1397-04-27 11:03
1497
0
55311
به مناسبت دهه کرامت؛

نخستین همایش خادم یاران رضوی در گالیکش برگزار شد + تصاویر

عصر دیروز در کانون شهید محمدباقر خسروی گالیکش نخستین همایش خادم یاران رضوی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، سید حسین علوی مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان گلستان در این همایش گفت: خدام رضوی در این ایام به مناسبت دهه کرامت در 14 شهرستان گلستان، 32 استان کشور و 20 کشور جهان تحت عنوان کاروان زیر سایه خورشید معارف رضوی را تبیین می‌کنند.

nilkooh3050 1

سید حسین علوی با تقدیر از خدمات خوب مرحوم حجت‌الاسلام واعظ طبسی تولیت سابق آستان قدس رضوی افزود: اتفاق‌های خوبی در آستان قدس رضوی و پس از معرفی آیت‌الله رییسی توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان تولیت جدید در آستان قدس رضوی افتاده است.

به گفته مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان رهبر معظم انقلاب در حکم خود 7 بند را برای تولید آستان قدس رضوی برشمردند که تبیین معارف رضوی و تلاش برای محرومیت‌زدایی را در اولویت این حکم قراردادند.

علوی اظهار داشت: گسترش معارف رضوی و محرومیت‌زدایی جامعه کار حجیمی است که وظیفه مندی آستان قدس رضوی را زیاد کرد و خدام گذشته آستانه قدس نمی‌توانستند این حجم کاری تعریف‌شده را در ابعاد کشوری پوشش دهند.

وی با اشاره به اینکه پس از تأکیدات معظم له تصمیم بر آن شد که دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان‌ها تشکیل شود گفت: حرم رضوی تنها در مشهد نیست و کل جمهوری اسلامی ایران حرم رضوی است. هرکسی در محل زندگی خود با تبیین معارف رضوی و خدمت به محرومین می‌تواند خادم علی ابن موسی‌الرضا علیهم‌السلام باشد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان افزود: برای آنکه اتفاق‌های خوب خدمت‌رسانی تحت مدیریت استان قدس رضوی در کشور بیفتند طرح خادم یاران رضوی مطرح شد.

علوی اضافه کرد: دفتر آستان قدس رضوی در گلستان با انجام 140 خدمت موضوعی در این استان تشکیل شد.

وی بیان کرد: این خادمان می‌توانند به‌صورت عمومی و تخصصی خدمات ارائه کنند و به فعالیت آن‌ها برای تعیین سطح امتیاز داده می‌شوند. زمانی برای خدمت در آستان قدس رضوی حضور می‌یابند و زمان‌ها دیگر را در دفتر خادم یاری شهرستان خدمت می‌کنند.

nilkooh3050 1

ایجاد تمدن نوین اسلامی هدف ماست

امام‌جمعه شهرستان گالیکش نیز در این همایش با اشاره به روایتی از امام رضا علیهم‌السلام گفت: در خدمت به اهل ایمان و برآوردن حوائج مؤمنان جدیت داشته باشید که پس از انجام واجبات هیچ عملی بهتر از آن نیست.

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری افزود: هدف از برگزاری این همایش و جلسات آن است که زندگی ما یک زندگی اسلامی بشود و با سبک زندگی دینی و اسلامی و رضوی آشنا شویم.

به گفته وی ما به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم که با آن امنیت، رفاه، فرهنگ، سیاست اسلامی، تجارت و ... اسلامی در جامعه ایجاد شود.

شایان‌ذکر است در حاشیه این مراسم از شهروندان گالیکشی علاقه‌مندان برای طرح خادم یاری استان قدس رضوی ثبت‌نام شد.

همچنین نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط هنرمندان ممتاز انجمن خوشنویسان گالیکش با موضوع امام رضا علیهم‌السلام در این همایش برگزار شد؛ که مورد استقبال عموم و مسئولین قرار گرفت.

nilkooh3050 1

nilkooh3050 1

nilkooh3050 1

nilkooh3050 1

nilkooh3050 1

nilkooh3050 1

nilkooh3050 1

nilkooh3050 1

nilkooh3050 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.