1397-04-27 07:03
567
0
55303
در همایش عفاف و حجاب گالیکش مطرح شد؛

حجاب؛ پرچم هویتی، ملی، دینی و مذهبی ماست/ مسئله عفاف فراتر از حجاب است + تصاویر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: جامعه‌ای که مردان پاک و نگاه پاک مردانه نداشته باشد، زنانش نمی‌توانند در امان باشند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در مراسم گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در کانون شهید محمدباقر خسروی با اشاره به ویژگی‌های حضرت معصومه (س) گفت: در بین فرزندان امام کاظم (ع) بعد از امام رضا (ع) کسی همسنگ و برابر با او نیست.

nilkooh3049 1

خانم کلثوم غفاری در ادامه علم و دانش حضرت معصومه را از خصوصیات برجسته ایشان برشمرد و افزود: بر اساس روایات و احادیث، حضرت معصومه (س) در کنار حضرت فاطمه (س) ازجمله بانوانی است که دارای مقام شفاعت است.

وی ضمن اشاره به عصمت حضرت معصومه (س) گفت: آن حضرت بعد از وفاتش توسط امام رضا (ع) لقب معصومه دریافت کرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ضمن گرامیداشت هفته عفاف حجاب تصریح کرد: حجاب، پرچم هویتی، ملی، دینی و مذهبی ماست اما موضوع فراتر از آن، مسئله عفاف است.عفاف یعنی برای خود حریمی مشخص نموده و از آن حریم محافظت کنیم و اجازه ندهیم نگاه ناپاک آن حریم را آلوده کند.

وی عنوان کرد: عفاف یعنی درون خود را از هر نوع آلودگی و پلیدی پاک‌کنیم به‌گونه‌ای که همین عفت باعث شرم و حیای ما بشود.

nilkooh3049 1

غفاری بابیان اینکه حفظ عفاف و حجاب برای همه است و به‌مانند ایمان و تقوا، زن و مرد ندارد، به مادران توصیه کرد: برای حفظ عفاف در جامعه، پسران نیز باید در خانواده‌ها خوب تربیت شوند که دختران جامعه احساس امنیت بکنند.

وی افزود: جامعه‌ای که مردان پاک و نگاه پاک مردانه نداشته باشد، زنانش نمی‌توانند در امان باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با ابراز خرسندی از فعالیت‌های بانوان سطح شهرستان گالیکش در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور نه‌تنها این تشکل‌ها بلکه آحاد مردم باید باکار و تلاش و کوشش کمک کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: بانوان با آگاهی، بینش و مطالعه و خردورزی مسائل را تجزیه‌وتحلیل کنند و بنیان خانواده را تحکیم ببخشند.

nilkooh3049 1

توانمندسازی زنان و دختران ضرورت تحقق توسعه پایدار

فرماندار گالیکش نیز در این مراسم گفت: توسعه پایدار در جامعه با دخالت همه ظرفیت‌ها ازجمله دختران وزنان محقق می‌شود.

حسن خسروی افزود: یکی از ویژگی‌های یک دختر ازنظر اسلام دین‌مدار بودن و توجه به تعالیم اسلامی است.

وی اظهار داشت: قوانینی که در اسلام وجود دارد قطعاً در تربیت فرزندان و نسل صالح مؤثر خواهد بود.

خسروی تقوا را یکی دیگر از ویژگی‌های یک دختر ازنظر اسلام برشمرد و بیان کرد: تقوا عامل مهم مصونیت زنان از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است که باعث حیا و عفت خواهد شد.

nilkooh3049 1

فرماندار گالیکش نقش دانش را در ایجاد یک زندگی ایده آل بااهمیت دانست و خاطرنشان کرد: خانم‌ها با ارتقای سطح دانش خود در ابعاد مختلف می‌توانند سعادت و موفقیت زندگی خود را تأمین کنند.

وی ضمن اشاره به استفاده از عقل در همه امورات زندگی، تصریح کرد: زندگی سعادتمندانه درگرو داشتن تعقل است.

خسروی اظهار داشت: تمسک به زندگی حضرت معصومه (س) به‌عنوان الگوی برتر یک دختر مسلمان می‌تواند به ایستادگی و مقاومت در مقابل تهاجم فرهنگی و آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد کمک کند.

فرماندار گالیکش در پایان گفت: توسعه پایدار در جامعه با دخالت همه ظرفیت‌ها محقق می‌شود که یکی از این ظرفیت‌ها زنان و دختران می‌باشند. دولت و سازمان‌های مردمی با توانمندسازی زنان در زمینه‌های مختلف، بهداشت روحی و سلامت جسمی و همچنین آموزش‌های شغلی می‌توانند کمک فراوانی به پیشرفت و توسعه پایدار جامعه کنند.

nilkooh3049 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.