1397-06-15 15:05
762
0
56721
فرماندار گالیکش:

روستاهای بدون معتاد گالیکش شناسایی و معرفی می‌شوند

فرماندار گالیکش گفت: با هرگونه کشت گیاهان مخدر در روستاها با جدیت مقابله می‌کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، صبح امروز حسن خسروی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گالیکش گفت: با توجه به ایجاد تشکلی که اخیراً درزمینهٔ پیشگیری از اعتیاد و بهبودی معتادان فعالیت خود را آغاز نموده است، شایسته است اعضای این شورا تمام توان و تلاش خود را در خصوص همکاری و هماهنگی با این تشکل بکار گیرند.

nilkooh3106

وی با اشاره به دستور استاندار گلستان در خصوص معرفی روستای بدون معتاد، اظهار داشت: با مشخص شدن وظایف هر یک از کمیته‌ها، اعضای این شورا در جهت هماهنگی و بهره‌گیری از تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در سطح شهرستان در خصوص شناسایی و معرفی روستای بدون معتاد اهتمام ورزند.

فرماندار گالیکش ضمن تأکید بر لزوم ایجاد قرارگاه فرهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بخشداران موظف‌اند با همکاری نیروی انتظامی، شوراهای اسلامی و دهیاران نسبت به فرهنگ‌سازی و پیشگیری از اعتیاد در روستاها اقدام نموده و با هرگونه کشت گیاهان مخدر با جدیت مقابله نمایند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان ضمن تقدیر از عملکرد و فعالیت شورای هماهنگی با مواد مخدر این شهرستان گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر علاوه بر روند جاری، باید اقدام فوق‌العاده‌ای صورت پذیرد.

محمود رضا روحانی فر با اشاره به وجود این آسیب اجتماعی در سراسر دنیا افزود: در حال حاضر 250 میلیون نفر به استعمال مواد مخدر مبادرت می‌کنند.

وی گفت: نرخ شیوع این آسیب اجتماعی در گلستان بر اساس آمار سال 1390 برابر 2.63 درصد بوده است که متأسفانه در پایان سال 1394 این میزان با افزایشی فزاینده به 14 درصد و به جمعیتی بالغ‌بر 170 الی 180 هزار نفر رسیده است.

روحانی فر در پایان با اعلام بالا بودن نرخ شیوع اعتیاد در گلستان اظهار داشت: مواردی همچون طلاق، فقر، بیکاری، خودکشی و ... نیز از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی وابسته به اعتیاد است که با تأسف باید اذعان داشت در جامعه امروز رو به گسترش است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.