپرورش ما با مشکلات فراوان در تدوین کتاب، کمبود نیروی متخصص هنر و آموزش سلیقه‌ای هنر در مدارس و عدم نظارت بر وضعیت آموزش در مدارس روبرو است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه بیست‌ساله بنده در امر آموزش هنر در آموزش‌وپرورش و لمس این مشکلات از نزدیک نیاز به تلاش و همت بیشتر متولیان امر هنر احساس می‌شود که صدالبته واجب می‌نماید.

صفی الحسینی افزود: بدین منظور انجمن خوشنویسان هم به سهم خود مکلف به انجام فعالیت در امر آموزش خوشنویسی است تا این خلأ را بتواند در بحث مخاطب عام و خاص به سهم خود جبران کند.

وی اضافه کرد: همکاری نهادهای متولی امر فرهنگ و هنر در هر صنف و کسوتی به جریان سازی مثبت در گرایش جامعه به هنر، مخصوصاً خوشنویسی به‌عنوان هنر متعالی و قدسی لازم و واجب است.

به گفته وی، چه‌بسا که این فرایند چنان یک سیستم عمل می‌کند و باید مکانیسم‌های آن به‌درستی انجام‌وظیفه کند تا خروجی آن قابل‌قبول و مثبت باشد.

سرپرست انجمن خوشنویسان گالیکش گفت: انجمن خوشنویسان گالیکش بر آن است که باهمت استعدادها و ظرفیت‌های موجود خود در مدت فعالیت، ( از سال 96) بر امر توسعه فرهنگ خوشنویسی در شهرستان نمایشگاه‌های دوره‌ای در مدارس دنبال کند.

صفی الحسینی در پایان گفت: از مدیریت آموزشگاه شاهد بنت‌الهدی و آموزشگاه شهید صباغان که در برپایی این نمایشگاه تشکر نمایم. هنرمندانی که در این امر انجمن را یاری کردند و آثار آن‌ها در این نمایشگاه به نمایش درآمد آقای یحیی ممشلو، خانم‌ها سرایلو، آیدا ملکان، عاطفه مالکی، کوثر خسروی و حنانه صفی الحسینی، که بجاست از آن‌ها تشکر نمایم.

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

nilkooh3319 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.