1395-03-07 06:57
1126
0
32664
در ادامه طرح جهانی کمربند صلح یادواره شهدای گمنام ایران‌زمین؛

دوچرخه‌سوار جانباز 65درصد تهرانی وارد گالیکش شد + تصاویر

دوچرخه‌سوار جانباز با ورود به شهر گالیکش به ‌مزار شهدای گمنام این شهر جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدا رفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، سید مسعود طباطبایی، دوچرخه‌سوار جانباز تهرانی با ورود به شهر گالیکش به مزار شهدای گمنام این شهر جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدا رفت.

این دوچرخه‌سوار با استقبال جمعی از مسئولان محلی و اهالی گالیکش روبه‌رو شد و اقدام به کاشت نمادین نهال سرو در جوار قبور شهدای گمنام گالیکش کرد.

nilkooh1267 1

سید مسعود طباطبایی جانباز 65 درصد ارتش است و از سال 1382 طرح جهانی کمربند صلح یادواره شهدای گمنام ایران‌زمین را باهدف پیاده‌روی دور دنیا ارائه کرده و مسیرهای تهران - قم، قم - کربلا، ایران - ترکیه و تهران- مشهد را به‌صورت انفرادی و گروهی با پای پیاده پیموده است.

وی گفت: در سال 89 پس از دیدار با روسای جمهور و وزرای امور خارجه سفر به دور دنیا با دوچرخه را آغاز کرده است که متأسفانه در سفر به آلمان و ایتالیا با عدم موفقیت مواجه شد و به ایران بازگشت.

طباطبایی با اشاره به اینکه به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس از اردیبهشت سال 90 به‌صورت انفرادی از پاسارگاد به شلمچه را رکاب زده است، تصریح کرد: در مرحله اول سفرهای استانی در 51 استان رکاب زده است و این در حالی است که برخی استان‌ها را چند بار وارد و خارج‌شده است.

وی افزود: به مناسبت روز جانباز سفر حال حاضر خود را با عنوان یادمان حماسه‌سازان تاریخ‌ساز با مبحث کاشت درخت در آرامگاه شهدای گمنام و مراکز تاریخی کشور با پیام «بحران‌های زیست‌محیطی را جدی بگیریم» و «اهدای خون و اهدای عضو تبلور انسانیت است» و در راستای «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» از مشهد مقدس تا دهلاویه آغاز کردم.

nilkooh1267 1

فرماندار گالیکش در دیدار با این جانباز ضمن تأکید بر عظمت و جایگاه شهیدان، آزادگان و ایثارگران انقلاب اسلامی و لزوم توجه ویژه به آنان و خانواده‌هایشان گفت: شما (جانبازان) چه در زمان دفاع مقدس و چه اکنون بالندگی و سرزندگی را با خود برای جامعه به ارمغان آورده‌اید.

حسن خسروی افزود: وقتی مردم و مسئولین مشاهده می‌کنند که شما عزیزان با این انرژی و شور و حال ارزش‌ها و نام و یاد ایثارگری‌ها را زنده نگه می‌دارید برایشان و برای مردم جالب و تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما را هم دعا بکنید که برای ادای وظایفی که داریم و برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ، درست عمل بکنیم.

سید مسعود طباطبایی نیز در این دیدار گفت: ما پرچم صلح جهانی را طراحی کردیم و قرار شد در سفرها به روسای جمهور کشورهای مختلف تقدیم کنیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم کار فرهنگی در خصوص تبیین پایمردی‌ها و رشادت‌های 8 سال دفاع مقدس گفت: تنها نام یک خیابان را به اسم شهید کردن کفایت نمی‌کند و ما باید با اندیشه‌های این بزرگواران اسطوره‌سازی کنیم. امثال شهید فهمیده یک اسطوره‌اند و ما باید به این اسطوره‌ها بپردازیم.

طباطبایی تصریح کرد: امروزه متأسفانه فقر فرهنگی گریبان خیلی‌ها را گرفته و متأسفانه ما خیلی دیر یاد بچه‌های جبهه و جنگ افتاده‌ایم لذا با خود گفتم که باید بلند شویم و بچرخیم تا ابزاری شود برای حفظ فرهنگ این بچه‌ها. ما همیشه باید با این‌ها عجین باشیم و با آن زندگی کنیم.

گفتنی است که سید مسعود طباطبایی جانباز 65 درصد دفاع مقدس اهل و ساکن تهران و از برادران ارتشی است که در سال 1365 طی تک و پاتک سومار- نفت شهر علیه نیروهای مزدور بعثی به درجه رفیع جانبازی نائل شده است.

nilkooh1267 1

nilkooh1267 1

nilkooh1267 1

nilkooh1267 1

nilkooh1267 1

nilkooh1267 1

nilkooh1267 1

nilkooh1267 1

nilkooh1267 1

nilkooh1267 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.