1396-07-21 16:58
852
0
45212
به مناسبت هفته ایمنی و اقدامات تأمینی در سپاه؛

همایش پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در گالیکش برگزار شد + تصاویر

همایش توجیهی و آموزش و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در سپاه شهرستان گالیکش برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، به مناسبت هفته ایمنی و اقدامات تأمینی در سپاه همایش توجیهی و آموزش و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در سپاه گالیکش با حضور کارکنان این ناحیه برگزار شد.

nilkooh2705 1

سرگرد امیر قزلسفلو از پلیس پیشگیری شهرستان گنبدکاووس گفت: فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که بااینکه عمر خیلی زیادی ندارند، توانسته‌اند به‌خوبی در زندگی مردم جا باز کنند.

وی افزود: مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروه‌های اجتماعی متفاوت در فضای مجازی کنار هم آمده‌اند و از فاصله‌های بسیار دور در دنیای واقعی، از این طریق باهم ارتباط برقرار می‌کنند.

به گفته قزلسفلو امروزه روش‌های ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش‌یافته است. پست الکترونیک، پیام‌های کوتاه، چت روم‌ها، وب پایگاه‌ها و بازی‌ها، روش‌هایی برای گسترش و حفظ روابط اجتماعی شده‌اند.

مسئول پلیس پیشگیری گنبدکاووس اظهار داشت: امروزه خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود مواجه با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، رسانه‌های مدرن و ... است که هرکدام به‌نوبه خود بخشی از فرآیند تأثیرگذاری در خانواده را هدف گرفته‌اند.

وی افزود: بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای که به‌طور تخصصی تمام تمرکز خود را بر مقوله خانواده نهاده است و پیام مشترک برنامه‌های این شبکه‌ها عبارت‌اند از: "ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام‌گسیخته در مقابل ساختار خانواده، عادی‌سازی خیانت همسران به یکدیگر، عادی جلوه دادن روابط جنسی دختر و پسر پیش از ازدواج، ترویج فرهنگ همباشی به‌جای ازدواج و عادی جلوه دادن سقط‌جنین برای دختران" هستند.

قزلسفلو به گسترش فضای مجازی و تهدیدات آن اشاره کرد و گفت: در گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین نیز تغییراتی به وجود آورده است که ازجمله آن به کاهش نقش خانواده به‌عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین و ایستادن در برابر یکی از والدین یا هر دو را می‌توان نام برد.

وی افزود: در بحث ازدواج‌ها نیز مسائلی چون ناپایداری ازدواج‌ها، تغییر الگوی همسرگزینی، نداشتن مهارت‌هایی برای ازدواج ناتوانی والدین برای آموزش به فرزندان، افزایش روابط دختر و پسر در زمان نامزدی بدون عقد، تمایل به دریافت مهریه‌های سنگین، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش تنوع‌طلبی جنسی مردان و … را می‌توان اشاره کرد.

قزلسفلو اضافه کرد: تغییراتی که در حوزه دینی در جامعه رخ‌داده، کاهش آموزه‌های دینی در خانواده، دوری خانواده از شریعت، کم‌رنگ شدن حریم‌های دینی در روابط خانوادگی است.

nilkooh2705 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.