1397-03-04 12:59
871
0
53725
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در گالیکش:

شهرداری صادق‌آباد بر اساس چارت سازمانی جذب نیرو کند/ از انتخاب شهردار صادق‌آباد رضایت داریم

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: سیاست دولت کمک مالی به شهرداری‌های کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت بر پایه عدالت محوری است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، طیبه خلیلی در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش اظهار داشت: بودجه مالی شهرداری‌های با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر در سال 96 نسبت به سال 95، حدود 40 درصد افزایش داشته است.

nilkooh3001 1

وی افزود: 29 شهر در استان گلستان با جمعیت یک‌میلیون و 58 هزار نفر کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارد 281 درصد افزایش و کمک‌های مالی ملی و استانی را در سه‌ماهه آخر سال 96 به شهرداری‌ها داشتیم.

به گفته مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با توجه به اینکه ساخت‌وسازها و عایدات و عوارض شهرداری‌ها به حداقل رسید است؛ در این راستا شهرداری‌ها باید برای استفاده از کمک‌های ملی و استانی برنامه‌های مدون همراه با تعیین استراتژی مناسب ارائه کنند.

به گفته خلیلی شهرداری‌های باید با ایجاد درآمد پایدار به خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان بپردازند در این راه جذب سرمایه‌گذار باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که شهردار صادق‌آباد داشتند در سال جاری یک کمک 97 میلیون و 500 هزارتومانی به شهرداری صادق‌آباد از توابع شهرستان گالیکش از محل بودجه سال 96 تخصیص یافت.

وی افزود: همچنین سهمیه قیر رایگان سال 97 که برای شهر صادق‌آباد اعلام‌شده 297 میلیون تومان و برای شهرداری گالیکش 452 میلیون تومان است که روز گذشته در سامانه اعتبارات شهرداری‌ها ثبت شد.

خلیلی با اشاره به افزایش نیروی انسانی در بیشتر شهرداری‌ها، تأکید کرد: متأسفانه در ادوار گذشته جذب نیروی انسانی در حوزه شهرداری‌ها غیر کارشناسی و غیرتخصصی به بدنه شهرداری‌ها اضافه‌شده که در حال حاضر پرداخت حقوق آن‌ها با مشکل مواجه است.

وی یادآور شد: از شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری‌های جدید تأسیس می‌خواهیم اهتمام جدی در این بحث داشته و جذب نیروی انسانی از طریق چارت سازمانی و به‌صورت آزمون و دیگر مراحل صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: در اولویت و رویکرد و سیاست‌های اجرایی استانداری گلستان برای کل شهرداری‌های استان 300 نفر اشتغال در نظر گرفته‌شده و انتظار می‌رود شهرداران بسته پیشنهادی خود را در قالب بخش خصوصی و افزایش اشتغال پایدار به دفتر امور شهری استان ارائه دهند.

خلیلی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی شهرداری‌ها تفکیک از مبدأ در حوزه پسماند و بازآفرینی شهری و توجه به بافت فرسوده شهری و جلوگیری از حاشیه‌نشینی و جلوگیری از بافت‌های ناکارآمد باشد.

وی تصریح کرد: در استان گلستان 3 شهر جدید تأسیس داشتیم که از انتخاب شهرداران این 3 شهر به علت آشنایی با مدیریت شهری تجربه کافی در مدیریت شهری نسبت به دیگر شهرداران رضایت داریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.