1396-12-17 11:30
725
0
51357
در هفته منابع طبیعی؛

افراد ناشناس 144 درختان بوستان شهدای شهر گالیکش را قطع کردند + تصاویر

شهردار گالیکش می‌گوید که فرد یا افرادی شب گذشته اقدام به قطع تمامی 144 نهال کاشته شده در بوستان جدیدالاحداث شهدای این شهرستان کردند.

به گزارش گلستان ما، رمضانعلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: بوستان 144 شهید و شهدای مدافع حرم شهر گالیکش شهریور امسال با حضور برخی خانواده‌های معظم شاهد نهال‌کاری شده بود.

وی افزود: شب گذشته فرد یا افرادی اقدام به قطع تمامی 144 نهال غرس شده در این بوستان که به یاد 142 شهید والامقام شهرستان گالیکش و دو شهید مدافع حرم این شهرستان غرس شده بود، کرده و از محل متواری شده‌اند.

خسروی اضافه کرد: این فرد یا افراد که تلاش برای شناسایی آنان توسط انتظامی آغازشده، یک دستگاه کانکس نصب‌شده در حاشیه این بوستان را که متعلق به شهرداری بوده، به داخل دره سرنگون کرده‌اند. بعلاوه اقدام به تخریب سطل‌های زباله و نیمکت‌های تعبیه‌شده کرده‌اند.

شهردار گالیکش از عموم شهروندان دعوت کرد تا عصر 18 اسفند ماه در بوستان شهدا این شهرستان حاضر و دوباره اقدام به قرس 144 درخت به نام شهدا کنند.

به گزارش " نیلکوه " چهار سال قبل و در زمان شهرداری سابق گالیکش «مرتضی امینی» مراحل احداث پارکی بانام بوستان شهدا در ورودی پارک جنگلی فارسیان گالیکش آغازشده بود که باروی کار آمدن شوراییان دوره چهارم مراحل ساخت و تکمیل آن به فراموشی سپرده شد.

شهریورماه امسال مسئولین گالیکش در آیینی به یاد ۱۴۲ شهید دفاع مقدس و 2 شهید مدافع حرم این شهرستان اقدام به کاشت ۱۴۴ نهال از انواع چنار و اقاقیا در این بوستان کردند.

این بوستان سطحی بالغ‌بر ۲ هزار مترمربع احداث‌شده بود.

شورای شهر گالیکش نیز در بیانه‌ای در این رابطه آورده است:

مقام معظم رهبری: «توجه به درخت و گیاه توجه به تأمین فضای حیاتی بر انسان است»

متأسفانه صبح امروز در پی برخی گزارش‌ها مردمی، مأمورین فضای سبز شهرداری در جریان تخریب بوستانی قرار گرفتند که مزین به نام مقدس شهدای شهرستان بود.

شب گذشته افرادی نامعلوم اقدام به قطع کلیه درختان بوستان ۱۴۲ شهید شهرستان گالیکش کردند که شهریورماه ۹۶ در هفته دفاع مقدس در مسیر پارک جنگلی فارسیان افتتاح‌شده بود و در پایان کانکسِ نگهبانی موجود در محل را به ته دره انداختند.

این اقدام ناشایست در حالی اتفاق افتاد که این روزها به مناسبت هفته درختکاری و تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر توسعه فضای سبز، شهروندان و هم‌وطنان عزیز در سراسر نقاط ایران اقدام به کاشت نهال می‌نمایند.

این عمل غم‌بار و قطع درختان بوستان شهدا که صبح امروز موجب ناراحتی اعضای شورای شهر، شهردار و کل مجموعه شهرداری گالیکش گردید را توهین به شهدای گران‌قدر و مردم شریف و شهیدپرور گالیکش می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم و همچنین خواستار اشد مجازات برای مسببین این امر هستیم.

در پایان از کلیه شهروندان عزیز تقاضا می‌شود اگر در این رابطه اطلاعاتی دارند سریعاً آن را به شهرداری گالیکش انتقال دهند.

nilkooh2916 1

nilkooh2916 1

nilkooh2916 1

nilkooh2916 1

nilkooh2916 1

nilkooh2916 1

nilkooh2916 1

nilkooh2916 1

nilkooh2916 1

nilkooh2916 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.